Hallo, Ik heb gehoord dat als je zwanger wil worden je lactacyd niet mag gebruiken omdat dit de zuurtegraad van de vagina aantast. Weet iemand of dit klopt? Groetjes
ik heb het nog nooit gehoord en heb het ook gebruikt en ben nu toch zwanger dus. denk dat het weer een fabeltje is.
Ik denk dat het er aan ligt of je de inwendige of uitwendige versie gebruikt. De inwendige maakt je slijmvlies dunner en dat is niet goed voor je vruchtbaarheid.
Ik heb even op hun site gekeken, maar zie er niks over staan. Maar goed, daar raden ze ook aan het iedere dag te gebruiken, terwijl mijn gyn zegt dat dit absoluut niet goed is. Verder ben ik erg voorzichtig met lactacyt nadat een tijd geleden (begin dit jaar geloof ik) in het nieuws kwam dat regelmatig gebruik kankerverwekkend kan zijn. Toen ik het gebruikte kreeg ik schimmelinfectie na schimmelinfectie en heb hier een jaar voor bij de gyn gelopen.
Jaren geleden stond er op de bijsluiter wel dat als je zwanegr wilt wrden het gebruk afgeraden werd, waarom dat e rnu niet meer staat mag joost weten, ik ben niet weg van die chemische middeltjes btw.
Tegenwoordig maken ze van alles voor de consument, om die maar te laten kopen. Schone vagina, schone oren etc. Sindsdien steeds meer klachten van schimmelinfecties en middenoorontstekingen. Waarom zouden we daarbinnen gaan poetsen als het niet nodig is. Als (warm) water genoeg is. Het is de consumptie maatschappij die er voor zorgt dat wij gaan kopen en dat ook willen dmv de reclames en mond op mond reclames ( "Gebruik jij dat dan niet?"). Waar hadden jullie voor gebruik van die "zooi" last van dat jullie besloten hebben het te gaan gebruiken? Ik ben van mening dat het echt niet nodig is. En ik denk ook dat het echt wel invloed zou kunnen hebben op zwangeschap. HEt klimaat in je vagina moet wel aantrekkelijk zijn voor het zaad en het moet daar ook in kunnen overleven en niet door een verkeerd zuurtegraad gelijk sterven. UItzonderingen daargelaten, maar da's altijd zo.
Ik gebruik alleen de doekjes om mijn doosje een fris geurtje te geven voor het klussen meer niet. Kan er natuurlijk net zo goed de vochtige doekjes van Edet ofzo voor gebruiken, maar dacht dat dit wel wat beter was, omdat het je zuurgraad niet aantast net als normaal zeep. Bij die Edet doekjes heb ik wel het idee dat daar zeep in verwerkt zit. Met alleen (warm) water vind ik het er ook niet 'frisser' op worden eigenlijk en tis alleen de buitenkant die ik ff poets. Ik prop dat doekje niet naar binnen ofzo
het gebruik van lactacyd is idd niet goed als je zwanger wilt worden want het is een middel om je zuurgraad op pijl te helpen brengen als die dmv een of andere bacterie verstoord is, en lactacyd tast je slijmvlies aan waardoor het voor de zaadcellen nou niet echt een lekker makkelijke weg is om af te leggen naar je eitje.dus in die zin is het niet verstandig om het te gebruiken tenzij je het gebruikt na je eisprong. en het is een heel mooi middel als om wat voor reden dan ook je zuurgraad aangetast is om deze weer op pijl te helpen dmv het gebruiken van lactacyd. dat men tegenwoordig vaker last heeft van een of ander infectie is ook niet zo heel vreemd vroeger waste men zich gewoon alleen maar met water en tegenwoordig gebruikt men van allerlei lekkere soorten ruikertjes. ook door het gebruik van de tampons zijn de aantallen mensen met bacteriële infecties verhoogd, want de tampons is er eigenlijk pas echt vanaf iets van de jaren 70 dus vreemd is het niet dat je vaker hoort over bacteriële infecties.het te lang inhouden van een tampon kan aardig nare bijwerkingen met zich meebrengen (soms zelfs dat je er de pijp van uitgaat). er zijn gelukkig tegenwoordig zoveel middeltjes die je ergen mee kunnen helpen maar vaak is het nou eenmaal zo dat je die zelf had kunnen voorkomen. om de kans op een of andere bacteriële infectie zo klein mogelijk te houden, moet je je gewoon aan de onderkant enkel wassen met water. goed opletten dat je op een "echt"schone toiletbril gaat zitten (gebruik van toiletpapier over de bril leggen heeft geen effect) en er anders boven gaan hangen.en je tampon vaak genoeg verschonen.
Ik had altijd schimmelinfectie na schimmelinfectie en ben toen lactacyd gaan gebruiken(uitwendig schuim niet de inwendige) voor de zuurtegraad en bij mij ging dit wel goed maar had gelezen dat het niet aangeraden word als je zwanger wilt worden dus ik ben er mee gestopt!
Vond het altijd wel een lekker fris gevoel (alleen uitwendig gebruikt). En ben er gewoon zwanger mee geworden. Nu gebruik ik het niet meer, omdat de zuurtegraad van je vagina daalt als je zwanger bent. Door dan Lactacyd te gebruiken hou je de zuurtegraad automatisch hoog.
Nu ik dit weet ben ik ook van plan om hier mee te stoppen. In ieder geval tot na dat ik m'n kindje in m'n armen heb. Wanneer zal dat zijn?