Hoe snel weer op je startgewicht?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Koekeloerie, 23 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ik ben benieuwd hoelang het duurde voordat je weer op je startgewicht bent, dus je gewicht van voor de zwangerschap.

Ik ben nu 2 weken geleden bevallen en van de 15 kilo dat ik tijdens de zwangerschap ben aangekomen ben ik er nu 13 kwijt.

Vind dit best snel gaan, maar vermoed dat ik die laatste 2 niet zomaar kwijt ben. Wil zo graag m'n oude kleren weer aan. Ben die buikband broeken zooo beu.

2. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Meteen na de bevalling...zelf nog 1 kg lichter!hihi

3. Koekeloerie

Ja dat is helemaal mooi haha. Het liefst wil ik ook nog 2 kilo extra kwijt, maar wil nu nog niet te veeleisend zijn ;)

Jeetje wat heerlijk, gelijk weer je oude gwicht terug!

4. Tizzy

Tizzy Actief lid

9 feb 2008
    277
    0
    0
    Ik ben jaloers!!!!
    Hier nog 9 kilo te gaan tot mn oude gewicht grrrrr
    Maar goed, vanaf 29w zwangerschap thuis gezeten en weinig mogen doen (en veel chocola eten) vervolgens keizersnee gehad en sinds 2 weken weer fanatiek aan t sporten minimaal 4x per week en daarnaast aan de WII Fit, dus heb goede hoop over 2 maanden weer op gewicht te zijn :D (was vorige week al 2 kilo in 1 week tijd kwijt :))

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi Ilse,
    oh dat is best al wel knap!
    ik ben in totaal 20 kilo aangekomen en na een maand heb ik me toen weer gewogen en ik woog 15 kilo minder als toen ik zwanger was. Nu weeg ik (5 mnd na de bevalling) helaas nogsteeds 5 kilo te zwaar. Maar ik loop natuurlijk niet meer in die buikbandbroeken.. haha, heb gewoon wat kleertjes erbij gekocht en had er nog een beetje ruimere kleding van begin zwangerschap, toen ik nog niet wilde dat iedereen van mn werk het al wist omdat ik zo gauw groeide.
    Ik hoop dat het er met sporten afgaat. Als je bv geeft dan schijn je 1 kilo per maand extra te verliezen. Maar je bent pas 2 weken geleden bevallen, dus ik denk dat als je straks weer goed in beweging komt dat die 2 kilo er dan wel weer af gaat. Ik ben nog niet begonnen met sporten maar ben wel van plan daar over 2 weken mee te gaan beginnen, ik hoop dan ZO dat die kilos eraf gaan, maar eigenlijk denk ik dat dat gewoon gaat lukken (ik sportte 3 keer per week)
    Groetjes

6. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Als je bv geeft betekent dit niet automatisch veel en snel afvallen. ALS je er door afvalt is dit meestal ergens tussen de 3de en de 6de maand. Maar goed, dit gaat echt niet voor iedereen op, ik geef inmiddels ruim 8 maanden bv en heb nog steeds 3 kilo in de weg zitten, terwijl ik er ook veel bij sport. :( Ging die extra kilo per maand maar voor iedereen op, dat zou super zijn! Realiteit is anders, helaas - pindakaas ;)

7. Koekeloerie

Met de borstvoeding ga ik niet verder komen dan 2.5 week. Dus helaas die kilo's gaan voor mij ook niet op.

Ik denk dat ik ook maar wat andere kleding erbij moet kopen.. Shoppen dus!!!
    Gelukkig is de mode op het moment zo dat je van die leuke wijdere shirts hebt. Van die ballonshirts zeg maar.. Lekker verhullend haha.

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    hier nog steeds niet... toch nog 5 kilo....maja, we zetten door he...

9. Hier nog een halve kilo te gaan. Was 3 kilo te zwaar nog na de bevalling. :)

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

daarom zeg ik dus ook SCHIJNT. ik viel er niet van af, maar gaf ook bv.
    ik heb het hier en daar gelezen dat je een kilo per maand zou afvallen als je bv geeft. sommige geluksvogels vallen er dus wel van af, zoals mn moeder die moest stoppen met bv omdat ze teveel afviel.

11. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik was 14 kg aangekomen en 3 dagen naar de bevalling zat ik 1 kg onder het startgewicht. Bij mij zag je ook direct na de bevalling al niet meer zo op het eerste gezicht dat ik nog een paar uur geleden zwanger was. Ik kon ook direct in mijn oude kleren.

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.200
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wat fijn dat sommigen lekker snel hun oude kleren weer aan konden *jaloers*. Ik moet er echt hard aan werken om er nog 9 kilo af te krijgen. ben er wel al 10 kwijt.

13. Tizzy

Tizzy Actief lid

9 feb 2008
    277
    0
    0
    Vruchtje24, ik leef met je mee hoor! ;)
    Ben ook echt jaloers op de meiden die zo snel weer zo slank zijn... (bv mn stiefzus en schoonzus... grrr)

14. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Ik was ruim 23 kilo aangekomen, waarvan 10 kilo in de laatste drie weken. Waarschijnlijk was dit vocht, ik had een zwangerschapsvergiftiging. Toen ik na zes dagen ziekenhuis thuis kwam was ik de eerste 10 kilo al kwijt. Een maand later ongeveer nog 10 en met de laatste 3 kilo ben ik nu nog een beetje aan het tobben, maar je hoort mij niet klagen!

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Na bijna 10 maanden nog steeds 7 kilo te gaan :(

16. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    na 8 maanden nog 15 te gaan maar 10 moeten er zeker af en was met 37 weken 29 kilo aangekomen dus maa rja doe er alles voor en niks lukt.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik was ongeveer 27 (!) kilo aangekomen, 14 dagen na de bevalling zat ik op -1 kilo. Ik hield tijdens de zwangerschap meer dan 15 liter vocht vast, had een groot kind en heel grote placenta en gaf borstvoeding wat in mijn geval mijn eigen eetlust minimaliseerde.

18. Koekeloerie

jeetje zwaantje dat is wel heel snel heel veel kilo's kwijt!

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Yep.. dat was maar goed ook want ik begon aan mijn zwangerschap met 10 kilo overgewicht dus ik was echt TOP zwaar. Maar het snelle afvallen kwam ook omdat ik dus niet at.. Mijn man heeft me echt moeten 'dwingen' om weer te gaan eten. Dat niet eten kwam door de borstvoeding (energieslurper in mijn geval) EN omdat mijn zoontje huiluurtjes had rond etenstijd en ik vond het moeilijk om hem dan neer te leggen en rustig te eten. Uiteindelijk toch gedaan en we werden er alletwee beter van: zoontje ging lekker slapen! En mama ging weer wat eten! Ik kwam tijdens mijn verlof 3 kilo aan (dus + 2) maar die gingen er snel weer af toen ik ging werken.. helaas zijn de andere kilo's veel moeilijker. Een volgende zwangerschap wil ik toch graag lichter beginnen!

20. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    3 kilo lichter dan voor me zwangerschap, had ook wel een heel klein buikje!

Deel Deze Pagina