Helooo, Ik heb vorige week een curettage gehad na een nekplooimeting ernstige niet levensvatbare afwijkingen zijn geconstateerd. Ik heb maar een halve dag gebloed en voel me lichamelijk fit en barst van de energie. Ik wil natuurlijk zo snel mogelijk weer zwanger worden, maar verwacht niet dat dat gelijk zal lukken, ookal zou dit geweldig zijn......maar ik wil wel realistisch blijven denken. Daarom zou ik graag willen weten hoe lang het bij jullie duurde na een curettage. Hoe snel zijn jullie weer zwanger geworden? Zijn er ook mensen die gelijk alweer zwanger waren? En hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat de hormonen weer uit het lichaam waren verdwenen? Ik heb nog steeds een dikke 2e streep!
Siri, dat is niet mis meid! Allereerst natuurlijk nog veel sterkte met het verlies van jullie kindje! Ik heb in januari 2009 een curettage gehad en na 6 weken bleek ik weer in verwachting te zijn! Bij ons bleek 3x scheepsrecht, want heb nu inmiddels een zoontje van 7 maanden! Ik hoop dat je snel weer zwanger zal zijn!
Hoi Siri, ik heb ook een curettage gehad en mij vertelden ze dat t meestal ong 6mnd kan duren voordat je weer zwanger raakt en ik mocht 6 tot 8 weken ongeveer geen seks hebben. Ik had 4wk na de curettage al seks want voelde mij prima ( afgezien van het verdriet natuurlijk) en precies 6 maanden na mijn miskraam raakte ik weer zwanger. Dus 6 maanden na mijn curettage en heb nu een zoontje van 9 maanden geweest.
mmm, grappig, wat een verschil met de voorlichting die ik kreeg... ik mocht van het ziekenhuis 2 dagen geen sex hebben ivm infectiegevaar en bloeding...... als het bloeden gestopt was, mocht het weer, dus we zijn weer volop aan de gang! ze zeiden in het ziekenhuis dat je in principe gelijk weer een eisprong kunt verwachten en dus ook gelijk zwanger kunt worden, maar ik ben dus heel erg benieuwd hoe lang het in de praktijk duurt
Jeetje dat is niet mis, sterkte... Wij moesten een maand wachten tot mijn eigen cyclus weer op gang kwam omdat er een ligt verhoogd risico zou zijn op een 2e miskraam als ik meteen weer aan zou tellen. Dit is de 3e ronde (4e maand) dat we ons best er weer voor doen.
Gecondoleerd met jullie verlies. Wat een naar moment voor een miskraam, voor zover er al "goede" momenten zijn dan. Hier op 6 mei gecurretteerd ivm een niet kloppend hartje op 9 weken. Het vruchtje was 6+4 oud. Na 1,5 week is het bloeden (was niet bijzonder veel) gestopt. Wij mochten ook weer aan de slag als dit gestopt was. Vroeger moest je wel wachten, maar gezien de echo's van tegenwoordig, doen ze dit niet meer. Zij gaven ook aan dat er geen extra grote kans is op een nieuwe miskraam. Hier alleen nog nooit een eisprong kunnen vinden met ovulatietesten (in al die maanden niet, maar hij is er toch! ). Nu vanaf dat de bloeding is gestopt gaan testen en temperaturen. Nog niets te vinden. Indien ik na 6 weken niet zwanger of ongesteld (ben geweest) dan moet ik weer terug voor controle.
oeff, dat is dus ook nog maar net.... ja dat vertelden ze mei in het ziekenhuis ook dat je inderdaad vroeger moest wachten. En misschien dat het een tijdje duurt voordat ziekenhuizen en artsen hun voorlichtings protocol veranderen8) Ik heb op dag 9 na de curettage een ovulatietest gedaan, eigenlijk meer omdat ik graag wilde zien hoe de test eruitziet als het hormoon niet in je lichaam zit.... ik verwachte mijn eerste ei pas na 2-3 weken, maar de streepjes waren even dik..... terugdenkend bedacht ik me dat dat ik inderdaad ook de bekende ovuverschijnselen heb gehad... druk op de buik, uitstraling naar de benen en enorm veel zin in seks...... maar ik wijtte dat aan de curettage..... en ja hoor de dagen erna waren de streepjes weer dun....... nu heb ik de kleine steekjes in mijn buik die ik vorige keer ook had toen ik zwanger was, dus ik denk dat het gelukt is...... in ieder geval dat het ei is bevrucht, nu maar gewoon afwachten of het ook gaat plakken.... als dat het geval is, zal ik de eerste 12 weken, totaan de test wel extra bang zijn voor de eerste echo Misschien ben jij wel gewoon zwanger..... dat je daarom je eisprong niet hebt kunnen ontdekken......