8 maanden en nog steeds 5 flessen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Valenti, 2 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Ik weet niet of het normaal is, maar onze kleine man (+8 maanden) zit nog steeds op 5 flessen. Als het aan hem is zelfs 6! We zijn nu sinds een paar dagen naar 5 flessen gegaan en dit is u het schema:

7.00 fles 180+6 +2 pap
    9.30 fruit 1/1,5 stuks vers
    12.00 brood met boter en water
    15.00 fles 150+5
    17.00 groeten, aardappel vers ongeveer 100 gram
    18.00 mailboogjes als wij eten
    19.00 fles 180+6
    22.00 fles 180+6
    02.00 fles 150+5

Mijn oudste zal toen maar 0p 2 flessen. dus ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet. Zelfs voor die avondfles van 22 uur komt hij gewoon zelf en als hij niet komt en ik laat hem liggen dan is het 24.00 uur dat hij komt.
    Wat kan ik veranderen aan mn schema en hoe kan ik afbouwen.

Misschien ook handig om te vermelden. We lopen op het moment bij de kinderarts. Hij is sinds zijn vaste voeding enorm gaan spugen en daarom zijn we nu op AR voeding overgestapt. Maar er komt nog genoeg uit. zn darmen werken ook heel slecht sinds de vaste voeding en een maand geleden stopte hij zelf met eten van vaste voeding. Dat laatste is helemaal over en hij smult nu echt weer. De uitslagen naar gluten allergie verwachten wij elk moment, maar ik denk zelf niet dat het dat is.

Wie o wie heeft er tips?

2. Ballon

Ballon Niet meer actief

Wellicht in de fles van 22.00 210 doen en ook pap?

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.644
    5.670
    113
    Avond eten naar 200 gram? En dan ip een maisboogie een toetje. Maisboogie's vullen nou niet echt denk ik. Wat opvalt is dat hij in de avond/ nacht veel flessen krijgt. Dan zou je kunnen denken dat hij overdag te weinig krijgt.

4. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    De Pap hebben we al geprobeerd. Zelfs in beide avondflessen. Geen effect en normale tijd wakker. Rijstebloem, spelt of tarwe. Maakt geen verschil. 210 fles lukt niet met legeringen, dan is hij in coma. die 180 lukt net aan wel.

5. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Dat zou je zeker denken en dat is ook mn frustratie. Ik krijg er niet meer in eigenlijk. Ja flessen, maar hij zit anders over de liter heen. En we willen naar minder melk toe. Toetje heb ik al aangeboden in de vorm van yoghurt. Vind hij helaas niet lekker. En zn avondeten krijg ik er niet meer in dan dit. Soms wel eens 150 gram, maar dat maakt voor de nacht geen verschil. Net als dat hij in de ochtend geen zwaardere papfles wil. Stom he ;)

6. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Oja en de mailboogjes zijn meer om het laatste uurtje en dus het ik ben heel moe en mag nog niet naar bed toe uurtje door te komen. Zo is hij lekker bezig en neemt hij toch deel aan ons avondeet moment.

7. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Ik ben er even uit, maar is het niet zo dat hij overdag te weinig krijgt, waardoor hij in de avond en nacht zich meldt?

Ik zou hoe dan ook even afwachten wat er uit de allergie test komt. Kan ook maar zo zijn dat hij last heeft van het tarwe (gluten) van het brood. Of is het écht honger in de avond/nacht? Maar als je nog niet weet of hij er last van heeft, zal ik het niet zo maar weg halen op dit moment. In ieder geval niet zonder overleg met een kinderarts.

Wat je kan doen:
    07:00 pap vanuit een bordje. 180+6+pap dat het stevig is, is best veel weet ik nog te herinneren. Je zou daar 150+5 of 120+4 van kunnen maken, exclusief pap.
    09:30 fruit en beetje water of afgekoelde thee
    12:00 1 sneetje brood met boter en 150+5 fles (ik gaf die net voordat ze in de middag naar bed gingen, zo rond uur of 12:45-13:00 uur)
    15:00 uur iets van baby rijstewafel (bestaan die nog, van Goodies) en 90+3 fles
    17:00 uur avond eten (ik woog niet af) yoghurt deden wij pas met 10 maanden
    19:00 uur 180+6 fles

8. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Het is zeker even afwachten wat betreft die tarwe. Mocht niet stoppen omdat het anders niet te testen was. Daarvoor heb ik wel alle gluten vermeden en eigenlijk zie of merk ik geen verschil in zn gedrag. Dus daarom denk ik niet dat het dat is. En verder is hij al helmaal doorgelicht.

Die pap van een lepel is nog wel een idee. Kijken of ik daar nog iets van kan maken.

Water of thee is een beetje lastig te geven. Omdat hij zo spuugt blijft dat niet echt binnen. In combi met het brood wel, dus dat is het moment dat ik dan ook ongeveer 120 ml laat drinken. Ik dacht zelf dat het beter was om naar 2 boterhammen te gaan dan 1 boterham en daarnaast flesje. Ben nu gewoon zo zoekende. En dan op zich die flesjes overdag is prima, maar dat in avond en nacht zo dicht op elkaar vind ik zo gek.

Super dat jullie zo meedenken!

9. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Als hij echt veel spuugt lijkt het me wel logisch dat hij zoveel wil drinken, zelfs wel goed dan eigenlijk.
    Misschien kun je ipv maisboogjes een boterham in dobbelsteentjes geven, dat zet wat meer zoden aan de dijk. En inderdaad om 15 uur een hapje met een beetje melk.

10. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik dacht ook aan pap van een bordje ' s ochtends en dan als jullie 's avonds eten hem wat van jullie laten mee eten, dus een stukje aardappel, groente, vlees, gewoon wat stukjes voor hem neerleggen.
    Verder even afwachten wat de test resultaten zijn.

11. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Testresultaten zijn binnen. Geen glutenallergie! Heel fijn voor onze kleine man. Hij was ook eindelijk genoeg aangekomen. Voor nu willen ze onderzoeken zo laten en hopen dat hij over het gespuug heen gaat groeien. De KA gaf aan dat we langzaam moeten overstappen op minder melk en dat minder melk en dys honger ervoor zullen zorgen dat hij meer van het echte eten gaat eten.

Wat geven jullie met 8/9 maanden om 15.00 uur?

12. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Wij gaven rond 15.00 uur iets van fruit, rijstewafel, crackers (hier hebben ze geen soepstengels ;)) en toen ze tandjes kreeg kwam daar komkommer, wortel o.i.d bij.

Fijn dat het geen glutenallergie is!

Deel Deze Pagina