Hoe snel wil ze kleinkind van sinterklaasgeloof hebben?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pluk, 20 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. streepjes

streepjes Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.155
    0
    0

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Edit moderator:
    Volgens mij ging het in dit topic niet over het bestaan van sinterklaas en of je je kind er wel of niet in laat geloven, maar ging het over het feit dat ts het vervelend vind, dat schoonmoeder het op deze manier aanpakt. Er bestaat al een ander topic waarin gediscussieerd kan worden over hoe een ieder het aanpakt betreffende sinterklaas. Hier dus graag weer ontopic, want er zijn nog maar weinig reacties gegeven, die er echt over gingen.

En de link:

http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... p?t=120221

3. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    :rolleyes:

@Pluk, ik zou zoiets ook niet erg fijn vinden. Kun je dat niet met haar bespreken?

Ik vind het heerlijk om mijn kinderen "voor te liegen". Wij vieren gewoon sinterklaas, met het hele verhaal erom heen. Dat ie bestaat dus!
    Zoals je hier leest (en in andere topics :rolleyes: ) is het bijna een misdaad dat je je kind laat geloven, en "liegt" tegen je kind.

Maar goed, ieder zn ding en eigen opvoeding uiteraard....

4. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Maar als je schoonmoeder iets doet wat jij niet leuk vind , dan kun je dat toch ook gelijk zeggen .. waarom een heel drama ervan maken .. mijn moeder ( heb geen schoonmoeder ) doet ook weleens iets waarvan ik denk moet dat nou .. en dan zeg ik dat gewoon , ga dr echt niet mee rondlopen .. ben ook wel zo blij en dankbaar aan mijn moeder dat je me niet snel van iets heel kleins iets groots ziet maken ..

succes met je schoonmoeder..

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    verplaatst

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Lekker off-topic allemaal.

Tja, dat van die cadeautjes voor zijn neus zetten in een tas en vertellen wat er in welk pakje zit, vind ik ook raar, al was het voor zijn verjaardag geweest, dan doe je dat toch ook niet.
    Ik had er denk ik ter plekke gelijk wat van gezegd van 'heee, dat bespreken we later wel en wat aardig dat de Sint dat al bij je heeft afgeleverd' met een knipoog ofzo. Gelukkig hebben kinderen meestal niet zo snel iets door wat dat betreft.

7. buts

buts Lid

29 sep 2008
    89
    0
    0
    ik vind je groot gelijk hebben, dat is helemaal niet leuk, nog niet eens om het feit dat een/je kind van 2 wel of niet snapt dat Sinterklaas wel of niet bestaat, maar om het feit dat ie een tas met zichtbaar kadootjes erin voor zijn neus krijgt en er vervolgens niets mee mag....
    dat vind ik pas zielig!
    ik zou inderdaad ook gewoon aangeven dat het op die manier niet echt spannend is, dat moet toch wel te begrijpen zijn?
    nou succes ermee...!

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik heb ook tegen Kylian gezegd dat de Sint zich vergist had hoor en een drama ervan maken?

Sorry in mijn ogen is even je hart luchten op een forum geen drama maken een drama was als ik mijn schoonmoeder voor de ogen van mijn kind hier op een niet zo leuk wijze over had aangesproken en mijn schoonmoeder en zoon in tranen zouden uitbarsten, dan zou het een drama zijn geweest.

Groetjes Anita

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Gelukkig bestaan er echt über mama's... En zit dat nou lekker, met die veer in jullie ass? :rolleyes:

@ Pluk, ik snap je irritatie! Geef het gewoon aan, en geef haar de kans om haar "fout" te herstellen.
    Ik heb een schoonloeder die daar gelukkig wel rekening mee houdt..
    Kindjes zijn tegenwoordig zo bijdehandt, die kleine monsertjes snappen alles :D

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Bah wat ben jij tactloos zeg, waar is je inlevingsvermogen? Heeft Sinterklaas die meegenomen?
    :whistle:

11. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Een leugen is een bewering die met opzet in strijd is met de waarheid.

Bron: Wikipedia :)

Of is het "geaccepteerd" omdat "iedereen" het doet?

