Dames, 3 weken geleden ben ik bevallen en heb daar helaas aambeien aan over gehouden. Nu heb ik sinds een week ineens extreme pijn daaraan dus heb ik na wat "research" curanol aangeschaft; zowel de tabletten als de zalf. Ik gebruik het zoals beschreven op de bijsluiter nu 3 dagen. Echter merk ik nog geen verschil. Nu lijkt 3 dagen niet zo lang, maar dat is het wel als je er zoveel last van hebt! Voor iedereen die dit heeft gebruikt en bij wie het echt werkte: Hoe veel dagen had het nodig om echt effect te geven? Hoeft niet perse weg, maar verlichting zou al fijn zijn. Hoor het graag !!!!
Bij mijn derde werkte het in 4 dagen, bij mijn vierde na 1,5 week nog niet, tot ik elk uur begon met een dikke klodder smeren, en niet alleen erop maar ook ( sorry) erlangs en " erin" zodat de volledige aambei dik gesmeerd was, of het de tijd was of toch het vaker smeren weet ik niet, maar toen duurde het nog maar een paar dagen en had ik geen pijn meer
Hier hielp het na 2 a 3 dagen al en na anderhalve week was het weg. Helaas vorige week was er weer 1 teruggekomen doordat ik paar dagen harde ontlasting had. Deze keer heeft het wel 5 dagen geduurd voordat ik iets merkte.
Ok goed om te weten! Misschien verwachtte ik er dan te veel van, ging er namelijk al uit dat er verschil moest wezen! Ik zal geduldig wachten 🤗
Nu tijdens de zwangerschap duurt het steeds rond de 5 dagen dat ik geen pijn meer heb met curanol (zalf en pillen). Na de bevalling duurde het volgens mij anderhalve week
hier heeft het ook niks geholpen helaas! Ben na 2 weken maar gestopt en met een paar maanden is het gelukkig vanzelf weer weg getrokken.... toch merk ik wel dat ik een "gevoelige" anus heb overgehouden aan de bevalling...
Ook bij mij werkt en werkte er helemaal niets aan die rotdingen. Volgens mij heb ik alles al geprobeerd.
Wat hier tegen de pijn goed helpt zijn de zetpillen van sperti. De aambeien worden er niet minder van maar het verzacht de pijn enorm. (Volgens de Vk gaan de aambeien ook niet meer weg maar worden alleen maar erger in de loop vd zwangerschap omdat de druk daar beneden ook steeds groter word) klopt Dit met jullie ervaring?
Wat een ellende he die aambeien, verschrikkelijk! Wat bij mij hielp (als je tenminste geen hele tros hebt hangen) is iedere keer bij het insmeren met curanol hem ook terug in z'n hol duwen . De boel dan even goed aanspannen en dit dagelijks een paar keer blijven herhalen. Zo is het bij mij zo goed als pijnloos geworden. Wel ben ik na de grote boodschap nog zo'n kwartier bezig met afvegen :x