Hoe snel weer op gewicht?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door jubelteen, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jubelteen

jubelteen Lid

11 aug 2010
    85
    0
    0
    Hoihoi,

Ik ben ruim 5 weken geleden bevallen. Tijdens de zwangerschap ben ik 18 kg aangekomen. Na de bevalling ging het gewicht er geleidelijk af, tot 64 kg. Ik blijf hier op hangen:(. Voor de bevalling woog ik 58. Ik pas dus nog steeds mijn oude spijkerbroeken niet. Ik baal hier wel een beetje van.
    Hoe lang duurde het bij jullie voor jullie weer je oude gewicht hadden bereikt? En hebben jullie daar echt voor moeten lijnen of kwam het geleidelijk weer goed?

groetjes Jubelteen

2. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ik wil je niet teleurstellen, maar kan nog wel even duren hoor voordat de rest van de kilo's er vanaf gaan. 9 maanden ontzwangeren enz.. Toen ik zwanger was van de tweede was ik ook nog niet op mijn oude gewicht (zie banner) Maar door de tweede zwangerschap viel ik af, omdat ik zo misselijk was.
    Bij de eerste zw moest er eigenlijk nog dik 4 kilo af en toen ik zw van de tweede was 1 kilo boven het gewicht van de eerst zw.
    Moet nu nog 2 kilo en dan weeg ik weer 60 kilo. (bij de eerste zwangerschap voor 61 kilo)

3. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Na 5 weken zou ook wel echt eel vlot zijn om weer op gewicht te zijn, maar ik heb wel meiden gezien die in een week weer in hun oude kleren paste...

Realistisch gezien duurt het echt wel een aantal maanden hoor. Bij mij duurde het alles bij elkaar wel een zwangerschap (9maanden) voor ik op mijn oude gewicht was. Ik was 19 kilo aangekomen, na de bevalling waren en meteen 11 af, daarna nog 2, maar die laatste 6 gingen er bij mij pas van af na ik stopte met bv en met echt lijnen en sporten.....

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Bij mij niet. Ik kwam 22 kilo aan tijdens de zwangerschap ( voor de zwangerschap 50 kg en tijdens 72 kg) en er zitten nu nog steeds 10 kilo's aan die er nooit meer af zullen gaan

5. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik kwam 5kg aan en dat was er na de bevalling meteen af ;) Tijdens de Bv nog een 8...

6. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Bij mij heeft het 3 maanden geduurd, toen paste ik weer in mijn oude kleren. Al heb ik wel nieuwe broeken moeten kopen die wat hoger zaten omdat een heupbroek nu minder charmant zit doordat mn huid toch wat slapper is. Heel lang ging het met een 200 tot 500 gram in de week, maar voor mn gevoel leek het een eeuwigheid. Terwijl ik nu moet eten om op gewicht te blijven (door bv..). Ik zou me niet teveel zorgen maken, komt vanzelf goed! :) Meestal dan ;)

7. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Ik was na 4 weken op mijn oude gewicht, ik ben in totaal 16 kilo aangekomen.

8. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik ben 5 weken geleden bevallen. Bij mij blijft ik nu ook steken, moet nog 3 kilo. En ik weet gewoon dat dat snoepvet is...dus daar zal ik voor moeten sporten deze zomer. Ik was 13 kilo aangekomen in totaal.

Charlie

9. misa

misa Niet meer actief

Ooh dat kan nog wel even duren.
    Ik moet nu nog ongeveer 3 a 4 kilo. En daar zit ik al even op. Ik kan nog steeds de meeste broeken niet aan...
    Nou ja, is maar zo!

10. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Ik woog voor de zwangerschap 56 kilo. Tijdens de zwangerschap ben ik zo'n 18 kilo aangekomen waar ik eigenlijk heel blij mee was (mensen zullen me voor gek verklaren) maar helaas volgen ze er bij mij na een week/anderhalf week weer af. Nooit gedacht dat dat zo snel kon gaan zeg.

11. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ehm, hier een week....
    Maarrrr... was niet veel aangekomen (5 kilo) en ik ben te zwaar, startgewicht was 80 kilo. Ben nog 5 kilo extra afgevallen door hormonen/ontzwangeren waardoor mijn eetlust niet om over naar huis te schrijven is. Maar ik hoop dat ik die extra kilo's er ook af kan houden en misschien nog meer af kan vallen (ik geef geen bv). We zullen zien, bij mijn eerste ging het ook zo en toen zat na een paar maanden thuis zitten alles er weer aan plus nog wat extra vriendjes... ;)

12. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij eerste zwangerschap 17 kilo aangekomen, nu 15.
    Ik weeg normaal 57 kilo, maar zit nu nog (ruim ;)) boven de 60.
    Bij mijn eerste zwangerschap viel ik na een maand of 4 heel erg af, ik moest opletten dat ik niet onder de 55 kilo kwam.
    Ik ga er nu dus vanuit dat ik vanaf een maand of 4 weer zal gaan afvallen. Ik ben beide keren na 7 wk weer begonnen met sporten en geef BV.

13. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Week na mn bevalling was ik weer op het gewicht als voor de bevalling maar toen wilde ik al lijnen dus daar ben ik nu mee bezig:D

Ik was met de zwangerschap 9,5 kg aangekomen.

14. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik ben nog steeds bezig! Zit nu nog 5 kilo boven mijn startgewicht..

15. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik ben 2 maanden geleden bevallen, ik was in totaal iets van 23 kilo aangekomen, de eerste 17 kilo vlogen eraf, maar ik blijf nu ook hangen op 69 terwijl ik 63 woog:(

Ik denk dat dit echt het vet is of zo en die andere 17 kilo baby/vocht/bloed en baarmoeder was

16. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Ik moet 10 kilo kwijt.Ik woog voor de zwangerschap 50 en nu 60.dit is te veel.......Zeker omdat ik vanwege mijn rug niet meer dan 55 kilo mag wegen.En dan ben ik maar 16 kilo aangekomen.4 kilo meer dan bij de oudste.daar woog ik aan het begin 70 kilo en na de bevalling 65....Ik was 8 maanden ziek geweest.Later bleek,dat ze de laatste 5 maanden tegen mijn maag aan zat,waardoor ik minder at.Het werd op den duur alleen een peuter maaltijd.Het duurde weer 2 jaar voordat ik weer normaal kon eten.Toen woog ik ook 50 kilo...

17. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ik woog 67 voor mijn zwangerschap en ben in totaal iets van 18 kilo aangekomen na de bevalling woog ik 80 en dat heb ik de afgelopen weken ook gewogen viel niet veel af maar nu zit ik op 75, ik snoep gewoon weinig en probeer lekker veel te wandelen met mn meisje en de hond... ik geef geen bv...

18. jubelteen

jubelteen Lid

11 aug 2010
    85
    0
    0
    Ok, Het kan dus nog wel even duren. Ik baal er wel een beetje van dat ik nog niet kan sporten(ivm bekkenklachten). Voor mijn zwangerschap deed ik fanatiek aan hardlopen. Tijdens mijn zwangerschap heb ik moeten liggen. Nu ik weer kan lopen en nu het van dat mooie weer is kriebelt het wel een beetje en zou ik weer willen sporten. En dan zeker als ik mijn oude spijkerbroeken nog niet pas...Bleh! Ik heb zo weinig geduld!:)

19. misa

misa Niet meer actief

Ja, het is ook wat he.. Eerst binnen 9 maanden mega uitdijen (als is het alleen maar je buik) en dan bijna direct weer een veel minder dikke buik en nu weer alles kwijt moeten raken.. hopelijk!
    Veel verandering in korte tijd aan je lichaam! Geef het de tijd (hoor wie het zegt! ;) )

20. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    De laatste kilo's zijn de zwaarste en daarvoor moet ik echt wel wat doen. Maar nog 2,5 kilo en ik zit weer op mijn oude gewicht. Nu was ik enorm aangekomen tijdens mijn zwangerschap, bijna 30 kg, waarvan wel bijna 11kg vocht (was recordhouder vocht bij de vkpraktijk :)). De vele kilo's was ik dus opzich heel snel kwijt, maar de laatste kilootjes wegen het zwaarst. Na 3 maanden kon ik mijn eigen kleding wel weer aan. Dus geef het idd de tijd, ook al valt dat niet mee ;)

Deel Deze Pagina