Kijk, iedereen moet zelf weten of ie de waarheid of niet over Sinterklaas vertelt, maar als jein zulke situaties komt, dat het allemaal lastig wordt, dan denk ik, ach man, what the hell, waarom zou je je in allerlei bochten wringen dan, de feeststemming wordt er voor een kind niet minder om, of het nou de échte of een "hulp" sinterklaas is hoor.
    Hoe ver ga je om het verhaal in stand te houden?

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

Mamadeluxe - Ik denk dat iedereen nu je standpunt wel kent... en dat is de jouwe! Perfect...
    Maar het grootste gros denkt er anders over...

Wat jij verder over Sinterklaas denkt of hoe jij vindt dat je een kind pedagogisch opvoedt interesseert mij eerlijk gezegd heeeeelemaal niks...

Temeer ook omdat er hier ABSOLUUT NIET om gevraagd wordt.... Hou je mening gewoon voor je of doe het in het topic die ervoor geopend is...

Heb je geen nuttige informatie of tips voor TS hou je dan gewoon stil!
    Men altijd die discussies en opgedrongen meningen als mensen een vraag stellen....
    Zo wordt elke vraag discutabel en gevoelig!
    Kan je straks geen enkele vraag meer stellen...

13. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Nou dan, waar maak je je nog druk om? En idd, je mening is nu wel bekend hoor. Volgens mij is er ook al aangegeven dat er een andere topic over dit onderwerp bestaat?

14. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    wat een gedoe hier allemaal zeg en dat over Sinterklaas...

Ik zou t wel tegen mn schoonmoeder zeggen hoor, ik zou het ook niet leuk vinden, mischien dat het nu nog kan maar volgend jaar niet meer.

dat zal ze toch wel begrijpen?

Mijn schoonouders doen niet aan Sinterklaas dus daar heb ik geen problemen mee en moeder zet de kadootjes altijd in mn slaapkamer op bed, dus dat zouden ze niet zien....

maar mn dochter gelooft het niet meer..en mn zoon is 5 maanden, maar hier word echt wel gewoon sinterklaas geviert en ook gewoon de schoen gezet...

ik vind het trouwens geen zeuren hoor :D

15. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Misschien een tip om dit soort discussies voortaan te voorkomen: geef in je topic aan dat je het in eerste plaats wel enorm waardeert dat je schoonmoeder zulke dingen doet ;) En dan 'maar.....' :D

16. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Ik zou graag es met de feestdagen bij de mensen binnen willen kijken die het over het 'spekken van de economie' hebben ;)

17. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Oooohhh niet zo tactvol van je schoonmoeder!
    Ik zou het haar gewoon even zeggen dat je dat niet zo leuk vind... waarschijnlijk denkt zij oh hij is 2 snapt het toch nog niet!
    Mjah cadeautjes voorhouden die hij nog niet krijgt is ook niet leuk.....

En voor de dames die dit gezeur vinden..... Hou toch op! Als zij dat vervelend vind, vind ze dat.....

18. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Het gebaar van je schoonmoeder is natuurlijk wel aardig, maar om zo plomp verloren met die kadootjes te lopen zwiepen voor je zoontjes neus, is niet echt tactvol. Zou er, niet in het bijzijn van je zoontje, wel even met haar over hebben.

19. @pluk

Ik begrijp het ook helemaal . Beetje kattige reacties zitten ertussen, wat ik dan persoonlijk heel kinderachtig vind, maargoed..
    Het gaat erom dat jij bepaalt hoe je het wilt voor je kindje. Ik zou in jouw geval ook denken.."mwah, dat kan dat iets minder opzichtig met die kadootjes?".
    Gewoon Ff zeggen tegen je schoonmoeder, soms hebben mensen helemaal geen idee en meestal bedoelen mensen het gewoon hartstikke goed.

Greetz Mirjam

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Woensdag komt ze weer en dan gaat Kylian ook naar de peuterspeelzaal, dus dan kunnen we er even rustig over praten.

En weet je wat helemaal te gek gaaf is, Kylian is door mijn vader uitgenodig volgend jaar mee te doen met de sinterklaasoptocht in Enschede :) :)

Dan mag hij met opa mee op de oude brandweerauto en die rijd weer speciaal mee zodat zwarte pieten uit kunnen rusten tijdens de optocht

Groetjes Anita

Deel Deze Pagina