Hallo, Ik hoor verschillende verhalen, de ene heeft een trombose spuit gehad na een keizersnede en de ander niet. De ene krijgt de spuit maar 1 keer erna en de andere 3 dagen elke dag 1. Wie van jullie heeft een trombose spuit gehad en hoe vaak. Of hebben jullie op een andere manier een middel tegen trombose gehad?
Ik heb er wel gehad naar de ks, maar hoeveel? dat weet ik echt niet meer. Ligt er misschien ook aan hoe snel je weer mobiel bent. Ik heb op maandagavond een ks gehad en op woensdagochtend kon ik weer gaan douchen en naar het toilet schuifelen enzo. Vanaf donderdag was ik behoorlijk mobiel en vrijdagochtend mocht ik naar huis.
Ik heb 2x een ks gehad (1x spoed en 1x gepland) en bij beide tromboseprikken gekregen, ondanks dat ik de volgende ochtend alweer zelf onder de douche stond! Wat ik me kan herinneren, zijn 3 dagen ziekenhuis en dus 3x prik.
Ik kreeg 3 dagen elke dag 1 prik en steunkousen.. Mocht kiezen op ik ze in mn bovenbeen of buik wou en heb gekozen voor bovenbeen en deed totaal geen pijn. Vond de kousen irritanter
Ik kreeg ook elke dag 1 prik. Mijn buurvrouw vond ze geloof ik pijnlijk maar ik helemaal niet. Hoeveel pijn kan zo'n mini naald nou doen?
Ik spuit de gehele zwangerschap mijzelf al met antistolling (voor trombose) ik heb een stollingsafwijking, en al vaker trombose en longembolien gehad, en sinds de dag dat ik een positieve test had spuit ik al 1 x per dag, Vanaf a.s. dinsdag ( als ik 36 weken ben) moet ik 2 keer per dag spuiten. De ene dag is het spuiten pijnlijker als de andere dag, maar het ligt er ook aan wie spuit, en op wat voor manier. Ik spuit al vanaf het begin af aan mijzelf, en ongeveer 1 x per week is het gevoelig.. Ik heb tot de 16e week in mijn buik gespoten, en vanaf toen heb ik in mijn been gespoten ( veel fijner!) Al met al valt het reuze mee hoor die spuiten, er zit echt een mini-naald op .. als je niet kijkt, voelt je hem zelfs amper!
1ste KS was op een maandag om 17uur. Kreeg toen een trombose prik op de dinsdag en woensdag. Op dinsdagochtend liep ik trouwens al zelf naar de badkamer enzo en op donderdagochtend was ik thuis. 2e KS was op een woensdag om 15 uur. Ik liep de ochtend erop alweer naar de wc en heb alleen die ochtend een trombose prik gehad. Die vrijdagochtend was ik weer thuis.
Bij mij draaipoging (stuitkindje) heb ik ook een trombosespuit gehad.. (en eentje voor de negatieve bloedgroep) En na de ks elke dag 1... (3x) Alleen de laatste deed pijn... ws net een gevoelig plekje..
Heb na mijn ks 5 dagen in het ziekenhuis gelegen en volgens mij 4x een spuit gehad. De eerste 2 in mijn bovenbeen, wat ik toch wel gevoelig vond. Maar de laatste 2 kreeg ik in mijn bil en dat was veel prettiger!
De eerste keer lag ik 5 dagen in het ziekenhuis en kreeg ik elke avond een prik. De tweede keer kreeg ik 1 keer een prik, de dag erna mocht ik naar huis, moest wel wat blijven bewegen.
Ze kunnen zeker wel pijn doen! Ik heb een stollingsafwijking en heb mijn beide zwangerschappen vanaf 6 weken zwangerschap tot 6 weken na de zwangerschap elke dag moeten spuiten. De grote van zo'n spuitje zegt niets over of het wel of niet pijn doet. Neem van mij aan dat het echt geen pretje is. Ja, de ene dag doet het meer pijn dan de andere dag maar over het algemeen is het zeker niet geheel pijnloos! @TS, ik heb dus geen ervaring met de combinatie keizersnede en antistolling, maar de injecties zelf kunnen dus wel wat pijnlijk zijn, maar gelukkig hoef jij ze niet zo heel erg lang te gebruiken!