Lieve meiden, Ik weet niet goed waar ik dit neer moet zetten, maar denk dat dit de juiste plek is. Ik zit met een probleempje. Zoals jullie weten heb ik in september te horen gekregen dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had. Na afwachten (in eerste instantie), een chemokuur (in tweede instantie) werd ik op 10 oktober alsnog geopereerd en hebben ze mijn rechtereileider verwijderd. Nog altijd ben ik niet opgeknapt. Ik voel me nog slap en heb de hele dag zin om te slapen. Maar het vervelendste vind ik de buikpijn. Het leek helemaal weg te zijn tot vier dagen voor deze ongesteldheid. Toen begon de buikpijn weer en het duurt al tot vandaag (laatste dag van de menstruatie). Ik denk zelf dat het iets te maken heeft met die ongesteldheid, maar hoop wel dat het nu snel weggaat. Want sex lijkt me op deze manier ook niet echt een optie... . Zijn er meer meiden die dit hebben meegemaakt en mij kunnen zeggen of de pijn na zoveel tijd nog normaal is? Ik wil morgen ook wel even het ziekenhuis bellen, maar vind het gewoon gek. Als ik de buikpijn moet omschrijven dan moet ik vooral zeggen dat ik er heel veel last van heb als ik bijv. een tijdje in één houding heb gezeten en vooral ook als ik naar de wc ga. Ooit krimp ik ineen van de pijn ... Ik heb net twee paracetamolletjes genomen. Misschien onderdrukt dit de pijn wat en wordt het vanaf nu snel wat beter. In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden! Groetjes, Josien
Hey lieve Josien....wat ontzettend vervelend dat je er zo'n lange nasleep van houdt. Zoals je weet ben ik 16 nov geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en hebben ze bij mij de linker eileider ook verwijdert. Jij vraagt of die buikpijn 'normaal' is.... als ik van je lees hoe het moet aanvoelen dan moet ik denken aan darmen, kan dat denk je? Wanneer ik naar de wc ga dan is mijn buik ook gevoeliger, alsof het nog een heleboel moet passeren. Maar verder heb ik geen pijn aan mijn buik, alleen irritatie van de wond/litteken. Zelf ben ik nog niet ongesteld geworden, over dat stukje kan ik niet meepraten. Ik zou zeer zeker naar het z'huis bellen vandaag...laat hen het maar bedenken, is hun taak en jij moet ervan gaan opknappen want zo langer doorlopen is natuurlijk niets! Sterkte he...liefs
hoi meid, Ik heb na mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap (in maart) ook veel meer last van mijn buik, zo rond mijn eisprong ben ik misselijk en heb ik zware ongi pijn. Na een paar dagen is het weer weg maar een dag of 5 voor mijn menstruatie begint het weer. Ik heb het ook al aangegeven aan mijn gyn en die zei dat het met de verwijdering van de eileider te maken kan hebben (hij weet het ook niet zeker) omdat je lichaam zich moet aanpassen aan 1 eileider. Ik zelf dacht altijd dat mijn rechtereierstok alles over zou nemen maar dat is helaas niet zo omdat ze met de buitenbaarmoederlijke zwangerschap alleen de eileider verwijderd hebben. Ik krijg links dus nog gewoon een eisprong alleen kan die niet in mijn baarmoeder terecht komen. Normaal gesproken wel want dan gaat het eitje op een of andere manier toch naar de rechtereileider maar omdat mijn buik vol verklevingen ligt lukt dat bij mij niet. Ik snap er zelf ook nog niet zo veel van, de 20e krijgen wij een gesprek bij de fertiliteit over ivf en dan ga ik het nog eens aan haar vragen. knuffel conny
Hoi lieve meiden, Bedankt voor jullie reacties. Ik heb vanmorgen met het ziekenhuis gebeld en ik moest meteen komen om bloed te prikken. Ze willen uitsluiten dat ik een tweede buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou hebben nu. Ik geloof daar zelf echt helemaal niets van. Vorige keer voelde ik me echt anders en ik voel me nu helemaal niet zwanger. Maar in het ziekenhuis zeiden ze: vorige keer had je ook buikpijn en bloedverlies, dus we moeten alles uitsluiten. Vanmiddag om 16.00 uur moet ik bellen voor de uitslag. Ik ga er gewoon vanuit dat er geen hCG in mijn bloed zit. Maar ja... dan zit ik nog steeds met die buikpijn. Ik hoop wel dat ze daar dan mee verder gaan. Ik hoop vanmiddag meer nieuws te brengen. Liefs, Josien
Jeetje wat zul jij je gespannen voelen, meid ik hoop zo voor je dat je goed nieuws krijgt. Mijn duimen draaien overuren hier voor je, dikke knuffel conny
Zo... ze belden net zelf al op omdat ze wisten dat ik in spanning zou zitten. Super fijn dus. Het hCG lag beneden de 1, dus gelukkig goed nieuws. Nou ja... daarmee is de buikpijn dus niet weg, maar weet ik nu in ieder geval wel zeker dat het niet weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is. Pfffff... dat had ik er echt niet nog een keer bovenop kunnen hebben. Ze gaan nu aan mijn gynaecoloog vragen of ik toch misschien niet nog een keer langs mag komen, om een echo ofzo te maken. Dan kunnen ze kijken of van binnen alles goed zit. Ik hoop snel beter en meer nieuws te kunnen geven. Andere verhalen zijn ook welkom! Ik ben benieuwd of ik de enige ben die zoveel last heeft. @conny, wat vervelend dat jij ook zoveel last hebt zeg. Heb jij dat ook iedere maand? Ik hoop niet dat ik daar ook elke maand tegenaan moet boksen. Bleghhh... heb jij dan ook niet heel veel last van sex? Want daar zie ik nu dan ook wel erg tegenop... Liefs, Josien
