Hoi meiden, Even een introductie waarom ik dit topic open: Dit topic is eigenlijk een vervolg op het topic: alweer een verdikte nekplooi, bij onderzoeken en echo's. Kussentje, Muurtje, Djoels en ik schrijven daar regelmatig. In het begin van onze zwangerschappen ging het voornamelijk over de onzekerheid en angst, omdat we allemaal 1 of meerdere keren ervaren hebben dat zwanger zijn ook behoorlijke teleurstellingen met zich mee kan brengen. Maar nu we allemaal ruim over de helft zijn, zijn we ook gaan kletsen over de leuke dingen van de zwangerschap. Eigenlijk ging het voornamelijk nog maar over de leuke dingen. Helaas kwamen er de laatste tijd ook weer nieuwe meiden met nare berichten. Omdat wij het tegenover deze meiden niet gepast vinden om vrolijk te beppen over onze babykamertjes en de leuke outfits die we voor onze kleintjes hebben gekocht, hebben we besloten om elders verder te kletsen. En mij leek de meest logische plek om dat hier te doen, onder zwangerschapsclubs. Iedereen is natuurlijk welkom om mee te kletsen, gezellig! Groetjes, Romy
Nou, ik steek maar gelijk van wal. Hoe is het met jullie kamertjes meiden? Schiet het al op? Volgende week gaan we de ombouw van de radiator maken. Deze wordt zilverkleur. Nog maar 5 weken en dan komen onze meubeltjes al. Tegen die tijd gaan we ook de kinderwagen ophalen. Ik ga inmiddels ook helemaal los op de kleertjes, maar ik moet mezelf een halt toezeggen. Ik zie elke keer weer iets stoers. Koop het wel in grotere maatjes hoor. Want 50/56 zal die kleine zo uit zijn. Ik kan ook nog steeds niet scannen...balen. Nu kan ik mn echo nog niet online zetten en ook mn buik niet. Want die groeit in ene keer hard. Ondanks dat ie hard groeit, zit ik nu nog maar 1 kilo boven mn gewicht voor de zwangerschap. Was ongeveer 2 a 3 kilo afgevallen in het begin, dus in verhouding zit er nu zo'n 3 a 4 kilo aan. Netjes toch? Straks ga ik naar een vriendin van me toe. Die is nu hoogzwanger en kan elk moment bevallen. Spannend
Gevonden!!!! Nog maar 1 kilo boven je gewicht???? Oh mennnnnnnnn ik al 15 kilo, niet normaal, ik word echt zo moddervet. Een enorme buik, ook niet normaal! wij hebben vandaag een kledingkastje gekocht voor de babykamer na ons fiasco van vorige week, (weet niet of ik dat nog verteld had. We hadden een kastje gekregen, helemaal opgeknapt door mijn vader en het kon niet naar boven ) Afijn, vandaag even gaan kijken en vonden we zowaar een kledingkast precies dezelfde kleur als de muur (Antraciet grijs).. dus die staat er nu. De commode wordt dan maar wit (die wilden we eerst grijs maken), Zo begint het toch leuk te worden. De commode wordt gemaakt door een vriend van me, deze wordt iets kleiner dan ik in eerst instantie had bedacht, omdat deze kledingkast weer groter is. Vermoedelijk is ie over een paar weken klaar en ga ik 'm lekker schilderen. Heb ook erg leuke knopjes gezien voor op de kast en commode, de knoppen die bij de kast horen vind ik echt lelijk. Dus heb zojuist een order ingetoetst op internet. Het oorspronkelijke kastje voor de op de babykamer staat nu in de hal te pronken. Ook prachtige glazen kitschknopjes voor besteld en dan hebben we een heel mooi exemplaar beneden.. Afijn, het is gewoon leuk om er mee bezig te zijn. Afgelopen vrijdag nog bij de Gyn geweest, weer helemaal goedgekeurd, hoef niet meer naar de Gyn, mag nu gewoon bij de verloskundige alleen blijven, dat vind ik fijn, ben een beetje klaar met al die controles, en bloeden doe ik ook niet heftig meer, gewoon af en toe een beetje, maar daar ben ik inmiddels aan gewend... Nou meiden, fijn dat jullie hier te vinden zijn.... hoe gaat ie verder met jullie??
