IVF/ICSI omschreven door ervaringsdeskundigen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door juf21, 5 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf21

    juf21 Bekend lid

    20 mei 2012
    725
    139
    43
    Hoi meiden,

    mijn man heeft micro-TESE gehad (8 rietjes gevonden) en donderdag hebben we een afspraak in Dusseldorf. Ik moet dan stoppen met de pil, ik krijg een uitgangsecho en ga er vanuit dat we dan meteen starten met ICSI. Maar ik merk nu wel dat ik het toch wel spannend begin te vinden. Ik vind het dan fijn om me zoveel mogelijk in te lezen, zodat ik weet wat ik kan verwachten. Maar ik kan niet genoeg vinden op internet. Dus mijn vraag aan jullie, wie zou eens twee cyclussen kunnen omschrijven? Ik weet dat je eerst moet starten met spuiten (wie weet welke spuiten je krijgt in DD?) en na een dag of 14(?) een punctie krijgt. En dan? Hoeveel dagen later is de terugplaatsing? Moet je na de punctie ook nog spuiten of medicijnen innemen? Stel dat we de eerste ronde niet zwanger worden, maar we hebben wel cryo's, hoe gaat dan de tweede cyclus? Moeten er dan nog spuiten of medicijnen genomen worden of wachten we tot mijn lijf zelf ovuleert (en hoe zit het dan met het eitje wat op dat moment is aangemaakt door mijn lijf)? Ik hoop op veel verhalen van jullie, ook voor andere meiden die aan het begin van een IVF/ICSI staan. Bedankt alvast!
     
  2. violetta

    violetta Niet meer actief

    Hoi ik niet in dd geweest. Maar wel icsi gehad.
    Bij mij was toen zover was begon ik pas met m'n menstruatie met een cyclus weet niet waar jij in cyclus zit bij de echo die gepland staat?
    Ik moest dan dag later dan menstruatie begon de eerste spuit zetten, en de dag daarna steeds 2 spuiten. Na 8 dagen eerste echo om kijken naar de groei kreeg uiteindelijk de 11de dag de punctie. Hier wordt op 3de dag terugplaatsing gedaan. Maar sommige ziekenhuizen doen dit de 5de dag dus weet niet hoe dit bij jou is. Na de punctie moest ik beginnen met utrogestan parels (inwendig in vagina) elke dag een bepaald aantal en hier moest ik na 14dagen meer stoppen en dan afwachten hoe verder ging. Ik na eerste behandeling zwanger dus hoe met cryo"s weet ik niet. Wij hadden die ook niet dus ook verder niet besproken in zkh.
    Succes ermee!!
     
  3. schorpioen79

    schorpioen79 Fanatiek lid

    16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi, ik heb de ICSI behandeling in Nederland gehad. Op de dag dat de menstruatie echt begon moest ik starten met decapeptyl te spuiten (dat ligt je cyclus plat) na 3 dagen kwam menopur erbij (voor de ontwikkeling van de follikels) rond de 8e dag eerste uitgangsecho, dan hoorde je hoelang je nog moest doorgaan en wanneer je terug moest komen. Mijn lijf is een dieseltje, heeft wat langer nodig, ik heb ook 4 follikelmetings gehad. Als de follikels groot genoeg zijn wordt de punctie gepland. 48 uur voor de punctie spuit je de pregnyl en de andere spuiten stoppen dan ook.
    Ik moest op de dag van terugplaatsing starten met de utrobollen, deze moest ik 10 dgn blijven gebruiken.
    De tp was 3 dgn na de punctie.
    Ik ben van de verse tp zwanger geworden. We hebben nog 1 cryo in de vriezer, maar ik weet dan niet hoe dan de gang van zaken is.
     
  4. juf21

    juf21 Bekend lid

    20 mei 2012
    725
    139
    43
    Bedankt voor jullie reacties. Ik slik morgen mijn laatste pil en ga donderdag naar DD, dus ga er vanuit dat ik kan starten met spuiten binnen nu en een week. Pfff, het komt wel opeens heel dichtbij allemaal! :)

    Hoe dan een vervolg cyclus gaat als de eerste mislukt weet ik nu nog steeds niet, maar hopelijk is het ook niet nodig. ;)
     
  5. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    Ik heb mijn laatste behandeling in Gent gedaan. Gestart met spuiten op 8 mei en de punctie op 4 juni. Dat is uitzonderlijk lang hoor, maar ik reageerde niet op de eerste lagere dosis menopur. Vervolgens hebben ze bij mij de embryo's laten doorgroeien tot dag 5. Dat is volgens mij niet gebruikelijk in DD.
     

Deel Deze Pagina