Ik heb 3 dgn in het ziekenhuis gelegen, placenta verwijderd in de ok. Hierna een bloedprop gekregen die ze er hebben uitgeduwt, hierdoor 2 l bloed verloren... Na de transfusie mocht in naar huis. Ik had een knip en een enorme blauwe plek op mijn kont dus kon niet zitten of lang staan. Heeft wel een week of 6 geduurd tot het echt helemaal over was. Maar tussendoor wel kleine boodschapjes gedaan, langs mijn werk etc. Maar echt top was ik toen nog niet... Dat alleen door de blauwe onderkant, door....?!
Ik heb de hele kraamtijd in bed gelegen omdat ik zoveel last had van de knip + hechtingen. Ik liep wel af en toe rond en ging ook gewoon naar beneden. Heb er wel een week of 3 goed last van gehad, met lopen + zitten veel pijn. Na 2,5 maand was de pijn gelukkig over.
Ik moest de eerste dag boven blijven, de 2de dag ben ik naar beneden geweest voor wc, en de 3de dag zat ik al beneden, na 6 dagen naar buiten. Nu had ik "maar" een kleine scheur, wel last van beurse onderkant, maar verder was ik vrij snel fit (maar dat was ik in de laatse weken zwangerschap ook nog)
Alleen bij de 2e weer snel op de been maar ja die was ook maar 2750 gram dus tja niet al teveel werk geweest. Nu bij de 3e 4500 gram dan merk je het verschil wel, duurde veeeeel langer voordat ik weer btje mens werd.
Ik ben 8 dagen na de keizersnee ook al alleen op pad geweest.. Ook thuis kon ik al snel de dingen zelf weer, alleen t zware werk liet ik aan anderen ( voornamelijk mn man) over..
Denk dat dat zeer verschillend is Ik heb de kraamweek veel gewoon op de bank gezeten en rondgelopen, meteen de dag na de bevalling al. Hoewel ik onder narcose gehecht ben in ziekenhuis, en dat uiteraard wel voelde maar deed me niet gemeen pijn ofzo. Op de 6de dag ben ik een stukje met de wagen buiten gaan lopen
Ik heb een hele zware bevalling gehad maar ik was toch al redelijk snel weer op de been. Met 8dgn mocht ik naar buiten en ik ben daarna redelijk vaak naar buiten geweest. Wel moet ik zeggen dat ik nog wel heel snel moe was hoor tot een week of 5.
ik had kleine knip met 4 hechtingen, daar heb 1 weekje last van gehad, maar vooral het "gekneusd" zijn aan de onderkant heb ik nu nog wel beetje last van, ik ben nu sinds een dag of 3 wel weer zo ver dat ik echt weer van alles in het huis kan doen en ook weer ff een endje kan lopen, maar echt een hele middag de stad in ofzo zit er nog niet in, duurt toch wel ff voor je fysiek weer hersteld bent van een bevalling
zoals men hier al zegt verschilt het erg van vrouw tot vrouw en van bevalling tot bevalling. mijn vorige bevalling was eigenlijk een makkie (thanks ruggeprik!!!) 4uurtjes geduurd (van 4u snachts tot 8u sochtends) en om 9u stond mijn kamer al vol visite... na 4 dagen het ziekenhuis verlaten en de 5de dag stond ik al bij mijn schoonmoeder op der werk (werkt in een groothandel) om trots mijn zoon aan iedereen te showen. ook heb ik geen gebruik gemaakt van kraamhulp ofzo maar heb ik gewoon veel zelf gedaan en natuurlijk heeft vriendlief veel geholpen! hoop dat het bij deze weer net zo vlot gaat! ps. als je je niet lekker voelt of moe voelt neem dan rust!!! ga niet denken het lukt wel... want je zit zo in een depressie. als je je echt super voelt dan kan het wel, hou gewoon rekening met wat je voelt en geef toe aan die gevoelens. denk je: pff ik ben eigenlijk wel moe, ga dan een paar uur liggen!