Lieve meissies! Oh, de kilo's, ik weet het eigenlijk niet... Heb me al maanden niet gewogen. Ben van mezelf niet dun, maar heb niet de indruk dat ik superextradik aan het worden ben, ja, m'n buik, net of ik een bal onder m'n kleding heb. En nu worden mijn broeken bij m'n benen ietsies strakker...... Maar ik ga ff nog niet wegen, ben bang dat ik schrik en minder ga eten, ook niet goed voor die kleine natuurlijk . Leuk Romy, met zilver... ben echt benieuwd! En dat kamertje van Djoels lijkt me ook een plaatje worden. Jammer van dat kastje! Wij zijn nog steeds niet begonnen, want we hebben weer iets nieuws bedacht. In het babykamertje staat namelijk nu onze megagrote kledingkast. Die kan nergens anders want we hebben veel schuine wanden (we wonen in een bovenste appartement- penthouse, ahum-). Dus ons kamertje werd eigenlijk maar voor een deel babykamer. Met een gordijn ofzo ertussen. Maar nu gaan we daar een muur plaatsen, met een deur en een -smelt- boograampje! Dat is helemaal leuk omdat we dan dus dat raampje hebben, past helemaal in het sprookjesthema, én een inloopkast! En we krijgen ook een nieuwe vloer daar. Ben helemaal blij dus. Maar het moet nog wel even gemaakt worden... en daarna kunnen we pas behangen en verven en inrichten. We hebben wel alles al in huis hoor! Kan niet wachten. De kinderwagen heeft mijn vader zondag opgehaald en gaan we donderdag weer bij hun ophalen, ben benieuwd! Enne, had al verteld in het andere topic dat we afgelopen donderdag weer een goede echo hadden he? Dikke kus!
Ha meiden, Ik had idd gelezen van je goede echo Kussentje. Lekker gevoel he? Wij mogen de 30ste weer...ben benieuwd. Komt helemaal goed met die kamertjes hoor ik al. Leuk he? Aan het kamertje werken en al die plannen maken. Nog een maandje en dan komt ons kamertje ook binnen. Kan nu al niet wachten tot het in elkaar staat en ik de kleertjes ed er in kan gaan hangen. Nog ff geduld. Djoels, ga jij nu ook thuis bevallen nu je onder controle VK staat of kies je voor ziekenhuis? Ik hou mn gewicht wel in de gaten hoor. Die 15 kilo die Djoels er bij aan heeft gekregen had ik al als reserve opgebouwd voor mn zwangerschap . Na de zwangerschap wil ik ze er iig echt afhebben. Bij ons in het ziekenhuis wegen ze trouwens bij elke afspraak, ook bloeddrukmeting. Doen ze bij iedereen. Dus als ik het thuis nou een beetje in de gaten hou is het in het zkh niet zo'n verrassing Gisteren gedoe op mijn werk. De functie die ik heb gaat verhuizen naar een andere locatie. Nl naar Utrecht. Nu zit ik in Arnhem. Gaat pas over een jaar spelen, maar goed. Moet wel nadenken wat ik wil. Wil ik in Arnhem blijven dan moet ik naar een andere functie, die ik minder leuk vind, maar wel weer makkelijker met reistijd. Ga ik naar Utrecht, dan is de reistijd een stuk langer. Zie ik de kleine minder op de dagen dat ik werk, maar kan ik me wel weer volop ontwikkelen en wordt mijn functie een stuk leuker. Dus ook wel weer positief! Maarja, moet nog even nadenken hoe of wat. Ik denk dat ik uiteindelijk wel voor Utrecht kies. Wel weer een gedoe zeg, had ik net alles geregeld met nieuwe werktijden, kan ik straks weer van alles gaan regelen. Maarja...hoef in ieder geval niet bang te zijn voor baanverlies als ik niet voor Utrecht kies, dus dat stelt wel gerust. Het enige grote nadeel van Utrecht is dat de kleine straks 3 volle dagen op kinderopvang zit. Maandag, donderdag en vrijdag van 07.30 tot 17.30/18.00. Mijn vriend haalt 'm dan op. En ik voel me daar nu al erg schuldig onder, want ik vind die tijden lang....pfff wat zouden jullie doen? Moeilijk... Ik ga nu lekker slapen. Truste meiden! XXX
HALLO!!! Ik heb jullie ook eindelijk gevonden! TOppie! Ben de laatste tijd weer druk bezig met de kinderkamer schilderen... Wil niet echt vlotten... hihi. Ik heb besloten dat ik ondertussen zwarte lijntjes HAAT! ARG! Waarom? ZO veel zwarte lijntjes op een bobbelmuur! ARG. hihi. Tja, had ik maar van te voren na moeten denken. hihi. Maar het lukt geloof ik wel aardig. Ik ben er best al trots op. Zie album voor foto's... Hier voorproefje...
