In juli 2014 hebben we een gezonde dochter gekregen. Nu zijn we deze maand een jaar bezig om zwanger te worden van een tweede kindje. In januari en in maart dit jaar heb ik twee miskramen gehad. Een missed abortion na 10 weken en een vroege miskraam na 5 weken. Omdat we nu een jaar verder zijn overweeg ik eens met de huisarts te gaan praten. Het liefst zou ik willen dat er onderzoek wordt gedaan. Maar ik vraag me af of de huisarts dit ook een jaar proberen noemt, omdat er ook twee miskramen geweest zijn. Of dat hij gaat rekenen vanaf de miskramen en dan zegt dat we 5 maanden bezig zijn. Ik realiseer me dat er hier heel veel vrouwen zijn die al veel langer bezig zijn en nog geen kindje hebben mogen krijgen. Maar ik word er zo onzeker van en ik hoop zo dat er ooit een broertje of zusje komt voor onze dochter. Ik ben 34, ik ben verder gezond, heb een redelijk regelmatige cyclus en iedere maand een eisprong (als ik de ovulatieyesten mag geloven). Zijn er hier vrouwen in een vergelijkbare situatie die naar de huisarts zijn gegaan? En wat was zijn/haar reactie? Werd je wel of niet doorgestuurd naar de gynaecoloog?
Óf de huisarts je doorverwijst weet ik niet, dat is volgens mij ook wel per huisarts verschillend. Maar een bezoekje wagen kan sowieso geen kwaad denk ik. Al is het maar zodat hij/zij je kan vertellen na welke tijd je wel doorverwezen wordt. Maar je zorgen over 2 miskramen kan je sowieso bij hem neerleggen, misschien dat hij eens wat dingen uit kan laten sluiten. Succes!