in de kraamweek heb ik de hele week in bed gelegen. ik had ook wel veel bloedverlies omdat de placenta was blijven zitten en ik was ingeknipt en had 6 hechtingen (hechtingen aan de binnenkant niet meegetelt) dus kon ook niet veel. de laatste dag van de kraamweek werden mijn hechtingen verwijderd en had ik mijn vrijheid terug. ik kon weer van alles doen en dat wild eik ook zo graag, want ik kan heel moeilijk stil zitten/ liggen. dus een week flink rust gehouden waardoor ik goed hersteld was en dat zelfd weekend zijn we op pad gegaan naar een kraamfeest van iemand anders, en wezen wandelen. heerlijk was dat om er even uit te gaan! maar je moet natuurlijk wel blijven luisteren naar je lichaam!
Maandag bevallen (spoedks) en woensdag liep ik weer rond. moest wel, ons kereltje lag in de couveuse. vrijdags thuis en vanaf toen 2 a 3 keer daags na ziekenhuis. 1,5 week na ks ging ik weer met de auto. Helaas heb ik sinds vrijdag wel zere buik mijn spieren. Ach ja, we wachten maar af. Ik sjouw al weer boodschappen etc etc. Je moet toch wat!
ik liep bij de 1e na 1 week weer rond en deed alles weer en bij mijn zoontje liep ik na 2 dagen alles al af. kraamhulp vroeg me rustig aan te doen haha maar na 4 weken totale bedrust had ik em slaapkamer genoeg gezien en ging dus mooi aan de wandel.
10 dagen na keizersnede zelf met de auto naar het pleintje gereden.... bij de 1e echt 3 weken op bed gelegen ivm vele bloedverlies
Na 9 dagen deed ik alles weer. Ik moest ook wel was alleen met de 2 kleintjes. Had wel eind van de dag erg last van mijn hechtingen.
Uhmmm... misschien domme vragen hoor... maar wat is een bi? (wil ik het weten?) En waarom zijn er zoveel gekneusde stuitjes? Ik maak me om het laatste een beetje druk aangezien ik als kind mijn stuitje ooit gebroken heb en er nu nog wel eens last van heb als ik lang op een verkeerde stoel zit. Straks zit íe extra in de weg! Ik zit naast de bevallingspijn niet te wachten op een wéér gebroken stuitje (dat doet inderdaad gemeen zeer).
Onze kleine man is om 15:30u geboren en om 19:30 kwam het eerste bezoek in het ziekenhuis en ik liep vrolijk door de kamer te dartelen. Was niet echt super fit maar voelde me ook niet slecht. Dag later thuis gekomen en niet meer op bed gelegen. wel heel veel op de bank gezeten/gelegen en me op die manier laten verwennen door de kraamhulp. Na 1 week voor de eerste keer een heeeeeeeeeel klein stukje gaan wandelen. Voelde me geweldig ....... tot ik een eindje gelopen had en me realiseerde dat ik me toch een beetje verkeken had . Vanaf dat moment toch wat vaker gaan rusten. En dat heeft me veel goed gedaan.
Hier ook nr 1 hadden ze mijn geknipt zonder wee en heb dus gewoon 4 weken lang op een zwemband moeten zitten :S en bij nr 2 ook geknipt nergens geen last van en liep naar me 3 deuren verder buurvrouw om te zeggen dat ik bevallen was haha maar gezond is het niet nee je moet echt je rust nemen want je voelt het daarna wel hoor
na alle 3 mijn zwangerschappen de volgende dag al mijn ongehoorzame english bulldog uitlaten.. moet er ook wel bij zeggen dat ik nooit een scheru,knip hechtign oid heb gehad...
Ik heb best een zware bevalling gehad. Veel bloedverlies (3 liter) en behoorlijke bloedarmoede als gevolg. Toch heeft het maar een weekje geduurd voor ik langzaamaan weer wat kon doen. Nu is het bijna 3 weken geleden en voel ik me weer prima, ga ook alweer naar verjaardagen enzo.