Het onderwerp zegt het al.. Hoe snel merkte jij verschil na het slikken van Domperidon? Ik heb vanmiddag het eerste tabletje geslikt en ik hoop dat het snel gaat werken! Kleine meid krijgt nu echt te weinig binnen namelijk.. Mijn dosis is overigens 3 x per dag 1 tablet van 10 mg.
Hier werkte het vrij snel, maar zoon was al 9 maanden toen.. Waaraan merk je dat je productie niet lekker loopt?
Aan het feit dat ze maar 50 gram gegroeid was in anderhalve week. Daarnaast snel onrustig aan de borst en lactatiekundige die het bevestigd heeft. Wat is vrij snel? Een dag, een week?
Ik meen...een dag of 4? Wel in combinatie met vaker aanleggen Vervelend zeg, hopelijk gaat het snel wat beter.
Binnen een week was mijn productie verdubbeld. Zag per dag meer worden, maar moet zeggen dat ik het heb gebruikt bij ft kolven ivm premature tweeling. Mij gaf het een boost die ik nodig had. Na afbouwen ook goed gebleven. Geef nu 3 mnd borstvoeding via kolven aan de meiden. Nog steeds goed zo.
Dag of twee geloof ik. Maar ik had wel een veel hogere dosering. Ze zijn daar hier in Canada nogal radicaal mee, dus ik kreeg 3 x 3 tabletjes van 10mg per dag, en had zelfs naar 3X4 gemogen (maar heb ik niet gedaan). Ik legde ook heel vaak (zo'n 12 keer per dag) aan en kolfde nog eens extra na (maar dat deed ik al voordat ik met de domperidon begon). Daarbij nam ik 'goat's rue' tinctuur. Alles bij elkaar kwam het toen dus eindelijk (enigszins) op gang. Ik slik nu nog steeds 2 keer per dag 10mg.
Ik heb bij mijn jongste dochter 2-3d domperidom geslikt 3x10mg. Dat was niet omwille van productieproblemen maar wegens ziekte. Na minder dan 24u had het al effect op mijn productie. Ik heb er toen gebruik van gemaakt om wat voorraad te kolven, en ook dat ging vlotter.
?????? Dit komt weer veel terug, die flauwekul.. Als jij last hebt van je maag, schrijft een.HA dit middel ook gewoon voor... Ik ben dan toch benieuwd, wat zijn de argumenten die hij/zij geeft?
24 uur geleden begonnen en ik merk nog niet veel verschil.. Hoop dat het snel aantrekt. Lize krijgt geen bijvoeding meer, dus ze moet het nu echt enkel op mijn moedermelk doen. Hoe merken jullie het voornamelijk? Baby dronk beter en meer of juist met kolven meer opbrengst?
Ik heb inmiddels het idee dat er iets lijkt te gebeuren! Lize drinkt beter en langer en slaapt ook langer tussendoor. Verder voel ik af en toe dat mijn borsten prikken, kan dat een tsr zijn? En Nephthys, ik mag het ook gewoon blijven slikken! Wel proberen af te bouwen, maar als dat niet lukt, mag ik ook gewoon vasthouden aan 3 x 10 mg per dag.
Allemaal ervaringsdeskundigen hier.. sorry voor het hakken van je topic, maar mag ik een vraag stellen aan jullie? ... Mijn productie loopt ondanks kolven, clusteren, veel aanleggen en oxitocinespray ongeveer 100 ml per dag achter op de vraag van mijn zoon... zou ik dat kunnen bijwerken met domperidon?
Mijn huisarts heeft wel gezegd dat Domperidon beter werkt dan die spray, dus misschien wel! Is wel de reden dat ik direct de Domperidon kreeg en niet de spray.
Domperidon en de neusspray zijn 2 compleet verschillende zaken. De spray zorgt voor een tsr, domperidon voor meer productie... Dus dat het een beter werkt dan het ánder, is een onzinnige uitspraak. De meeste huisartsen weten gewoon erg weinig over borstvoeding helaas..