Ander eetgedrag ná je zwangerschap?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door vinorosso, 8 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Merken jullie dat jullie een ander eetpatroon hebben dan voor de zwangerschap? Dus echt sinds het bevallen zeg maar, want tijdens de zwangerschap eten de meeste vrouwen anders.
    Denk aan meer of minder eten, zoet of hartig, anders etc.

Ik wel..

- Chips laat me koud terwijl ik voorheen elke avond de verleiding probeerde te weerstaan.
    - Op feestjes, het lekkers wat op de tafels staat doet me vrij weinig meer. Eerst at ik voor mijn gevoel alles alleen op.
    - Voorheen at ik me het liefst zo vol mogelijk omdat ik het zo lekker vond, dan kon ik niet stoppen, heerlijk. Nu heb ik een hekel gekregen aan het overvolle gevoel en lijk ik meer te genieten van een lege maag. Heel apart.
    - Voorheen at ik ook alles wat los en vast zit. Collega's noemden me dan ook 'vuilnisbak' :p maar nu laten de dingen waar ik niet zo'n zin in heb (die ik normaal dus zeker zou eten) me koud.
    - Ook haal ik nooit meer wat lekkers in mijn pauze.

Ik doe het ook helemaal niet om af te vallen ben daar sinds ik weet dat ik zwanger was niet meer mee bezig. Ik was gelukkig mijn aangekomen kilo's meteen weer kwijt.

Ergens wel fijn natuurlijk, zo hou ik mijn weegschaal tevreden maar toch is het raar.

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hier was het juist andersom ;) altijd heel slank geweest, weinig trek, nooit ontbijten en lang tussen maaltijden. Toen zwanger en ik was steeds misselijk vd honger. Sindsdien graas ik de hele dag door :)

3. Shelsmanda

Shelsmanda Actief lid

2 nov 2015
    144
    4
    18
    sales assistant
    Lelystad
    yup ! Ineens lust ik oosters eten en maak ik zelf regelmatig nasi, terwijl ik dat voor mijn zwangerschap niet moest hebben. Voor poffertjes geldt hetzelfde. Voor mijn zwangerschap was ik veel afgevallen, ook de gezonde eetpatroon e.d. probeerde ik in mijn zwangerschap aan te houden. Maar ik ben echt onverzadigbaar nu

Deel Deze Pagina