Kan ik doorverwijzen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kimmuh, 20 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Hoi dames ik heb een vraag. Toen ik zwanger wou worden van mn tweede kindje had ik volgends de gynaecoloog pcos. Op het moment ik eigenlijk zou beginnen met clomid, 2 dagen daarvoor deed alles me zeer. Testje gedaan, zwanger.
    Gynaecoloog vond het een wonder het spontaan was gebeurt.
    Nu ben ik bezig met een 3e. Bijna een jaar nu. Heb laatst de HA een keer gebeld die zegt PAS na een jaar proberen, gezond te leven enz. Dan kan er een verwijzing.
    Maar zat te denken.

Als ik het toen al had,
    Dan is het niet nu spontaan weg
    Dan is het toch belachelijk dat ik moet wachten tot een inwendige echo om te zien hoe alles er van binnen uit ziet?

Ben vandaag weer ongesteld geworden net als iedere vrouw, baal ik natuurlijk als een stekker.
    Me vriend wil eigenlijk wel dat het "spontaan"komt.
    Maar de sportaniteit zit er toch niet in heb ik het vermoeden en WIL gewoon een zekerheid.

Wat vinden jullie?
    Oja nog 1 vraag. Verminderd vruchtbaar, maar wel positieve evaluatie testen.. Wat betekent dat?

2. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Als jij al bij de gyn onder behandeling was zou ik hem gewoon bellen. Leg je vraag voor en kijk wat ze zeggen. Ik vind het vreemd dat je HA je niet doorstuurt. Hoe lang zijn je cyclussen nu? Temp je en vind je zo je eisprong?

3. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier ook pcos en liep al bij de gyn door twee miskramen. Toch moest ik het een jaar proberen en daarna naar de huisarts voor verdere doorverwijzing.
    Ik weet dat pcos ook kan verminderen door de hormonen van de zwangerschap. Maar je zou altijd kunnen bellen met de gynaecologie en vragen om een bel afspraak met jou eigen gyn.

4. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Pcos kan zeker minder worden als je echt suikervrij, zuivelvrij etc eet. Tip daarvoor is het boek hormoonfactor van Ralph Moorman.

Ik zou gewoon even zkh bellen en vragen of je langs mag komen.

Ben je wel regelmatig ongesteld?

5. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Mijn cyclus is sinds me spiraal eruit is verschillend. Ik had standaard om 24 dagen de menstruatie.
    Nu verschuift die. Nu is het 26 dagen, daarvoor 2 x 27, 25, 24.

Ik gebruik ovulatie dip op advies van de HA
    Merk aan mn 'slijm' wanneer het is en als ik dan zo'n testje doe is die positief.

6. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Mijn vorige cyclussen zijn,
    Incl deze periode 26,27,27,24,25 dagen

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zie niet echt in je cycli lengte een reden om van pcos te spreken.
    Zeker omdat je zegt ook elke maand een posi ovu en rekbaar slijm te hebben.
    Je zou erbij kunnen gaan temperaturen om te kijken of er daadwerkelijk een eisprong is.
    Is dat het geval dan is je pcos idd waarschijnlijk weg :)

Ik tel overigens maar 5 cycli. Ben je nog maar 5 maanden bezig??

8. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Nee we zijn al bijna een jaar bezig. Had de cyclus erbij gepakt vanuit mn agenda. Vandaar.

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Je zou je oude gynaecoloog kunnen bellen. Maar over het algemeen telt het als een jaar..

Kijk voor ons bijv.. Wij doen icsi. Dus als wij ooit wel een tweede kindje willen(de eerste moet nog gebeuren hoop ik) dan hoeven wij niet eerst een jaar te proberen omdat wij al behandelingen hebben gehad.

Maar hoe dat zit als je er niet in zat.. weet ik niet.. ik denk dat je toch aan dat jaar zit.. en als ik naar je cyclus kijk zie ik geen pcos.. Maargoed ik ben geen dokter of arts..

Ik zou je oude gynaecoloog bellen. Wellicht kunnen ze iets voor je doen!

10. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Even over pcos...
    Dat kan je niet altijd aan je cyclus zien hoor...
    Een vriendin van me heeft een lichte vorm van pcos, maar wel perfect regelmatige cyclussen met een eisprong. Op de echo's bij haar zie je wel dat ze teveel eiblaasjes aanmaakt en rond haar eisprong en menstruatie krijgt ze redelijk zware acne.
    De artsen hebben haar gezegd dat dit normaal een natuurlijke zwangerschap dan ook niet in de weg staat.

11. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam
    @dora

Precies, heb ik ook!

Lichte PCOS, ik maak dan niet elke maand een ei aan, maar als ik een positieve test heb (ovulatie), dan is bij mij wel gebleken dat hij echt kwam. Ik zit ook met mijn cyclus tussen 28 en 42 dagen, uitschieter gehad 1x van 56 dagen. Verder blijft het ongeveer gelijk.

Deel Deze Pagina