hoe kan ik haar laten doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamajojo, 1 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajojo

mamajojo Lid

28 feb 2007
    31
    0
    0
    hoogwoud
    hallo mijn dochter iris is nu 13 weken en komt nog steeds s'nachts. Ze krijgt om 11 uur half twaalf s' avonds de laatste fles voor de nacht en komt dan om 4 uur half vijf weer. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd maar niets helpt. ik ben weer aan het werk en het begint me aardig op te breken. Loop al zeker 8 weken met hoofdpijn en die is steeds aanwezig. Ik hoop dat jullie tips hebben zodat ik een keer lekker de hele nacht met mijn bedje kan knuffelen.

Veel liefs jolanda

2. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Kan het zijn dat ze overdag te weinig krijgt? Vanaf de dag dat wij een schepje meer overdag deden sliep Esmee door (vanaf een maand). Dit was een advies van de cb arts. Je moet de nachtfles zien als een extraatje, ik verdeelde de daghoeveelheid zeg maar over 6 flessen en toen over 5 flessen. De nachtfles hoefde je niet mee te tellen zei de arts..

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ligt ze echt te huilen 's nachts om wat te mopperen? In het laatste geval kan het zijn dat ze even wat minder diep slaapt.

Als ze echt wil eten, kun je haar een kleine fles geven en deze steeds minderen. Dat heb ik bij Mitchell ook gedaan.

4. Doenka

Doenka Lid

28 jul 2006
    63
    0
    0
    ziekenverzorgende
    Hoi,

Ik had dat probleem ook met mijn zoon van bijna 11 weken.
    Ik geef hem nu voor de nacht zwaardere voeding (Friso Extra). Je kan bijv ook een flinke schep Nutrix(ik heb met vanillesmaak, vind hij heerlijk) erdoor doen. Dit geeft een voller gevoel en daar moet ze het echt op kunnen redden hoor.

Ik laat mijn zoon nu gewoon huilen als hij komt, want hij kan in principe geen honger meer hebben. En hij valt vanzelf weer terug in slaap.
    Het is even een paar dagen doorzetten, maar je hebt er wel profijt van.

Heel veel succes!

5. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0

ik geef mij dochtertje ook een schepje nutrix door de laaste fles.... maar ik gebruik dan gewoon een maatschepje en ze komt gewoon gewoon snachts.. soms slaapt ze 1 uurtje langer maar soms ook 2 uurtje
    nu vroeg ik mij af wat voor schep jij er dan door doet? een eetlepel ofzo?

6. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0

nu ik dit lees wet ik misschien welke fout ik maak want m ijn kleintje ligt meer wat te mokken en zodra ik de fles warm heb gemaakt en haar eruit pak begint ze echt te huilen misschien dat het wel helpt als ik haar de speen geef ik ga dat vanavond proberen want ze huilt niet echt meer schachts hoop dat het helpt

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Even een kopie van de pampers mailing waar ik lid van ben:

Jij associeert slapen misschien met rust en stilte, maar de nachten van je kleintje zijn net iets anders. Jonge babies worden instinctief elke paar uur wakker om verschillende redenen. Honger is de meest voorkomende, maar dit is niet verantwoordelijk voor al het troosten wat je zult moeten doen. Op deze jonge leeftijd, moet je baby nog leren om van lichte naar diepe slaap te gaan. En, in tegenstelling tot oudere kinderen en volwassenen, is hij tijdens het grootste deel van z’n slaap, in lichte, actieve, droom-gevulde slaap, waardoor hij zachte geluidjes kan gaan maken, misschien huilen en zelfs z’n ogen open en dicht kan doen. Daardoor kan het soms lijken alsof hij wakker is terwijl hij net op het punt staat, een diepere slaap te bereiken. Veel ouders springen er meteen uit het op het moment dat hun baby beweegt. Maar wacht! Wacht tot je er echt zeker van bent dat je kindje wakker is en aandacht nodig heeft, voordat je reageert op zulke slaap onderbrekingen. Denk eraan dat het vaak de tussenkomst is van de ouder, waardoor je baby echt wakker wordt, die normaal gesproken door was gegaan naar de fase van diepe slaap nadat hij half wakker werd.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

8. mamajojo

mamajojo Lid

28 feb 2007
    31
    0
    0
    hoogwoud
    bedankt voor de tips ze begint met huilen en geef haar dan de speen maar na tien minuten zet ze het echt op het brullen. Ze is nog maar 13 weken dus heb nog geen nutrix geprobeerd zou dit al wel kunnen? ik gebruik namelijk al broodpitmeel omdat ze anders heel wat terug geeft.

9. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Jiri is nu ook 13 weken en komt ook nog tussen 4 en 5 uur. Ik geef ook eerst de speen, een paar keer, maar dan houdt het een keer op. Hij huilt echt heel erg om zijn voeding.
    Hij krijgt op aanraden van het CB nutrix door zijn laatste voeding, doe 4 volle theelepels. En hij krijgt 180cc met 3 schepjes friso comfort en 3 schepjes extra. (krijgt in totaal 5 x 180cc + 's nachts 100cc)
    Nu krijgt hij tegen 5 uur zijn voeding, 100cc 3 schepjes extra, want dan is de speentruuk uitgewerkt. Heb trouwens ook al 60 cc geprobeerd, maar dan komt hij nog sneller weer voor de volgende voeding. Dan hoef ik niet meer terug naar bed te gaan.

