Hoe snel weer op gewicht?

Discussion in 'Na de bevalling' started by jubelteen, Mar 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    ik ben niet op mn ouwe gewicht gekomen... kwam er lichter uit (na bevalling) dan toen ik erin ging en nu ik zwanger ben van de 2de zit ik er nog steeds 8kg onder! Volgens mn ma word ik echt opgegeten door zwangerschappen...

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ben beide keren 18 kilo aangekomen. Na ongeveer 6 maanden zat ik weer op mijn oude gewicht. En ik gaf nog volledig BV ook.

Tussen de twee zwangerschappen in ben ik nog 5 kilo extra afgevallen, maar ik ben nu weer op het gewicht van voordat ik mama werd.

3. Mariska121

Mariska121 Actief lid

Jul 2, 2007
    415
    0
    0
    Ik ben met de zwangerschap 10 kilo aangekomen, ben vorige weer dinsdag bevallen. Heb voor de grap na 5 dagen een oude spijkerbroek aangepast en daar loop ik vanaf die tijd weer lekker in. Mijn buik is weer weg en weer bijna strak. Helemaal tevreden. Of ik op exact hetzelfde gewicht zit als voor de zwangerschap weet ik niet, ik heb geen weegschaal ;)

4. girlnatasja

girlnatasja Actief lid

Jan 3, 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben tijdens mn zwangerschap zo'n 12 kilo aangekomen en die waren er eigenlijk al binnen 6 weken na mn bevalling weer vanaf...Weeg nu minder dan voor mn zwangerschap maar heb nog wel een klein buikje.

5. Trieske

Trieske Actief lid

Oct 10, 2010
    188
    0
    0
    Eerste zwangerschap

Start: 65
    Aangekomen: 28
    6 mnd na de zwangerschap: 68

Tweede zwangerschap

Start: 68
    Aangekomen: 20
    Nu (9 wkn later) : 75

Tja, de eerste gaan best snel maar als je daarna nog verder af wil vallen zul je toch op je eten moeten gaan letten en gaan bewegen. Komt goed...

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Ik kom van 56kg en ben 16 kilo aangekomen (72kg).
    Meteen na bevalling was is 6 kilo kwijt (vond ik vrij weinig)
    toen in korte tijd nog 5 kilo afgevallen.
    Na een paar weekjes te zijn blijven hangen op 63kg zijn er nu weer spontaal 2kg af (rond 6-7 weken na de bevalling gebeurd)

Nu nog 5 te gaan, hoewel het er niet perse allemaal weer af hoeft, wel blij dat ik weer mag gaan sporten om het allemaal wat strakker/sterker te krijgen weer.

7. merel80

merel80 Bekend lid

May 3, 2009
    812
    39
    28
    - startgewicht voor zwangerschap: 55 kg
    - 7 kilo aangekomen tijdens zwangerschap
    - na bevalling weer 55 kg (na week gewogen en weer 55 kg)
    - nu 3 kg onder startgewicht. Eet veel, maar mama zijn (en borstvoeding) vreet blijkbaar energie;)

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb er een jaar overgedaan om weer op gewicht te komen... maar :) heb er niets voor gedaan of gelaten. Ik geniet van het goeie leven en van mn dochter. Toen dochterlief 1 jaar was, zat ik weer op startgewicht. Ben ongeveer 14 kilo aangekomen, na bevalling al een aantal kilo's kwijt en door BV ging het wel door met afvallen.
    Ben na 10 weken gestopt met BV.... en ben toen ook meteen weer twee kilo ofzo aangekomen.

Zit nu op ongeveer 9 kilo en "moet" nog een weekje of vier, maar sta "op dieet" ivm zwangerschapsdiabetes. Dus zal vermoedelijk niet heel veel meer gaan groeien.

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,238
    6,105
    113
    Eh nog niet :) maar dat wilde je niet horen zeker.
    Ik moet nog steeds 2 kilo, maar op zich ben ik ook wel tevreden met mijn lichaam zo, dus doe er ook niet mn best voor.