gelukkig dat het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is, wat een opluchting he. Ik heb er inderdaad elke maand last van, sinds maart. Nou moet ik wel zeggen dat ik altijd al veel last had van menstruatiepijn en dat is ergers geworden. De gyn zei dat het ook kan komen door de verklevingen. Gelukkig heb ik er met de sex niet zoveel last van alleen als ik rond mijn eisprong zit dat lukt alleen de standaard vrouw onder anders heb ik wel last van mijn buik en misselijkheid. Ik hoop voor je dat het eenmalig is en dat je er weer snel vanaf bent. Wanneer moet je naar de gyn? knuffel conny
Hoi Conny, Dat weten ze nog niet en daar bellen ze straks nog even over terug. Of anders morgen ofzo. Ze zouden het in ieder geval vragen aan haar. Ik denk wel dat ze nog willen dat ik terugkom. Ikzelf in ieder geval wel... dan weet ik tenminste zeker dat er niets verder aan de hand is. Groetjes, Josien
gelukkig heb ik dit nog niet hoeven meemaken maar wil toch jullie allemaal heel erg veel sterkte wensen een kennis heeft vorig jaar wel een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en daar is kwaadaardige kanker uit gekomen na vele chemo kuren is ze er als het goed is vanaf heb haar gevraagd of ze last had van buik pijn maar dat niet echt. dus heel veel sterkte liefs miriam
Zo hè hè... eindelijk ben ik er weer. Bah wat een rotdag. Ben van hot naar her wezen rennen. Vanmorgen het ziekenhuis gebeld over mijn buikpijn die maar blijft en eigenlijk alleen erger wordt. Moest ik bij de huisarts urine inleveren en bleek dat ik een blaasontsteking had. Ik weer telefoon gehad vervolgens van het ziekenhuis. Wilden ze, toen ze hoorden dat ik een blaasontsteking had, dat ik meteen naar het ziekenhuis zou komen. Werd ik daar op een verloskamer gelegd (ook lekker confronterend) om allerlei controles te doen. Gelukkig was dat allemaal goed. Ik vond het nogal overdreven om met een blaasontsteking naar het ziekenhuis te moeten, maar blijkbaar heeft het ook te maken met mijn eileider en eierstokken. Daar zijn ze in het ziekenhuis heel zuinig op, zeker nu ik nog maar één eileider heb. Daarom hebben ze een echo gemaakt of de infectie niet ook overgeslagen is naar andere plekken. Gelukkig was dat niet zo! Maar goed... nu een zware antibioticakuur gekregen. Die moet ervoor zorgen dat de infectie de kop in wordt gedrukt! Het mysterie van de buikpijn lijkt nu dus opgelost! Groetjes, Josien
och meisje dat is zeker confronterend, kan me voorstellen dat het iets met je doet. Ik wil je verder even een dikke knuffel geven en heel veel beterschap. knuffel conny
Dank jullie wel lieverds... we komen er wel weer bovenop! Vanmiddag ook bij de arboarts geweest. Ik hoef pas 7 januari officieel halve dagen te gaan werken. Dat viel me wel mee. Ik maak nu ook al soms wat meer uurtjes dan de twee die ik moet werken, maar ja... ik denk, die gaan me daar achter de vodden aan zitten. Gelukkig hoef ik dus nog niet te haasten! Nogmaals bedankt lieverds, Liefs, Josien
hee josien neemt de buikpijn nu al af met de antibiotica? ik hoop dat het snel weg is ik las net je verhaal dat is idd wel angstig die buikpijn. sterkte groetjes evi
hey Josien, gelukkig dat het een blaasontsteking is. Kan me voorstellen dat je het erg heftig vond om op de verloskamer te moeten liggen. Vind ik trouwens niet zo handig van het ziekenhuis. Hoe gaat het nu met je buikpijn? is het minder aan het worden?
Nou... ik had het eigenlijk gehoopt. Het is wel een beetje minder geworden, maar nog lang niet helemaal weg. Morgen de laatste 2 pillen, dus ik hoop wel dat de ontsteking dan weg is... Anders van de week toch maar weer naar de dokter. Bleghhh, ik vind dat het nu toch maar weer eens over mag zijn. Groetjes, Josien
Schiet dus jammer genoeg niet op! Ik heb jaren geleden chronische blaasontsteking gehad en het is echt geen lolletje! Ik haalde bij de kruidvat vitamine c pillen. Ik slikte dan 2 pillen tegelijk en dat hielp. Misschien een tip voor je! Hoop dat het snel over is!
Hoi Triessie, Ze hebben afgelopen week nog een keer mijn urine gecontroleerd en toen bleek dat mijn urine 'schoon' was. Ik blijf echter nog wel wat buikpijn houden, maar ja... het is wel minder geworden. Hopelijk is het snel helemaal weg. Wellicht zijn het ook allemaal wel wat zenuwen voor 9 januari als we voor de IVF-afspraak naar het ziekenhuis moeten. Liefs, Josien
O fijn dat de ontsteking weg is maar dat je nog wel steeds iets buikpijn houd...hmm dat zijn dan pijnlijke zenuwen...of maak je je daar geen zorgen over? Maar dat die zenuwen er zijn logisch ! OP naar het nieuwe jaar