Ik denk dat er nu niets anders meer op zit dan wachten op het moment dat hij zelf doorslaapt.

Ik zou hem dus niet kunnen laten huilen, want het gaat echt niet over voordat hij zijn voeding heeft gehad.

10. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Maar het is toch niet zo gek dat een kindje van nog geen drie maanden nog niet doorslaapt? Ik begrijp dat je moe bent hoor, maar ik denk toch dat er niets anders op zit dan wachten tot ze eraan toe zijn om uit zichzelf door te slapen.
    Kaylee sliep pas door met 4.5 mnd.

11. mamajojo

mamajojo Lid

28 feb 2007
    31
    0
    0
    hoogwoud
    op zicht is het niet erg dat ze nog niet door slaapt maar ze komt s'nchts nog 2 keer en ik wil dat beperken tot 1 keer

12. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    nutrix zou ik trouwens niet doen, zeker niet voor ze 4 maanden zijn en eigenlijk al niet voor ze zes maanden zijn...

13. mamajojo

mamajojo Lid

28 feb 2007
    31
    0
    0
    hoogwoud
    ik doe het pas als ze vier maanden is. Mijn andere dochter kreeg ook met vier maanden nutrix door de fles en daat vond zowel zij als ik prettig dus ga het zeker proberen als ze 4 maanden is misschien helpt het en het id weer een stapje dichter naar de vaste voeding

14. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0

ik doe het wel al en het gaat prima

15. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ilias sliep ook nog niet door.... en volgens het cb moest de nachtfles er echt af omdat hij te veel kreeg. Maar het lukte mij dus niet om die nachtfles af te bouwen. Ik heb toen 1 week nutrilon forte geprobeerd, begonnen met een half schepje en zo langzaam opgebouwd tot overdag 1 schepje en 's avonds om 23.00 3 schepjes. Maar hij kreeg er weer darmkrampjes van, waar hij dus net van af was :rolleyes: Hij sliep er wel goed op door..... Na 1 week dacht ik; ja daaaaaaaag hier heb ik geen zin in, dan maar 's nachts de fles geven, hij zal het wel nodig hebben...... En wat denk je, vanaf dat ik stopte met de forte bleef hij gewoon doorslapen 's nachts! Dus ik helemaal blij :D
    Ik moet wel zeggen dat hij nog wel huilend wakker wordt om 4.00 uur, dit lijkt gewoonte. Ik geef hem dan een speentje en dan slaapt hij weer verder.
    Hij krijgt nu om 23.00 de laatste fles en dan pas om 06.00 uur weer, maar ik hoop dat dit snel 7.00 uur wordt :)

De hoeveelheid overdag ophogen wil ook nog wel eens helpen. Dus als je nu bijv 180 geeft, dan 200 gaan geven bijv.

16. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik ben er ook mee begonnen toen Tymen drie maanden was en ook hier gaat het prima!

Het is idd niet voor niks dat het vanaf vier maanden is, maar je moet voor jezelf afwegen of je het risico wilt nemen dat je kindje er last van krijgt. Ik heb het gewoon geprobeerd en als Tymen er niet tegen had gekund was ik gestopt.

17. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik vind het nogal wat dat je een risico wil nemen dat je kindje last krijgt, alleen maar omdat jij zou kunnen doorslapen eigenlijk... Het is idd niet zomaar dat het vanaf 4 maanden is nee...
    Als hij een allergische reactie krijgt en je stopt dan pas trouwens, dan ben je al te laat.

Maar ieder voor zich, ik zou het iig niet kunnen...

18. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Een heel andere tip:
    Jolanda, ben jij altijd degene die er 's nachts uit gaat? Want je zou dat natuurlijk ook kunnen delen met je man (als je die hebt natuurlijk), zodat jij ook een keer kunt doorslapen. Zeker nu jij ook weer aan het werk bent lijkt het me wel zo eerlijk om dat te doen.

19. Doenka

Doenka Lid

28 jul 2006
    63
    0
    0
    ziekenverzorgende
    Gipsy, ja ik doe een flinke eetlepel (niet afgestreken) door de laatste fles. En mijn zoon drinke nog 'maar' 130 ml per fles....dan weet je even welke verhouding het is.

20. sim

sim Niet meer actief

sinds dat topic inbakeren, leg ik elijah nu 'vast' als hij slaapt, ook overdag. dus baker ik m niet helemaal in, maar ik leg zijn armpjes langs zijn lijfje en stop m als het ware lekker in (met het lakentje strak om het matrasje) hij slaapt sinds dien door! en overdag slaapt hij ook veel vaster. eerder was hij overdag ook veel meer wakkerder! als hij nu eerste tekenen van vermoeidheid toont leg ik m zo weg en hij slaapt zo twee al drie uur verder!

Deel Deze Pagina