Hoe snel weer op gewicht na bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Jij82, 10 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hay Lin

Hay Lin Actief lid

16 jan 2016
    216
    10
    18
    Ik was 15 kilo aangekomen en zit nu weer op mijn oude gewicht, ben drie weken geleden bevallen.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Bij mijn oudste ben ik 10 kilo aan gekomen en daar is gelukkig 7 kilo van blijven zitten;)
    Voor ik zwanger was woog ik nl 45 kilo....niet echt gezond maar na mn eerste zwangerschap dus 52. Bij mijn zoontje nauwelijks aangekomen...de vk kon het zo lekker plastisch zeggen: hij vrat mij van binnenuit op:p
    Een kilo of 4 in totaal en die waren er na de bevalling meteen af;)

3. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113
    Ik was direct na mijn bevalling de extra kilo's weer kwijt (6,5 kilo aangekomen tov startgewicht). Nu twee weken na bevalling en zit inmiddels een aantal kilo onder mijn gewicht voor ik zwanger werd. Nu was ik ook wel een kilootje of 7 te zwaar, dus alleen maar fijn! Ik geef overigens nu borstvoeding.

4. Ballon

Ballon Niet meer actief

Na 2 weken al 2 kilo onder mijn startgewicht. Wij geven flesvoeding. Ik was ook maar 6 kilo aangekomen en paste 3 dagen na mijn bevalling mijn oude kleding ook weer.

5. Presa

Presa Actief lid

10 jul 2015
    126
    25
    28
    NULL
    NULL
    Jeetje zoveel mama's alweer zo snel op gewicht!!
    Ik ben bijna 4 maanden geleden bevallen maar ben echt nog maar zo'n 6 kilo kwijt (van de 16). Woog op dag vd bevalling 80 kilo, nu 74 en ik kwam fus van 64.
    Moet eerlijk toegeven dat ik nog niet ben gaan sporten of lijnen, maar daarintegen eet ik ook niet weer alles wat los en vast zit.. oftewel het is mij ontzettend tegengevallen.
    Ik draag ook nog steeds mn zwangerschapsbroeken want mn oude broeken krijg ik met geen mogelijkheid over deze brede heupen!!
    Als ik in de spiegel kijk, dikke miserie en wil ik er echt aan beginnen maar als ik dan m'n dochter in mn armen heb denk ik wat kan mij het allemaal schelen haha.

6. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Was 13 kilo aangekomen. Na 2 weken terug op gewicht.
    Ik gaf borstvoeding.

7. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    18 kilo aangekomen 7 maanden later 14 kilo kwijt

8. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Balen dat het wat langzamer gaat! Misschien helpt het dat volgens mij niemand er meer zo goed uitziet na de zwangerschap als ervoor ;)

En ik zou pas gaan lijnen met 9 maanden. Je moet je lichaam echt even de tijd geven. Misschien heb je ook nog wel last van bepaalde hormonen.

9. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Er is pas nog onderzoek naar geweest en het schijnt qua gewichtsverlies niets uit te maken of er borstvoeding of kunstvoeding gegeven wordt.
    De eerste keer heb ik 3 maanden borstvoeding gegeven en was ik na 7 maanden weer op mijn oude gewicht.
    De tweede keer heb ik 5 maanden borstvoeding gegeven en is er 5 kilo blijven hangen.

10. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Ik was 14/15 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap. Ik kon na een week mijn kleding weer aan en volgens de weegschaal moest ik nog maar 3 kilo eraf. En nu na 3 weken nog 1 kilo. Ik doe er geen moeite voor en ik heb zeker aanleg om aan te komen dus daar ligt het niet aan. Ik sta er zelf echt van te kijken, ben er heel blij mee.
    Ik geef overigens ook borstvoeding, ik heb zulke dikke tieten op het moment dat ik vermoed dat die ene kilo nu in mijn borsten zit haha :D

11. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Van 57.5 naar 69 gegaan. Woog na week 61 kilo en paste m'n oude kleren. Woog 2 mnd terug 59. Nooit op lijn gelet en minimaal gesport door omstandigheden. Kwam van 3x pw sporten😱. Sport sindskort weer en merk verschil dus verwacht nu onder 59 te zitten maar sta zelden op weegschaal.

12. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    14 kilo aangekomen (van 60 naar 74 kilo) en na een maand ongeveer zat ik weer op mn oude gewicht. Ik gaf borstvoeding

13. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Ik was 9-10 kilo aangekomen en na de kraamweek was het er ook weer af. Geef wel borstvoeding, maar denk dat dit weinig effect heeft gehad mbt tot het gewichtsverlies aangezien ik het zo snel kwijt was.

14. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    47 begin gewicht. top 65 kilo. 57 kilo nu 1.5 jaar later... tja mijn lijf denkt nog steeds dat ie voor 2 moet eten haha. achja... zolang het niet té gek word

15. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Twee weken geleden bevallen en ben nu 10 kilo van de 15 kilo kwijt. Ik woog 69 en nu nog 74. Ik geef borstvoeding. Ik eet gezond maar zondig ook af en toe. Ik hoop snel de laatste 5 kilo ook kwijt te zijn.
    Ik paste in mijn kraamweek mijn oude spijkerbroeken weer. Merk dat het meeste vet bij m'n buik zit.

16. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    10 kg aangekomen en 8 kg was ik snel kwijt. Na 9 maanden zat ik pas weer op mijn oude gewicht, alleen lijken mijn heupen nog iets breder. Heb nooit op mijn eten gelet.
    Ik heb maar 5 weken borstvoeding gegeven.

17. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Bij de eerste 40kg aangekomen(ja echt!) na 6 maanden 30kg kwijt en de rest heeft echt wel 2 jaar geduurd. Gaf flesvoeding

Bij de tweede 25kg aangekomen dit was er na een maand of 9 allemaal af. Ook flesvoeding omdat borstvoeding niet op gang kwam.

Bij de derde 15 kg aangekomen en dit was er direct na de bevalling af!!!

18. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ik was een ruime 10 kilo aangekomen ongeveer. Waarschijnlijk iets meer want ik heb bij 40 weken voor t laatste gewogen en ben bevallen met 41.4 weken.

Nu binnen een week na bevalling al weer op mn startgewicht. :)

19. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik ben deze zwangerschap zo'n 20 kilo aangekomen. Direct na de bevalling was ik er zo'n 8 kwijt.
    Nu 4 maanden later is er nog weer 8 kilo af. Nog 4 kilo te gaan! Kan niet wachten, pfff... ;)
    Ik geef trouwens borstvoeding.

20. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste 19,4kg aangekomen waarvan 9 a 10 kg mij nooit heeft verlaten. Bij de 2e ongeveer 10 kg aangekomen, na de bevalling 7 kwijt en inmiddels weer 3 erbij ofzo. Ik geef bv en heb zo veel honger! Inmiddels weeg ik alles weer af en eet niet meer dan 2000 kcal per dag. Meestal rond de 1850 ofzo. Inmiddels weer aan het afvallen... maar nog steeds ruim 13 kg te gaan om weer op startgewicht van m'n eerste zoon te komen. Dat is ook mijn doel voor 2017💪🏻💪🏻

Deel Deze Pagina