Hallo allemaal, Ons dochtertje was 2735 gram en 48 cm bij de geboorte (geboren op de uitgerekende datum) en weegt nu bijna 5 kilo nu ze bijna 5 maanden is. Ook groeit ze op weinig voeding (500-700 cc). Alles is in proportie, maar ze zit gewoon op de laagste groeilijn. Heel grappig en schattig om te zien hoe zo'n klein meisje d'r kont in de lucht gooit en probeert om te draaien. Vroeg mij af wie er nog meer zo'n klein poppetje heeft.
Ik kan je zeggen hier is het tegenovergestelde Joshuah was 48 cm en 2960 gram. Nu is hij al (laatste keer) 68 cm en bijna 8 kilo en dat voor net 6 maanden hij is juist erg hard gegroeid Maar aan andere kant zolang jou kleine zo gezond is als wat geniet er maar lekker van is zo schattig als ze klein uitzien ze groeien toch wel een keertje heel hard
Louise is ook een klein poppetje... ze groeit steeds maar in de lengte. Ze weegt nu iets meer als 10 kilo en is ongeveer 82 cm denk ik.
hier nu 10kg... maar wel al 15 maanden oud en eh.. 72,5cm dus bij de laatste meting 2 weken geleden dus ook een ukje mensen zijn ook altijd verbaasd als ze horen dat ze al bijna anderhalf is en bovendien vinden ze het super als ze zo'n mini zien lopen en rennen en brabbelen meeste kindjes zijn dan al wat groter zag toevallig vandaag nog op een kledingkaartje "mt 80, voor kinderen van 9 tot 12 maanden" en eh.. dat is hier dus nog te groot
Onze dochter was 2760 gram en 48 cm bij de geboorte. Ze is wel iets flinker geworden maar vind haar nog steeds zo'n lekker klein ding. Inmiddels weegt ze 4960 gram en is ze 57 cm. Ze past sinds een week of twee in maat 56.
Leuk om te horen dat er meer poppetjes zijn. Het is inderdaad waar dat vreemden dat ontzettend leuk vinden zo'n mini baby . Ze past nog steeds in een maatje 56, maatje 62 met omgeslagen pijpen en mouwen. Wordt heel vaak aangesproken op straat. Alleen het CB doet een beetje moeilijk terwijl ze het hartstikke goed doet. Ze groeit, haar ontwikkeling gaat goed, ze is tot zover niet ziek geweest en is hartstikke vrolijk. Wij zijn zelf ook niet zo groot namelijk. We genieten zo van haar.
mja wij zijn allebei rond 175.. dus niet heel erg klein ofzo maar cb klaagt regelmatig ja verder doet ze het prima en is ze volgens mij best pienter dus ik maak me er maar niet zo druk om ze eet als een klein bootwerkertje dus als ze niet zo hard groeit.. is dr eetlust in ieder geval het probleem niet
Hier ook een poppetje, maar wel een lang poppetje, telt dat ook? Ze past nu wel in maat 80, maar alles is veel te wijd en 74 is qua lengte veel te kort, hier gebruiken we dan ook vaak bretels en baby riempjes, haha. Ik weet niet hoe zwaar en hoelang ze nu is, we moeten over een paar weken weer naar het CB (grappig, wat ik noem haar ook 'poppie van mama' )
Een lekker klein wijffie. Heerlijk toch! Hier heeft madame al aardig een eigen willetje...net als d'r moeder. Ik ben zelf 1.54 dus het compenseert zich eigen .
Hier ook een kleintje.Wel een jongetje. Hij is nu 15 maanden en weegt nog maar 8,5 kilo en hij is nu zo'n 74-75 centimeter. Hij was 3120 gram en 49 centimeter bij de geboorte. Hij is heel smal, alle broeken zijn veel te wijd..soms wel lastig kleding kopen. Mensen vinden het inderdaad grappig, zo'n kleintje wat al loopt en rent Op het cb vragen ze iedere keer of hij ziek is geweest omdat hij dan weer niet veel gegroeid is, maar hij is erg actief en hij eet prima! Wij zijn zelf ook niet echt groot. Dus dan is het niet gek dat hij dat ook niet is.
onze mannetjes waren 2490/48cm en 2125/45cm bij geboorte 35.1 op het cb laatste keer -14m- 10kg/78cm en 9,4kg/78cm. Verhoudingsgewijs dus best veel gegroeid, maar vooral nog vrij tenger
Ik was zelf ook een kleintje (nu nog steeds) en op het CB werd mijn moeder er ook op aangesproken, omdat ik niet groeide volgens hun richtlijnen. Ik ben nu 28 jaar en er is niks mis met me hoor. Waarom bezorgd zijn als er niets aan de hand is. En inderdaad ook hier een smal middeltje, maar babyelastiek maakt een groot verschil.
Hier een dochter geboren met 42.1 week met 2880 gram en 48cm. In het ziekenhuis waren ze zeer verbaasd over ons kleine poppie. Met 11 mnd was ze 69cm. Onze inmini net onder de alleronderste lijn, maar omdat ze gewoon haar eigen lijntje keurig volgt stellen ze bij ons cb geen vragen en vinden ze dat ze het prima doet. Ik was precies hetzelfde ook een inmini met 67cm op mijn 1ste verjaardag. Bij mij stelde ze wel vragen omdat ik geen lijntje volgde en hij ook sterk afnam. Ik ben ook nooit groot geworden (1.57). Ach ik vind het wel wat hebben dat kindjes van veel jonger groter zijn dan mijn dochter. En inderdaad broekjes staat 4-6 mnd terwijl mijn dochter een jaar is. Volgend de Hema moet ze in mt 86 zitten, dat halen we volgend jaar voorjaar denk ik Ze draagt nu truitjes 68/74 en broekjes 68. Wij waren allebei snel met alles, maar dochter loopt nu nog niet los. Dus nu is ze niet meer zo vlot als ze was. Ze kan het wel, maar durft het nog niet. Ach komt vanzelf wel.
@Brianda: wow, wat een kleintje, Onze dochter was met 4 weken al zo groot... Ik ga nu al over naar maatje 62!
Raar is dat soms ik ben gisteren voor Roos de stad in gemoeten ze is nu net 4 maanden en zit in 74 pffff Daan is 2 jaar net en die zit al in 110/116 en broek 104 super groot voor zo'n ventje
Dan zit ze op dezelfde lijn als jouw dochtertje. Ook al zo fijn meisje. Leuk dat er toch nog veel kleintjes zijn. Op het CB zie ik alleen monsterbabies. Was er een keer op open spreekuur toen ze 10 weken was, lag er een baby van 10 dagen oud op de weegschaal die gelijk doorsloeg naar 5,5 kilo . Ook een meisje trouwens. Van het ene uiterste naar het andere.