10. jubelteen

jubelteen Lid

Aug 11, 2010
    85
    0
    0
    Is bij iedereen verschillend dus... Ik heb gisteren weer eens een broek gepast. Hij kan inmiddels dicht, maar het staat niet mooi! Er puilen nog wat rollen overheen en ik lijk net een wandelend worstje. Dus ik draag nu voornamelijk veel jurkjes.

11. sitara

sitara Bekend lid

Jan 16, 2009
    528
    1
    0
    hmmm

meestal gaat het idd niet zo vlot

bij ikzelf echter wel, waar ik heel blij voor was

ben 14 kg bijgekomen (van 48 naar 62 kg)
    na de bevalling direct 6 kg kwijt, na de eerste week nog es 4 kg
    en na een maand zat ik weer op mijn oude gewicht
    (moet wel zeggen dat ik zltijd veel moeite heb gehad om bij te komen, kilo's gaan er makkelijker van dan dat ze erbij komen)

geen zorgen meid, je komt wel weer op je gewicht, geef je lichzaam de tijd, eet gezond en dan komtet wel

12. Escal

Escal Fanatiek lid

Aug 12, 2009
    3,441
    0
    0
    limburg
    Sem is nu 5 maanden en ben nu 8 kilo lichter dan voor de zwangerschap!
    is allemaal geleidelijk gegaan. vriendin van mij gaf aan dat bij 9 maanden het ineens was of de heupen terug "floepte" in orginele staat hihi.
    mijn broeken passen trouwens niet allemaal. net of het gewicht er wel af is maar op andere plaatsen (hele dunne enkels denk ik hihi)
    succes

13. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ben wel 35 kilo aangekomen
    en zit nu bijna 2en half jaar later weer op gewicht!!!

dusss bij mij mocht het even duren

14. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    25 kilo aangekomen, en er is nu pas 7 kilo af....pas mn oude kleding nog lang niet!
    nu dus aan het lijnen en 2x in de week sporten.

15. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,792
    18,980
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Het is per vrouw anders. Bij mij is het behoorlijk snel gegaan. Ik ben nu zelfs lichter da voor de zwangerschap, terwijl ik eet als een bootwerker. Waar bv allemaal niet goed voor is. :) Ik merk alleen wel dat mijn buik nog een beetje bol staat, dus daar zal ik nog even voor moeten trainen voordat de zomerjurljes weer uit de kast mogen.

16. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

Dec 20, 2010
    3,855
    24
    38
    Zuid Holland
    17 kg aangekomen. Van 58 naar 75 kg. Binnen 4 weken kon ik m'n broeken weer aan en met 6 weken op oude gewicht. Nu 3 kg onder dat gewicht. Niet de bedoeling maar vergeet vaak te eten overdag.

17. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Hier 30 kg aangekomen tijdens de zwangerschap. Voor de zwangerschap woog ik 64 kg en op het eind van de zwangerschap dus 94 kg. Na een week was ik 12 kg kwijt (82kg), toen in een week tijd weer 4 kg er af (78 kg) en momenteel weeg ik 74 kg (2 maanden na de bevalling) Ik heb dus nog 10 kg te gaan. Inmiddels begonnen met sporten en dat lijkt zijn werk te doen...

18. Susan27

Susan27 VIP lid

Jan 14, 2009
    8,419
    0
    0
    In de zwangerschap 9 kilo aangekomen.
    Na mijn kraamtijd in het ziekenhuis was er 13 kilo af!

Dus 4 kilo meer dan toen ik zwanger raakte
    Daarna nog 2 kilo afgevallen en daar zit ik nu al 6 maand op.
    Niet gesport of gelijnd.
    Alleen gestopt met de pil!!

19. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    hier de 1e keer na 10 dagen precies op oude gwicht

2e keer duurde het langer... een maand of 3... zit e rnu een paar kilo onder

zonder sporten.. met borstvoeding

20. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Bij de 1e drie zwangerschappen kwam ik per keer zo'n 20 kg aan. Die waren er na de bevalling ook eigenlijk zo weer af.
    Nu, 5 mnd na m'n laatste bevalling, weeg ik minder als toen ik zwanger werd van de 1e.
    Ik pas ook weer netjes in maatje 38, dus daar ben ik wel erg blij mee.

Share This Page