Hoe snel van losse stapjes na lopen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rosa2, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosa2

Rosa2 Lid

3 mrt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Mijn dochter van 18 maanden stapt sinds twee weken los. Maar haar voorkeur is echt nog kruipen of op haar knieën lopen. Ook moeten wij haar herinneren aan het feit dat ze stapjes kan zetten.

Wat is jullie ervaring hiermee? Hoe snel gaat lopen de voorkeur krijgen boven kruipen? Je hoort vaak dat leren lopen kwestie van dagen- weken is.

Groetjes!!

2. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    met ongeveer 2 weekjes.toen kroop meneer niet meer.nu zien we weer vaker dat hij kruipt m.n bij het spelen.alles gaat veel makkelijk in een mum staat meneer weer en rent de kamer door.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    In je topictitel heb je het over 'losse stapjes' in je bericht over 'los lopen', vind dat zelf echt wel twee verschillende dingen, dus weet niet of je iets aan mijn reactie hebt.

Losse stapjes doet D. namelijk al weken, maar verder kruipt ze alleen nog maar. Mensen zeggen al maanden dat ze binnen nu en twee weken zal gaan lopen, maar ze doet het nog steeds niet, behalve dan die losse stapjes. :D Bij de oudste ging het juist snel, maar die is ook erg van 'ik doe het pas als ik het kan'. Ik denk dat het dus heel erg per kind verschilt.

4. Rosa2

Rosa2 Lid

3 mrt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze kan bijvoorbeeld van de auto naar de deur lopen. We moeten haar wel stimuleren echt. Daarnaast houd ze graag een vinger vast van ons. Wat totaal overbodig is, want ze kan het wel. Dat vingertje is voor haar een stukje zekerheid denk ik! :)

5. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier ging het heel hard nadat ze de eerste losse stappen had gezet. Binnen een week deed ze bijna alles lopend. Maar zou het lekker in haar eigen tempo laten doen. Blijkbaar vind ze het nog best spannend, je zal zien, het gaat vanzelf ineens zo dat ze alles loopt.

6. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Hier ging het net als bij Rijtjes ook heel hard. Toen ze eenmaal de eerste losse stapjes had gezet (dus zelf van bijvoorbeeld mama naar papa stappen, 2/3 stapjes) ging ze als een speer. Binnen een paar weekjes liep ze super goed en deed ze voortaan alles lopend. Nu kruipt ze alleen nog als ze in een gekke bui is ;)

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier zette ze 2x wat losse stapjes, en vervolgens ging ze over op meteen hele stukken lopen. Dus het kan heel snel gaan ;) Ze heeft wel lange tijd langs meubels gelopen voor ze losse stapjes ging zetten, van 7 maand tot 12 maand liep ze overal langs (en tussendoor kroop ze), met 12 maanden dus een paar keer wat losse stapjes en vervolgens was het hek van de dam.

8. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Hier zette dochterlief eind april (26 april om precies te zijn ;)) haar eerste losse stapjes, dat was tussen mij en haar papa in. Sinds afgelopen weekend loopt ze zo'n 7 meter los en krijgt ze de smaak steeds meer te pakken!! Ze is enorm snel in het kruipen, daar kan het lopen nog net niet tegenop.

9. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    Dit topic had ik ook geopend kunnen hebben en dat wilde ik ook echt doen, haha!
    Ik denk inderdaad dat het per kindje heel erg verschilt en dat het ook zeker met het karakter van je kindje te maken heeft.
    Mijn dochter is van 2 februari en heeft een paar dagen voordat ze 15 maanden werd haar eerste stappen los gezet. Ik dacht toen: yes, volgende week loopt ze (zo ging dat namelijk bij mijn zoontje), maar dat is dus niet zo. De twee weken daarna wilde ze niet meer en wilde ze perse 1 vinger vast. Daar vroeg ze steeds om. Nu sinds een paar dagen heeft ze weer hele stukken (aantal meters binnen) los gelopen en wordt ze hier steeds zekerder in. Het wordt nu langzaam maar zeker meer een automatisme.
    Maar ze doet het alleen als ze ergens al aan staat. Als ze zit, dan gaat ze er kruipend heen.
    Mijn dochter is van karakter ook wel een beetje een angsthaasje. Ze gaat echt altijd op zeker, wil niet graag vallen e.d. Dat maakt dat ze dus nog steeds die vinger wil, want ze heeft hem eigenlijk niet meer nodig. Ik denk dat ze dit blijft doen totdat ze zo stevig is, dat ze echt niet meer valt.
    Maar op zich vind ik het wel positief dat ze om die vinger vraagt, want ze zou er ook voor kunnen kiezen om te kruipen, toch?

