Ons zoontje van 15 maanden had woensdag op vakantie koorts gekregen. We zijn toen donderdag ochtend maar naar huis gegaan. Donderdag ook hele dag koorts. al 2 nachten heel slecht geslapen. Hij werd steeds wakker en erg hard huilen. Nu vandaag thuis aangekomen en direct naar huisarts gegaan. Hij had 39.3 (we hebben overigens steeds zetpil gegeven, met de aanbevolen tussentijd) HA heeft hem nagekeken(oren en longen) zei griepje. Hij heeeft aften in zijn mond. Heeft al bijna 2 dagen niets gegeten en drinkt wel wat. Zijn luiertje is iig niet kurkdroog. Nu vanavond wordt hij om de haverklap wakker en krijdt de hele boel bij elkaar. Hij had een beetje bloed uit zijn mondje (denk van zijn tandvlees, is nl erg rood en vanwege aften). Hij ligt nu bij ijn man in zijn armen te slapen, maar was net ontroostbaar, echt overstuur. Ook een beetje overstrekken. Heb hem nog nooit zo gezien. Vind het enorm zielig, en weet niet goed wat te doen. Herkent iemand dit, of heef iemand tips!? Britt
Sorry, geen ervaring ermee, maar aften voor een kindje lijkt me wel heel zielig. Heel veel sterkte gewenst! En hopelijk een rustige nacht...
Mijn dochtertje heeft ook een hevige griep op het moment. Het ergste hebben we inmiddels gehad, maar mijn wallen zijn nog steeds blauw en gerimpeld ervan. 3 nachten achter elkaar heb ik opgezeten met haar omdat als ze ging liggen haar neus dicht ging zitten en dan krijste ze het uit. Hevige koorts had ze ook en alles wat jij beschrijft op de aften na. Wel had ze dikwijls een bloedneusje. Ik heb gewoon doorgebeten hoe moe ik ook was, ging een beetje op automatische piloot. De eerste nacht dat het zo was heb ik de hele nacht met haar op de bank gezeten zodat zij rechtop kon slapen. Het kindje was kapot. De andere nachten om het uur eruit, neusje schoonmaken met neuspeertje, beetje dixap drinken uit haar flesje om haar keel te smeren en dan weer terug in bed leggen. Mijn tip: veel knuffelen en doorbijten maar. Ooit word ie wel weer beter. Ik heb 3 keer een zetpilletje gebruikt, maar deze hielpen maar voor even. En op het moment dat het begon te werken werd mijn dochter juist hyperactief en ging spelen.. dat gunde ik haar wel natuurlijk, maar ik had liever dat ze de rust zou gebruiken om te gaan slapen
Joeja, Het gaat gelukkig al wat beter. Hij heeft gelukkig geen verkoudheid erbij. Neusje is vrij, dus dat is wel prima. Alleen idd liggen wilde hij niet. Vannacht om 2 uur sliep hij eindelijk. Hij gaat zo in bad en hoop dat hij dan wel lekker gaat slapen. Gelukkig hebbn jullie het ergste al gehad. Maar alsnog beterschap. Liefs Britt