Hallo Mijn dochter van vier maanden slaapt al vanaf het begin prima in de box overdag. Nu probeer ik haar om na de fles van 11 uur haar in bed te leggen. Maar dit is een hele strijd. Ze slaapt prima als ik haar weg leg maar nog geen 20 min later is ze wakker. Ik geef haar dan haar speen. Maar ik blijf aan de gang. Zelf ben ik van mening dat je een baby niet moet laten huilen. En daarbij komt dat kan ik ook echt niet. Nou vroeg ik me af zou ik haar gewoon in de box laten slapen of word dat een probleem als ze wat ouder is en ze wel in haar bedje moet slapen. Snachts slaapt ze heel goed in haar bed. Ik heb het idee dat ze het eng vind overdag om in haar bedje te slapen
Vind ze het misschien te stil of te donker? Kan helpen om misschien overdag zacht de radio aan te zetten in haar kamer of de kamer er naast, zodat het niet zo stil is om haar heen. Gordijnen open of juist dicht?
Een radio op haar kamer zitten is idd een goede idee. Ik heb de gordijnen altijd open zodat ze weer wat dag en nacht is.
Intussen weten ze wel wat dag & nacht is.. Ik zou de gordijnen net dicht doen, het proberen zo donker mogelijk te maken.. In het begin sliep mijn dochter ook overdag in het licht, in de box. Maar sinds ze overdag boven slaapt, doe ik de rolluiken omlaag en ze slaapt dan prima (En 's nachts ook evenzeer)
ze is gewend geraakt aan de geluiden om zich heen met het slapen. Ik denk dat ze het boven te stil vind en daardoor weer wakker wordt. Een radio aanzetten bij haar lijkt een goede oplossing. Het is goed mogelijk dat ze dan direct beter slaapt, maar dan moet je dat ook weer afleren. Ik zou zelf vanaf nu gewoon consequent haar in haar bedje te slapen leggen en er gewoon tijd voor uittrekken om haar daar aan te laten wennen. Zelf maak ik het bij de baby's met het slapen overdag niet donker op de kamer. Maar ik trek wel de gordijnen (deels) dicht waardoor het licht getemperd wordt.
Ik zou het wel donker maken. Onze dochter slaapt echt niet in daglicht. Ik zou verder een ritueeltje gaan bedenken. Bijv een muziekje, boekje voorlezen, slaapzak aantrekken, samen gordijnen dicht doen noem maar op.. Of blijf er de eerste tijd even bij tot ze in slaap is, als dat vertrouwder voelt. De box had je eigenlijk beter niet aan kunnen beginnen zou er nu consequent mee stoppen. Box is voor spelen en bedje voor slapen dus als ze dan moe lijkt te raken bij de eerste signalen naar bed toe Gaat vast lukken succes
Groot gelijk dat je je kindje niet laat huilen. Ik zou doen wat werkt, dus waar ze het beste slaapt. Hier was het ineens goed in bed, daarvoor sliep ze niet in de box, alleen bij mij. Denk dat t rond een halfjaar kwam.