hoe werkt het met ovulatietesten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door onelove, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onelove

onelove Actief lid

8 mrt 2009
    180
    1
    0
    lerares
    Zuid Holland
    Hoi meiden,

wie weet hoe het zit met ovulatietesten? Wanneer moet je dat gebruiken en wat voor 'zekerheid' geven ze? Welke kan je dan gebruiken?

Ik zit nu bijna rond mij NOD ( 8 febr) dus wacht deze nog even af. Zit in ronde 2.

2. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Onelove,

Duurt je cyclus 26 dagen, dan begint je te testen op dag 10 (de dag dat je menstruaties begonnen is dag 1). Duurt hij 27 dagen, dan begin je op dag 11, 28 dagen op dag 12, enz. Vanaf de dag dat je begonnen bent met testen, voer je elke dag een test uit. Ga door tot je een positief resultaat hebt. Dit kan meerdere dagen duren en dit kan per cyclus verschillend zijn. Als je een positief resultaat hebt, zal de ovulatie binnen 20 - 48 uur plaatsvinden.

Ik heb zelf deze maand de ovulatietesten van Kruidvat gebruikt.
    Merkte daardoor dat mn eisprong 1 a 2 dagen later was dan ik altijd dacht. Over het merk van Kruidvat zijn de meningen verdeeld.
    Heb ze nu voor t eerst gebruikt. Ben er zelf wel tevreden over.

Succes ermee!!!

Groetjes Claire

3. mol81

mol81 Niet meer actief

@ Claire Test je iedere dag op hetzelfde tijdstip? Of maakt dat niet uit?
    Ik ben de eerste keer zwanger geworden via de MMM en nu willen we het eerst weer zelf proberen. Lijkt me wel wat om met ov. testen te beginnen.

4. onelove

onelove Actief lid

8 mrt 2009
    180
    1
    0
    lerares
    Zuid Holland
    Thanks voor je reactie! Ik wacht het nog even af en zie dan wel hoe ik er weer in sta. Ik was namelijk bij de eerste na 1 menstruatie al zwanger dus ben benieuwd hoe lang dit nu duurt.

Deel Deze Pagina