Flinke voedselallergieen erbij gekregen tot zijn 2e jaar, dan begon het feest weer. Mochten ook pas met 2 jaar koemelk herintroduceren. Nu gaat het goed met medicatie, kan veel eten ook ook koemelk verdragen.
Heel maf: eergister waren de klachten van het een op het andere moment volledig terug. J zat weer helemaal onder de eczeem, werd weer onrustiger en had merkbaar weer pijn in zijn buik. Huisarts gebeld voor overleg en sinds gister over op Nutramigen (op recept). Zijn huidje is direct weer beter, hopelijk is dit ‘m dan!
Dat gebeurd vaker. Mijn oudste zoon had het na precies 10 dagen, nutramigen was de juiste voeding. De jongste was koemelkvrij en toen we pepti gaven kreeg hij ook gelijk alle klachten terug. Ook voor hem was nutramigen de juiste voeding.
M’n huisarts vertelde het en las het inderdaad al meer op het forum. Gek, zeg! Hoop dat dit voor ons ook de juiste voeding blijkt te zijn Zijn huid is in elk geval al weer stukken beter dan eergister, ontlasting lijkt minder pijnlijk te zijn en hij is rustiger
Hopelijk blijft t nu zo! Kan zijn dat t lijfje er eerst door gefopt werd en toen ineens tot de conclusie kwam dat t in de maling genomen werd en daardoor weer een reactie liet zien. Blijft een lastig verhaal die kma's.
Laatste update: nu ruim anderhalve week aan de Nutramigen en WAUW! wat een verschil. Ik heb een super tevreden, happy baby. Geen pijn, geen krampen, geen onrust, super regelmatige ontlasting (zowat op de minuut nauwkeurig elke dag), slaapt zowel overdag als ‘s nachts super, heeft een heerlijk dag/nachtritme en de eczeem is eigenlijk niets meer van te zien. Gister bij de huisarts geweest om de resultaten van de Nutramigen te bespreken. Omdat het zo’n typisch beeld was (tijdelijk effect Pepti, nu wonderresultaten met de Nutramigen) mogen we de provocatietest skippen en heb ik van de huisarts een verklaring en machtiging voor de zorgverzekeraar gekregen. Fijn! De Nutramigen is namelijk wel een rib uit m’n lijf
Top! En nu op maar de stijgende lijn en die roze wolk gaan zoeken. Niks zo mooi als een bloedwarme baby die met een contente grijns op je schouder ligt te ronken na een fles. Heb me de schompes gefotografeerd met mn telefoon en ben daar nog steeds ontzettend blij mee. (man verklaarde me destijds voor knettergek, maar snapt t nu wel).