Zwanger willen worden en nieuwe baan zoeken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dimple, 13 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dimple

Dimple Fanatiek lid

10 feb 2009
    2.579
    0
    0
    Ik wil eigenlijk zwanger worden, ben wel al met de pil gestopt, maar ook ben ik bezig met het zoeken naar een nieuwe baan.
    Ik heb 2 soll.gesprekken (1e) gehad.
    Nu vraag ik me af of ik bij een eventueel 2e gesprek moet zeggen dat ik zwanger wil worden.
    Hoe denken jullie daar over, misschien zitten er ook werkgevers bij op dit forum die mij kunnen vertellen wat ik het beste kan doen.

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik weet alleen dat je niet verplicht bent het te vertellen en ze mogen er ook niet naar vragen.
    Ik zou het persoonlijk ook niet zeggen hoor, misschien duurd het nog even en dan ben je daardoor misschien die baan misgelopen. En mocht het wel snel gaan (wat ik natuurlijk hoop voor je) dan is dat helaas voor hun vind ik.

Liefs!

3. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Ik zou het zeker niet zeggen....
    Je kan er een baan door mis lopen en het kan goed nog ff duren voor je zwanger bent, al wil je daar liever niet aan denken ;)

4. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ik zou het persoonlijk ook niet zeggen, je weet nooit van te voren hoelang het gaat duren ect.
    succes meid!

5. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Ik heb het niet gezegd tijdens een sollicitatiegesprek wat ik een tijd geleden had terwijl ik al wel met de pil was gestopt........Ben aangenomen......Laatst heb ik het er wel met mijn baas over gehad, het kwam toevallig ter sprake. Hij vond het niet erg dat ik het toen niet heb gezegd. Ze mogen er niet eens naar vragen en het mag zeker geen reden zijn om jouw niet aan te nemen. Mijn baas vond het erg eerlijk dat ik het alsnog heb gezegd........hij hoopt nu alleen dat ik niet heel snel zwanger ben, er lopen er namelijk al 3 rond!

6. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb daar laatst toevallig nog iets over gelezen, weet alleen ff niet meer waar... Maar dat ging over iemand die al zwanger was tijdens haar 2e gesprek, zij het nog geen 3 maanden. Zij heeft er toen voor gekozen dat ook niet te melden, omdat het natuurlijk nog wel mis kon gaan en ze ook haar kans op de baan niet negatief wou beïnvloeden. Ze waren er later wel behoorlijk boos over, maar dat is overgewaaid.

Als je alleen nog een kinderwens hebt zal ik het niet vertellen. Mocht je bij het 2e gesprek al zwanger zijn, dan hangt het er heel erg vanaf hoe je je nieuwe baas inschat. Het kan heel eerlijk overkomen als je het wel al verteld, waardoor je positiever beoordeeld wordt. Aan de andere kant kan het een reden zijn liever voor iemand anders te kiezen. Probeer dus in te schatten hoeveel andere sollicitanten er zijn, hoe graag ze je willen hebben en hoe je ze verder inschat. Al blijft dat heel moeilijk natuurlijk, aangezien je ze nog niet goed kent ;)

Succes met de sollicitatie! :)

7. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    hallo

ik wil even hierop reageren.
    ikben ook gestopt met de pil en ik had 2 maanden geleden een sollicitatie....

op mijn gesprek vroegen ze dus je bent getrouwd en heb je al kinderen ik zeg nee heb ik niet en wil je kinderen mijn antwoord was : ik ben eigenlijk niet verplicht om dit te vertellen maar nee momenteel nog niet maar als het er is is het er en ik ben gewoon aangenomen en ik werk er sinds 1 maand

als je het zo overbrengt lieg je ook niet ik zou het zo aanpakken als ik jou was!
    en ik heb nu dan geen vast contract en als ik zwanger zou raken en ze zouden me hiervoor mij contract beeindigen dat mag niet dus.....

succes

8. Namedf

Namedf Lid

3 dec 2008
    80
    0
    0
    Ik zou het ook niet zeggen.
    Je weet tenslotte niet eens hoelang het wel niet kan duren voordat je eindelijk zwanger ben..........

9. Dimple

Dimple Fanatiek lid

10 feb 2009
    2.579
    0
    0
    In ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken.

Al met al weet ik het eigenlijk nog niet. Maar ja, eerst afwachten of ik een 2e gesprek heb.

10. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Mijn werkgever vroeg me er een jaar gelden na. heb toen aangegeven dat ze dit niet mocht vragen. Maar omdatz e zo aandrong en ik behoorlijk overrompeld was heb ik aangegeven dat we een kinderwens hebben en daarom ook in de zomer wilden trouwen.
    Gevolg. Mijn contract van vorige jaar mei werd niet zoals beloofd omgezet in onbepaalde tijd maar verlengd met een jaar. Aankomende mei loopt mijn contract weer af. Ik ben nog steeds niet zwanger. maar als ik een keer ziek ben of me beroerd voel wordt er steeds van alles gesuggereerd. Echt vervelend dus. Het is dat mijn werk en collega's top zijn maar mij manager is dus een ramp. Vorige week vroeg ze weer zeer subtiel erna. Ik behoorlijk boos riep toen of ze er wel eens over na had gedacht dat het misschien niet wou lukken bij ons en dat als je er steeds naar vraagt dat nogal vervelend is.
    Avis dus gewoon om niks te zeggen.

11. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    hallo dames:D!

ik ben ook hard bezig opzoek naar een nieuwe baan!
    wij zitten nu in ronde 12.in het begin dacht ik ,ik zibg het nog wle even uit.want stel dta ik zwanger ben als ik net in dienst ben.maar je ziet al wij zijn nu dus al een tijdje bezig,wie zegt dat het nu snel raak zou zijn?dus waarom zou ik ergens blijven werken waar ik het gezien heb?
    meid gewoon niks zeggen over dat je aan het proberen bent en is het straks idd zo jammer dan voor hun.
    succes naar het zoeken van een nieuwe baan

liefs

Deel Deze Pagina