ah, kan het niet laten... kijk... de muisjes onder de lichtknop naast de deur. Voor Garfiel en odie moet je echt in mijn album kijken. hihi (die moet ik trouwens nog verder af maken... zwarte lijntjes wel te verstaan. hihi)
Muurtje, jij kunt echt prachtig tekenen! Jouw kinderkamer wordt wel echt een kinderkamer met die mooie tekeningen.. Mijn kinderkamer wordt weinig kinderkamer eerlijk gezegd., meer een kamertje.. dat kinder komt vanzelf wel als het kind ouder wordt en van alles meesleept.. Ik zelf houd niet erg van beestjes en dat soort dingen, maar bij een ander kan ik het weer leuk vinden, zeker bij jou omdat je het zelf maakt, heel prachtig! Romy mbt je werk, dat is iets wat je echt alleen maar zelf kunt beslissen. Ik heb zelf jarenlang gewerkt aan mijn carrière en heb nu een erg goede baan. Ik blijf dalijk nog steeds veel werken. Ik wil heel graag een functie blijven houden waar ik uitgedaagd blijf, waar ik nog steeds veel om handen heb en dat kan in mijn functie niet in 3 dagen, althans, ik kan geen 3 dagen werken in mijn functie, dat is teveel werk, laat werkgever niet toe, dan moet ik bepaalde verantwoordingen gaan opgeven, dat wil ik niet. Mijn vriend gaat straks ook 1 dag in de week thuis zijn, dus dat scheelt natuurlijk ook. Mocht ik aan de slag zijn en het valt me heel erg tegen, of ik wil volgend jaar wel minder werken, of minder verantwoording, dan ga ik het alsnog bespreken. als ik nu zou zeggen ik ga minder werken, mijn functie halveren etc. en het valt tegen, hoe groot is de kans (in deze crisis) dat ik weer terug kan naar meer uren en dergelijke.... ik doe het liever andersom, ik kan anders ook nog altijd ouderschapsverlof extra regelen en toch wat verantwoordingen afstoten. Daarentegen zijn mijn tijden in te delen, ik zit veel in de auto, maar plan mijn eigen afspraken, maar kan zomaar een dag thuis werken en de volgende dag vanuit het zuiden naar Groningen moeten, het is dus heel rommelig en er valt niets over te zeggen, maar dat is ook echt heel makkelijk aan de andere kant..... Lastig om de keuze te maken voor je..... als je voor Utrecht kiest en het bevalt je niet, kan je dan alsnog terug naar Arnhem voor die andere functie?? Kussentje, wat goed dat je een fijne echo hebt gehad vorige week, heel fijn hoor! Ik heb vorige week ook nog een echo gehad bij de gyn (of had ik dat al verteld??) Ik vermoed dat ik voor bevallen in het ziekenhuis ga, maar ik mag het wel zelf weten, nog even goed over nadenken dus.... Verder heb ik voor het eerst fysieke kwaaltjes, heb erg last van mijn schaambeen, jemig wat irritant, heb ook Yoga gedaan van de week, ik weet niet of dat iets voor mij is, ik geef het nog wel een kans, maar ik vind het erg.. tja... ik weet niet, liggen in een groepje en dan die oefeningen gingen wel, maar met dingen als 'leg je handen op je buik en voel je baby' daar kan ik niet zoveel mee, soms ben ik echt té nuchter. Fijn weekend meiden allemaal!!
@ Djoels, bedankt voor de complimenten. *smile* Ik ben normaal ook niet van de beesjes... Maar manlief wilde zo graag een garfield kamer. En ik vind Garfield ook leuk dus... Dacht ik van ok. doen we. hihi. Maar het worden nu wel veel beesies... we lijken niet te kunnen stoppen. hihi... Ik ben zelf nieuwsgierig naar het eindresultaat. hihi. Hoe is trouwens je echo geweest dan bij de Gyn? Je vertelde wel dat je er een had. Maar alles goed gegaan? Neem aan van wel. @ Kussentje echo joepie! Goed zo! @ Pret echo bij ons niet goed gegaan. Gezichtje niet goed te zien door dikke placenta... zucht. Maar wel filmpie mee gekregen zie link onder mijn banner... hihi @ Yoga, begint bij mij de 28e... ben benieuwd ben ook behoorlijk nuchter en praktisch ingesteld.
