Hoe snel wisten jullie dat jullie zwanger waren?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 2wonders, 28 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Heel raar en niemand zal het geloven.. Maar ik wist het gewoon al vanaf 3 dpo! Ik had echt het gevoel dat het zo was!
    Toen op 7 dpo een Tuur testje en 11 dpo een duidelijke streep en clear blue die aangaf 1-2 weken :) Voelde het aan mijn borsten, had diarree en rugpijn Oja en vage steekjes in me buik

2. juutje89

juutje89 Bekend lid

3 jan 2012
    531
    81
    28
    Noord-Holland
    Ik zat op cyclus dag 44 en vond het nu toch wel heel erg lang duren.
    Helemaal omdat ik een week er voor nog een echo had gehad bij mijn huisarts om te kijken of er nog een cyste in mijn eierstok zat… dit bleek helemaal nooit zo geweest te zijn.
    Wel zei mijn huisarts steeds dat het niet helemaal klopte, na een tijdje vroeg hij wanneer ik ongesteld moest worden dus ik zei dat ik dit ieder moment zou moeten worden aangezien ik al weer ver in mijn cyclus zat.
    "Oh dan zien we dat" zei mijn huisarts, en het ligt zelfs al een beetje los dus het duurt niet lang meer....

Een week later zou ik jarig zijn en ik wilde dus zeker weten dat ik niet zwanger was omdat ik graag een biertje lustte... die mocht ik dus niet drinken want ik bleek zwanger!
    Ik had verder totaal geen symptomen, ik wilde het dus eigenlijk alleen even zeker weten dat ik het weer niet was ;)

3. Mel7

Mel7 Bekend lid

12 apr 2016
    870
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik wist het eigenlijk al, ik had zo een voorgevoel maar het werd bevestigd op 11dpo :)

4. MarTesxx

MarTesxx Lid

2 jun 2016
    52
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik weet niet precies wanneer mijn eisprong is geweest. Werd op een ochtend erg misselijk. Voelde me niet fit.
    12 aug positief getest, NOD was pas op 21 augustus, uitgaande van cyclus van 35 dagen.

Week na positieve test kreeg ik kwaaltjes:
    Zere borsten, opgezette darmen, erg moe.

5. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Bij de eerste had ik al heel snel symptomen, weet wel dat ik een innestelingsbloeding had gehad (wij waren toen niet bezig met zwanger worden dus linkten wij de symptomen niet direct aan een zwangerschap). Week na nod een positieve test.

Bij de tweede had ik ook al heel vroeg symptomen. Had ook direct na de eisprong het gevoel dat het raak zou zijn. Voelde mezelf deels hetzelfde als tijdens de eerste zwangerschap (10 dpo positieve test).

En bij de derde had ik weer meteen na de eisprong een voorgevoel. Heb daarna een innestelingsbloeding gekregen, wist het toen zeker. De dag na die bloeding had ik een lichtpositieve test. Testte op 8 dpo positief!

Het kan best zo zijn dat je een goed voorgevoel hebt.

Maar je lichaam kan je enorm voor de gek houden.

6. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Spannend! Hopelijk morgen een duidelijkere streep!

7. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

10 feb 2012
    707
    2
    16
    mag enorm graag knutselen, 3d en taarten maken met
    Friesland
    5 dagen na eisprong voelde het alsof ik de griep ging kriijgen, misselijk en bijna niet kunnen eten, gewoon zo'n blehhh gevoel.. 8 dpo al duidelijk tweede streepje en op nod een knaller

8. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik had bij m'n dochter nergens last van, jk had enkel wat last van m'n onderrug maar dat is niet vreemd voor mij. Op 5 dagen na nod teste ik positief (gewoon niet eerder over nagedacht)

Nu had ik op 5 tm 8dpo steekjes in mn baarmoeder, en ontwikkelde ik geen pms klachten. Gister 1 dag voor nod positief getedt

9. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik had in het weekend mijn eisprong. Het was de eerste ronde dus ik probeerde er niet op te rekenen. Toch had ik een soort onderbuik gevoel dat ik zwanger was. Bij de eerste had ik regelmatig tijdens de zwangerschap dat ik me ineens naar voelde. Mijn hart ging dan heel snel kloppen terwijl ik gewoon lekker op de bank of in bed lag bijvoorbeeld. Dan voelde ik me daardoor zo onrustig heel vervelend. Ineens had ik dat weer op zondagavond het weekend na mijn eisprong, dus een ruime week later. Ochtend er na gelijk testen en ja, positief. Toen kreeg ik vervolgens sterk het gevoel dat het een tweeling zou zijn. Gevoel bleek juist te zijn. Zo bizar. Ik moet wel zeggen, onze eerste was een ongelukje en de tweeling dus de eerste ronde. Dus tja. Misschien zou ik me iedere ronde wel heel erg zwanger hebben gevoeld als we er een jaar over hadden gedaan?!

10. DB87

DB87 Lid

8 mrt 2016
    92
    0
    6
    Hier ook afgelopen weekend eisprong gehad. Spannend hé. Voel nog niks haha. Alleen dat ik echt vaak moet plassen? Heel gek want ik plas normaal eigenlijk best weinig.

11. Lauren1984

Lauren1984 Bekend lid

15 feb 2014
    563
    0
    16
    Overijssel
    Ik moet rondom de eisprong ook telkens heel veel plassen! Nu niet meer (8dpo). Nu wel erg moe had gisteravond hartkloppingen (heb ik nog nooit op die manier gehad) en bij vlagen misselijk en wisselende ontlasting :s. Hopelijk is het iets, maar ik verwacht maar niks..

12. Lauren1984

Lauren1984 Bekend lid

15 feb 2014
    563
    0
    16
    Overijssel
    Spannend! Heb je vanochtend al getest?

13. DB87

DB87 Lid

8 mrt 2016
    92
    0
    6
    Ik ga ook maar nergens vanuit. We zien het vanzelf wel..

14. sennar

sennar Niet meer actief

test gedaan? :$

15. sennar

sennar Niet meer actief

wat betekent de afkorting: dpo en nod?

16. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    DPO = Days Past Ovulation, dagen na de eisprong

NOD = Niet Ongesteld Dag (eerste dag van je verwachte menstruatie)

Deel Deze Pagina