Ik heb 4 weken geleden een keizersnede gehad en sindsdien zijn mijn darmen van de rel. Ik weet niet hoe ik het netjes moet zeggen, maar ik kan pas naar de wc als ik heel erge buikpijn heb, persen gaat niet echt zeg maar. Terwijl mijn wond binnen een week eigenlijk al geen pijn meer deed, dus daar ligt het niet aan. Vanmorgen zat er ook bloed bij. Is dit 'normaal', het is echt sinds de keizersnede, maar misschien staat het er wel los van..
Je darmen kunnen even van streek zijn, zeker als je een ruggenprik hebt gehad. Maar vier weken vind ik wel lang duren, dus ik zou je huisarts/verloskundige even bellen voor info. Misschien dat persen wel moeilijker is doordat je buikspieren nog niet helemaal geheeld zijn?
Ja ik heb dit ook gehad.. nog steeds een beetje. Ik ben 8 weken geleden bevallen (ook keizersnede) drukken doet gewoon echt pijn. Het word nu wel minder.. ik had dit in 1 jaar geleden ook na mijn 1e keizersnede dus ik denk dat het erbij hoort
Mijn darmen waren na beide bevallingen (eerste was een keizersnede, tweede vaginaal) nogal van slag. Dus bij mij kwam het niet per se door de keizersnede. Zorg ervoor dat je vezelrijk eet en genoeg drinkt, dat hielp hier wel. Na de bevalling van de tweede heb ik lactulose gehaald (dat kan zonder recept bij de apotheek), ik had geen zin in verstopt zitten.
Dit is normaal hoor. Zorg inderdaad dat je vezelrijk eet, ik at hier altijd lijnzaad, kan ook door je yoghurt. 2-3 eetlepels per dag. Zorg dat je voldoende drinkt, minimaal 2 liter. Vezels hebben wel vocht nodig anders blijft de ontlasting nog hard. Pruimen kan ook, roosivee laxo. Zo lang je nog niet echt goed kan persen kan je beter zorgen dat het net iets te dun is dan te dik. Bij mij werd het weer beter toen ik weer met koffie begon na een paar weken. En het bloed kan zijn dat je een aambei hebt, of een scheurtje bij je anus. Dit gaat vanzelf over als de ontlasting niet meer zo hard is