Djoels, ik heb geen idee of ik dan nog terug kan naar Arnhem. Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat het me gaat bevallen daar. Daar maak ik me geen zorgen om. Ik moet gewoon nog even goed nadenken. Gelukkig duurt het nog even voor het gaat spelen en hoef ik nu nog niks te beslissen. Volgens mij hoef ik er pas over na te denken na mijn zwangerschapsverlof. Dus eerst maar is even focussen op mijn zwangerschap. Ik krijg zelf ook een beetje spijt van dat ik me heb opgegeven voor de yoga. Ik wil het eigenlijk wel annuleren. Zou dat stom zijn? Ik ben er toch ook te nuchter voor denk ik. Misschien ga ik wel gewoon een les volgen, is het niks, dan kan ik er altijd nog van af. Verder valt het nog wel mee met de kwaaltjes bij mij. Als ik even heb gezeten merk ik wel dat het wat stram is van onderen, hahaha. Maar als ik eenmaal loop, dan gaat het wel goed. Verder voel ik me nog topfit. Nog wel steeds af toe overgeven, maar das eigenlijk het ergste niet meer. Muurtje, ik heb de pretecho 6 november. Maar vraag me ook af of er wat te zien is want mijn placenta ligt ook aan de buikwand. Moest je het volle bedrag betalen voor de echo? Soms hoor je wel eens dat als het toch niet goed zichtbaar is, je ook niet hoeft te betalen. Fijn weekend ook meiden!
Jeetje Romy, geen idee wat ik zou doen. Ik zou het ervan af laten hangen wat je gevoel is als je je kindje hebt. Dat kun je nu denk ik moeilijk inschatten. Ik denk dat werk dan een stuk minder belangrijk is, voor mij althans, maar dat kan natuurlijk weer veranderen. Moeilijk.... Muur het wordt mooi! Bij ons schiet het nog niet op, het is wachten tot het muurtje staat en de vloer ligt, pas dan kan ik los... En ik ben zo verslaafd aan inrichten Gisteren wel de kast van de kleine opnieuw ingedeeld. Das een onderdeel van onze kast dus dat kon alvast. Heb een hangding (hoe noem je dat?) erin gemaakt, en er is een leggedeelte. Zo schattig al die kleine kleertjes... Moet bekennen dat ik een beetje geschrokken ben. We hebben echt al heel erg veel, en in alle maatjes. Als je dat vergelijkt met wat je nodig hebt volgens de uitzetlijsten, is het echt asociaal. En dan heb ik ook nog vriendinnen en een zus waarvan ik vanalles beloofd heb gekregen.. Wel leuk natuurlijk. Verder de kinderwagen opgehaald! Oh, wat issie gaaf meiden, de Bugaboo!
Zo weer even blz 2 gelezen... Ik zou deze maand gebeld worden als er een plekje bij de yoga vrij komt, nog niet gebeurd. Ik ben ook wel benieuwd hoe het zal zijn, ben ook nogal nuchter. Ach, je hebt eerst een proefles! Romy, die zou ik als ik jou was ook gewoon doen. Vooral dat drankje achteraf doen spreekt me wel aan . Kwaaltjes... inderdaad dat stramme, en dat je niet bij je drinken kunt als je op de bank zit (we hebben nogal een chill-bank). En verder: maagzuur! Bleh, dat doet zeer. Maar verder valt het mee! Enne... ik heb de pretecho 4 november. Ligt weer lekker dicht bij elkaar Romy . Muur ik ga zo jouw filmpje even bekijken. En... een van mijn beste vriendinnen is gisteravond bevallen! Had haar net aan de telefoon. Het is een keizersnee geworden en het was heel eng, want ze dachten wat te voelen aan de baby zijn hoofd. Maar het was niks, alles is goed. Ga er morgenochtend heen, ben vreselijk benieuwd! Nou meiden, fijn weekend ook allemaal!
Hahaha, Muur, dat accentje van jullie! Inderdaad lastig te zien joh. Vind trouwens dat die vrouw niet echt reageert op wat jullie allemaal zeggen, beetje jammer.
