hai meiden, Vorige week heeft onze koelkast het begeven. Het lampje brand nog wel. Het is een inbouwkoelkast van whirlpool van 5 jaar oud. Wat is nu wijsheid? Een witgoed reparateur laten komen of meteen de hele koelkast vervangen? Denk dat een reparateur zonder dat hij ook maar iets vervangt zo al een paar tientjes kost voor het kijken en rijden. Morgen gaan we op pad of een reparateur bellen.
Nieuwe kopen, Whirlpool is hele slechte kwaliteit.Hebben wij ook gehad en alles wat we hadden is ondertussen vervangen.
Ik zou een nieuwe kopen(Bobshop is een goeie voordelige webshop) en die oude op Marktplaats zetten voor een paar tientjes, geheid binnen een week opgehaald door een stel oost europeanen die repareren ze dan weer. Voor mijn wasmachine ook nog 20 euro gekregen, en ik hoefde niet te tillen.
Wij hebben nu een Bosch, helemaal geweldig, de kwaliteit straalt er van af, stevig kunststof, wel wat prijzig, maar wij zijn erg tevreden, geen kalchten meer gehad. AEG en Eletrolux zijn ook erg goed, Siemens is ook een goedel. Gewoon lekker rondkijken bij de BCC, even bezinken, internet afspeuren waar hij goedkoper is, en anders gewoon kopen bijd e BCC. hihi
Wij hebben vorig jaar onze whirlpool laten maken (a250euro geloof ik) en uiteindelijk toch maar een andere aangeschaft. We hebben nu een leibherr.
Nieuwe. De nieuwste schijnen ook al weer veeeeel zuiniger te zijn, dus spaar je uiteindelijk ook op energiekosten.
Phoe ik zou hem ook vervangen denk ik.. Wij hebben een inbouw van Siemens due inmiddels bijna 20 jaar oud is en nog geen enkele mankement heeft gehad 😃hopelijk heb je hier wat aan
Nieuw! Of het moet een thermostaat zijn van 50 euro. Als je handig bent kan je die zelf ook nog wel vervangen. Maar whirpool is qua koelkasten niet zo best. De onze heeft het maar zes jaar volgehouden. Nu een Bosch en dik tevreden mee!
Vind 5 jaar wel erg snel om zoiets te moeten vervangen hoor. Even uitzoeken i.d.d. wat repareren kost. Een koelkast die het al twintig jaar goed doet zou ik eerder vervangen; heb je het verschil in verbruik wel eens gezien; die dingen zijn inmiddels zoveel zuiniger geworden dat je er per twee jaar in besparing wel een nieuwe uithaalt, weet ik uit ervaring.
Ik zou proberen uit te zoeken wat herstellen kost. Bij meer dan 100 euro zou ik toch gaan voor een nieuwe. Al vind ik 5 jaar "jong".