Maar als ik de reacties hierboven zo lees, is dit (qua tijdsduur tussen de losse stapjes en echt zelf lopen) ook gewoon normaal en zie je het bij meer kindjes.
    Ik zie er bij mijn dochter vooruitgang in, dus dan is het wel goed. Maar ik kan ook niet wachten hoor totdat ze echt van dat kruipen af is!

10. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Met 11 maanden losse stapjes en met 13,5 maand liep meneer echt los. Kruipen deed hij nog wel om ergens naartoe te kruipen om op te staan. Sinds nu 2 weken kan hij zonder iets opstaan en kruipt hij een stuk minder. Maar hij speelt veel met auto's en dat doet hij vooral kruipend.

11. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    haha mijn zoontje ging met 9 maanden staan.. iedereen riep.. nu loopt hij vast heel snel. Niet dus. Met een maand of 13 zijn eerste losse stapje. Iedereen riep, nu loopt hij binnen een paar weken, maar heel lang niks. Nu (bijna 18 mnd) sinds 4 weken loopt hij soms, na veel stimulans, een paar meter los, maar verder weer niks. ;) Iedereen roept weer, binnen kort rent hij door het huis.
    Maar ik denk het niet. Zijn voorkeur is toch ook echt kruipen of op zijn knietjes lopen. Dan is hij veel sneller, dus ik denk dat hij ook nog niet echt het nut ziet van lopen.
    Dus ik ben ook wel benieuwd wanneer hij lopen boven kruipen gaat verkiezen ;)

12. Rosa2

Rosa2 Lid

3 mrt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk om te lezen dat meerdere meiden dit herkennen! Je wilt zo graag dat ze echt gaan lopen! Aangezien ze al 18 maanden is en tillen ook steeds zwaarder word! Vandaag heeft ze bij mijn ouders thuis veel gelopen en kwam ze trots naar de deur lopen toen ik haar kwam ophalen!! Dus er zit zeker vooruitgang in.

Als kado krijgt ze van opa zaterdag loop schoentjes! Die hadden we uiteraard ook al gekocht ... Maar waren na twee weken al kaal door het kruipen! :)

13. Meijke

Meijke Niet meer actief

Losse stapjes en los lopen: 15 1/2 maand en bijna 19 maanden ;)... Ze deed het rustig aan.

14. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Eerste stapjes net voor 14 maand en loslopen net na 14 maand, overigens wil hij geen hand of vinger vasthouden, alles zelf doen, de eigenwijs!

15. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hier liep ze gelijk hele stukken. Handje vasthouden wilde ze niet, losse kleine stapjes ook niet, was dus meteen hele stukken toen ze er eenmaal aan toe was.
    Lekker haar gang laten gaan en misch idd af en toe zeggen dat ze ook kan lopen en heel enthousiast doen als ze loopt. Komt vanzelf dat ze het kruipen in gaat ruilen voor lopen.

16. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

De opmerking 'oh nu gaat het snel' hoor ik ook al maanden maar meneer kruipt naar me toe, pakt een vinger, zegt stapstap en daar gaan we dan :D ...hij gaat wel zelf de trap op, wel zo fijn voor m'n rug.

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Het verschilt heel erg hier.
    Mijn dochter stond met 14 maanden op een dag op en liep o van de ene kant van de kamer naar de andere en heeft eigenlijk nooit meer gekropen.
    Mijn jongste zet al een tijdje (1,5 maand ofzo) steeds een paar stappen maar niet meer dan dat

18. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Hier roepen ze het ook allang omdat mijn zoontje al best vroeg langs de meubels etc begon te lopen.
    Nu al een aantal weken, 2,3,4,5 stapjes maar dus geen idee wanneer hij echt los gaat lopen.

Zou best nog een paar maanden kunnen lopen. Je kunt het echt niet voorspellen

19. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    hier een dag of 4. Maar hij liep de eerste stapjes los al op zijn 1ste verjaardag.

20. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Met 13 maanden liep hij ineens van keukenkastje naar de vaatwasser. Zo'n 20 losse stappen. Dit deed hij de dagen erna ook. Verder had kruipen de voorkeur. En met 14 liep hij volledig los. Hij had nog wel de tafel nodig om op te trekken, maar met 15 maanden kon hij ook vanuit zithouding zelf opstaan en lopen.

Hier best vlot achter elkaar.

Deel Deze Pagina