Kussentje, zo'n hangding heet een roede Ik moet nog 4 weekjes geduld hebben voor ik de bugaboo kan ophalen. Ga ik samen met mn schoonmoeder doen. Mn schoonvader maakt dan de ombouw voor de radiator. Ipv zo'n kant en klaar pakket bij de bouwmarkt gaat hij met mdf zo'n ding maken. Owwwww en we zijn weer helemaal van het zilver af...tja, gisteren in de bouwmarkt zulke leuke kleuren verf gezien. We gaan nu (niet lachen) voor de kleur boetseerklei op het deurkozijn en de radiatorombouw en voor kopergroen op de muur. Jullie denken nu vast dat wordt giga lelijk, maar het zijn prachtige naturel kleuren van flexa. En ik heb de prachtige roomwitte gordijnen van de buren kunnen overnemen. Ze gaan verhuizen en zijn nog maar net een jaar oud. Precies de goede maat natuurlijk. Dus ik weer helemaal happy. Kussentje: die uitzetlijst voor wat betreft kleding hou ik me ook niet aan hoor. Ik geloof nooit dat je het met 3 of 4 rompertjes in 56 gaat redden. Ik vind dat er maar erg weinig op staat wat kleding betreft. Ondanks dat ik mezelf had beloofd geen nieuwe kleding meer te kopen, kon ik het toch niet laten om weer hippe broekjes en shirtjes te scoren vandaag. Wel in maat 62. In 50/56 heb ik inmiddels wel genoeg. Voor 68 ga ik pas op zoek als de kleine geboren. Volgens mij duurt dat nog een maand of 4/5 voor ze daar in zitten als ze geboren zijn. Klinkt trouwens spannend de bevalling van je vriendin. Gelukkig was er niks aan de hand. Wel apart he, mijn vriendin kan ook elk moment bevallen. Weer zo'n overeenkomst Ik ga nu lekker douchen en dan bankhangen...heerlijk!
Oh, heet dat een roede Klinkt helemaal niet lelijk, die kleuren, juist mooiiiii! Ben zo benieuwd hoe het bij iedereen wordt! Gelukkig ben ik niet de enige met een koop tic. Ik denk ook dat die uitzetlijst echt basis is, dan moet je onwijs veel wasjes draaien in het begin. Goed excuus! Haha. Vind het wel raar hoor dat in die poppekleertjes straks ECHT ons babytje zit! Ben vanmorgen naar mijn vriendin geweest in het ziekenhuis, en haar zoontje is echt megalief. Zo klein.... Ongelofelijk. Zijn jullie al aan het kijken voor geboortekaartjes? Ik heb een paar proefjes besteld, maar weet niet of het HET is, en heb besloten dat ik toch maar zelf ga ontwerpen. Heb een grafische achtergrond dus moet toch lukken. Was van plan een collage achtig iets te maken met stofjes, en de naam borduren. Ben een beetje aan het klooien nu en het is lastiger dan ik dacht. Die onwerpsites zijn niet veel. Ga het eerst maar in Photoshop maken en dan uploaden op zo'n site denk ik. Heb nu alleen geen Photoshop op deze nieuwe laptop dus moet er eerst op gezet worden, dus kan niet verder. Grrrrr. Zo ff bij m'n schoonouders eten, dan is het weekend alweer voorbij . Ben toe aan verlof , wil alleen nog maar kaartjes ontwerpen!!!
Wat een creativeit zit hier allemaal zeg...zelf muurtekeningen maken. Zelf kaartjes ontwerpen..tjee. Ik haal alles kant en klaar uit een boek of uit de showroom Geboortekaartjes hebben we trouwens ook al bekeken. We hebben er twee op het oog. En daar twijfelen we dus nog tussen. Maar we hebben nog tijd zat om de knoop door te hakken. Gisteren en vandaag thuisgebleven. Wederom niet zo lekker, misselijk. Dus ik doe weer even rustig aan. Volgens mij heb ik ook voor het eerst een harde buik gehad gisteren. Het duurde niet heel lang en het deed geen pijn, maar het voelde wel apart...
Ik weet ook nog steeds niet hoe een harde buik voelt.... Maar voel wel vanalles raars, zal er wel bij horen... Voel me trouwens ook niet heel erg lekker, niet ziek, maar gwoon niet lekker. Ook druk op m'n werk, tis teveel voor een zwangere vrouw Romy beterschap! Dikke kus meiden