Mijn baby is geen slaapkop maar wat wel erg fijn is, is dat 'ie al vrij snel de gehele nacht doorslaapt. Zodra hij in slaap valt tel ik er dan 8 uur bij op en maak hem dan de volgende ochtend dus na 8 uur wakker. Ik geef hem dan een voeding en verschoon hem en leg hem daarna weer in zijn bed waar hij vervolgens weer in slaap valt voor ongeveer 3 uurtjes. Ondanks dat ik dit prima vind gaan ben ik gewoon benieuwd of 8 uur achter elkaar slapen misschien te lang is? Mijn baby is bijna 4 maanden 'oud'. (met 'geen slaapkop' bedoel ik trouwens dat 'ie overdag vrij veel wakker is...)
Volgens mij mag een baby van die leeftijd niet langer als 10 uur achter elkaar zonder voeding, anders komt de suikerwaarde in het bloed telaag. Steven sliep rond die leeftijd ook wel 8 uur achter elkaar.
hey, mijn meisje is drie maanden oud (en is prematuur), toen ik me hetzelfde afvroeg heeft de kinderarts me verteld: als het kindje al een paar maanden oud is moet je niet meer bang zijn dat ze te lang slaapt (en suikergehalte in bloed te veel daalt).. Ze zei me haar niet meer wakker te maken (deed dat na 7 uur slapen...) Maar mijn meisje komt nu vanzelf altijd wakker na 7uur slapen, hihi... Wil nu natuurlijk niet zeggen dat jouw kindje langer dan acht uur mag slapen, mss kan je daarvoor gewoon even bellen naar de huisarts en er voor informeren...
Hier slaapt Quinton vanaf bijna 3 maanden oud heel lang door, hij krijgt dan tussen 7 en 8 de laatste voeding en gaat dan uurtje na het eten in bed om vervolgens de volgende ochtend tussen 7 en 8 wakker te worden.... Heb dat aan CB gemeld en was verder geen probleem.... nu heeft hij vorige week keelontsteking gehad waardoor hij meer energie verbruikte en en dus meer voeding nodig had, hij kwam toen rond 12 uur nog een keer (avond) en rond een ur of 3 of 4 in de nacht.... Gister bij CB gemeld was geen probleem hij regelde zelf dus hetgeen wat hij te kort kwam... nu sinds een week eet hij niet meer snachts maar wel de avond nog, gisteravond sliep hij weer door vanaf een uur of 8, ben benieuwd of hij weer op het oude ritme zit
Lynn slaapt vanaf dat ze 4 maanden is zo'n 11 a 12 uur achter elkaar. Soms minder omdat ze eerder honger heeft en dan meldt ze zich.
Tymen slaapt sinds dat hij drie maanden is zo'n 12 uur achter elkaar door. Dan maken we hem wakker voor de voeding en daarna slaapt hij nog een uurtje.