Hoe snel van flesvoeding naar halfvolle melk?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MamaSon, 13 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Mijn kleine meid wordt alweer bijna 1 jaar. Van het cb mag ze vanaf 1 jaar over van flesvoeding (friso 2) naar halfvolle melk.
    Hoe snel/langzaam is die overgang bij jullie gegaan?

Ze drinkt nog veel flessen per dag, ongeveer 5 flessen van 180/6. Normaal gesproken is dit aantal veel minder op deze leeftijd.
    Maar als ik dus 1 fles vervang per 3 dagen, dan ben ik zo'n drie weken bezig. Zou dat goed zijn?

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben begonnen met gewone halfvolle melk bij de boterham te geven.
    Hij vond er in het begin niet veel aan... Maar de aanhouder wint.
    Verder dronk hij melk nr. 3. (hebben ze van alle merken)
    Rond de 15 maanden was hij helemaal over op halfvolle melk (zo'n 300 ml per dag).

Lust je dochter geen ander drinken dan melk?
    (omdat ze nog zoveel drinkt)

3. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Hoi Anakin,

Ja hoor, vooral water krijgt ze en 1x per dag diksap bij haar koekje. Ze is gewoon langzaam in haar ontwikkeling, vooral omdat ze gemakzuchtig is ;) Was wel even wennen voor ons, want de oudste liep juist in alles voor op leeftijdsgenootjes.
    Ik ben benieuwd hoe ze op de halfvolle melk gaat reageren. Misschien krijgen we haar hierdoor eindelijk eens op minder melk per dag (en dus meer bijvoeding!).
    Bij jou duurde het dus zo'n 5 maanden. Goed om te weten, ik had het idee dat ik binnen enkele weken over moest gaan en dat gaat mijn meiske niet trekken denk ik.

4. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    hier kreeg ze al eerder gewone melk tussendoor (luste geen diksap-thee etc) dus de overgang was voor haar wat makkelijker, toen het pak bijna op was ben ik tussendoor wat vaker gewone melk gaan geven,en tegen de tijd dat het pak op was zat ze op gewone melk.

waarschijnlijk eet ze niet zoveel bijvoeding omdat ze nog zoveel melk krijgt, misschien dat je de 2e en 4e fles minder zou kunnen geven zodat ze haar fruit en groente misschien beter zal gaan eten?

5. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hoi,

Ik ben met ruim 11 mnd over gegaan... eerst 2 dgn 1 flesje geprobeerd (ze dronk er toen nog 3) en toen eigenlijk meteen alledrie de flessen vervangen want Fenne vond het heerlijk en ik merkte geen verschil met Nutrilon.
    Sinds vorige week is de avondfles er ook vanaf gegaan en drinkt ze een beker melk bij het ontbijt en de lunch... ben natuurlijk wel begonnen met het druppelen van Vitamine D.

Succes, hoop dat je dochtertje het lekker vindt!

6. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Gek idee hoor om dadelijk helemaal van de flessen af te zijn! Het maakt het allemaal weer wat makkelijker als ik op pad ga, dan hoeven niet thermoskannen mee met kokend en koud water en geen melkpoeder zeg maar.

7. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    rond 11 maanden wou onze jongste geen warme opvolgmelk meer (het was toen erg warm buiten) en toen zijn we overgegaan op halfvolle melk

8. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Gisteren heb ik het maar eens geprobeerd bij de boterham, gewoon een klein beetje om te proberen. Ze keek even raar, maar dronk er wel wat van. Ik ga het zo maar langzaam opbouwen en kijken hoe snel of langzaam ze het oppakt.

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik deed de "normale" melk ook bij het tussen de middag eten geven, sochtends hield ik het hetzelfde (das immers een soort basis en daar wil ik nooit teveel aan klooien) toen dat goed ging ben ik gewoon alles gaan vervangen, (met een jaar was hij geloof ik al compleet over) maar hij dronk maar 2 flessen van 150 cc en soms nog een beetje extra (bij nood ofzo) 5 flessen van 180 cc poehee das echt nog veel, wa eet ze dan voor bijvoeding daar is toch geen ruimte meer voor dan, ik zou zoiezo minder in de flesjes doen en bij ochtend en middag fles (extra?) boterham geven ofzo..

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hier binnen een week over hoor. Eerste paar dagen maakte ik alleen haar pap 's ochtends aan met gewone melk en kreeg ze tussen de middag nog een klein flesje opvolgmelk. Zodra mijn pak leeg was, is dat flesje ook gewone melk geworden, geen probleem..Ze was toen zo'n 11,5 maand oud..

11. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

@Imd: gelukkig zit ze inmiddels op minder flessen. Ze is in een paar dagen tijd behoorlijk omgeslagen: ze slaapt nu al 3 nachten door (verademing!), drinkt minder flessen en de bijvoeding gaat iets beter. Gisteren had ze drie flessen op in 24 uur tijd, dus dat gaat de goede kant op. Ik heb het er de laatste tijd regelmatig over met mijn vriend en het lijkt wel alsof ze alles gehoord heeft en besloten heeft het te gaan veranderen ;)

@loetje: een week is snel zeg! Als ik alle reacties zo lees is het dus per kind heel verschillend. Dan kijk ik gewoon goed naar wat ze wil. Ik geef nu elke dag een beetje halfvolle melk, daarvan drinkt ze nog maar een heel klein beetje. Dat wordt vanzelf wel meer.

Mijn moeder maakte de halfvolle melk gister een beetje warm in de magnetron. Vond ik eigenlijk wel slim van haar, de overgang is dan misschien wat minder groot.
    Hebben jullie dat ook gedaan?

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ja, ik maakte het ook even warm in de magnetron, koud is ook maar zo koud hè, als ze warm gewend zijn ;) Alleen dan niet meer zo warm als haar "flessen" zegmaar, gewoon een beetje lauw. En ik gaf/geef volle melk..

Deel Deze Pagina