Miskraam opwekken met Cytotec

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jusi, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hoi dames,
    afgelopen dinsdag bleek het hartje niet meer te kloppen. Ik zou 10 weken geweest zijn. Ik heb al eerder een echo gehad, en toen zou het hartje nog geklopt hebben, met 8 weken. Kort na deze echo is het dus ook mis gegaan.

Ik kon uiteindelijk kiezen voor verschillende opties om het af te breken.
    Al eerder (in dec 2008) heb ik een ma gehad, uiteindelijk is dat gecurreteerd, maar heb veel ellende daarna gehad. Verklevingen enz.
    Nu dus voor dit medicijn gekozen, maar ben best bang dat de miskraam niet doorzet.
    Ook ben ik bang voor de pijn die wellicht(?) zal komen.
    Morgen om 8.30 ga ik weer naar het zkh om te kijken of het vruchtje afgekomen is. Mocht dat niet het geval zijn, gaan we alsnog voor een curretage.

Ik wou even mijn verhaal kwijt, bedankt voor het lezen! :)

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha Jusi, wat ontzettend naar voor je. Jij ook verklevingen dus. Had ik ook na curettage.

Breng je de pillen in? 4 stuks per keer neem ik aan? En als de mk niet compleet is na 24 uur herhalen? Zo was het bij mij wel.

Wees niet bang. Je krijgt een soort mini-weeën. Wel kan je veel bloed verliezen, dat is normaal. Ook verlies je leverachtige stukken, dat zijn stolsels. Ik vond de pijn goed te verdragen. Je weet waar je het voor doet, hè, en alles beter dan weer zo'n curettage. Dacht ik dan maar.

Zorg dat je niet alleen bent en slik paracetamol. Geen ibuprofen, dat remt de weeën.

Het komt weinig voor, maar als je echt dreigt flauw te vallen of je verliest echt veel (en veel te veel) bloed, bel dan gewoon meteen 112 of ga naar de spoedeisende hulp.

Ik heb meer dan eens Cytotec gebruikt, maar bij mij was het nooit zo erg hoor!!!

Sterkte!

Suus

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Suus, bedankt voor je reactie. :)

Het is me alleszins heel erg meegevallen!
    Gisteravond om 18.45 ingebracht, 4 stuks inderdaad.
    Helaas kreeg ik ontzettende diarree, en had ik het hartstikke koud.
    Ik was al bang dat het niet door ging zetten, maar toen we rond 23.30 naar bed gingen, begon ik ineens wat te vloeien.
    Uiteindelijk ben ik 's nachts heel veel bloed verloren, maar heb tussendoor nog gewoon geslapen.
    Ik had ook niet heel veel pijn eigenlijk, wel wat weeën, maar lang niet zo erg als bij mijn eerste ma en mijn bevalling.
    Gelukkig! :p

Vanochtend dus een echo gehad, en volgens de gyn was alles schoon. Opluchting dus. :)

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Fijn om te horen dat het meeviel, Jusi. Ik vond het ook altijd goed te doen. Nu eerst lichamelijk opknappen, en ook geestelijk. Sterkte!

Suus

5. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Ik zou graag nog wat ervaringsverhalen horen. Is maprisol of zoiets hetzelfde? Tegen mij word dat steeds vertelt in het ziekenhuis... het woord cytotec heb ik nog niet horen vallen...

6. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48

Maprisol is de stofnaam voor Cytotec, dit is dus hetzelfde.
    Ik heb Cytotec gebruikt bij mijn laatste MA: heel veel bloedverlies inclusief vruchtzak, helaas nog restweefsel (nog een keer Cytotec zonder enig resultaat) dus alsnog curettage (ook onvoldoende resultaat maar daar ging je vraag niet over)
    Naar mijn mening is Cytotec een hele goede optie alvorens tot curettage over te gaan. Je hebt zodoende minder kans op verklevingen als gevolg van de curettage.
    Ik moet wel zeggen dat ik het bloed + stolselverlies enorm vond. Als ik niet eerder bevallen was, was ik daar zeker van geschrokken. Het is belangrijk dat je weet dat dit er dus bij kan horen

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Aloha, ik denk dat je misoprostol bedoelt. Dat is inderdaad hetzelfde als cytotec. Het is nog beter als je eerste mifegyne krijgt en daarna pas misoprostol. Mifegyne laat je lichaam weten dat de zwangerschap niet goed is. Als je beide middelen neemt is de kans op restweefsel, waar Maja het over heeft, kleiner.

Je kunt inderdaad best wat bloed verliezen, maar dat kan bij een natuurlijke mk ook. Zorg dat je niet alleen bent als je de pillen genomen hebt en neem paracetamol van tevoren. Geen ibuprofen of zo, dat remt de weeën.

Als je voelt dat je te veel verzwakt of gaat flauwvallen of als je echt veel en veel te veel bloed verliest, laat je dan naar het ziekenhuis brengen. Dat komt allebei niet zo heel veel voor, maar je moet weten dat er een kleine kans is dat dat gebeurt.

Suus

8. saabenjelle

saabenjelle Bekend lid

27 dec 2010
    551
    0
    0
    zuid holland
    Ik heb gisterochtend voor het eerts de cytotec gebruikt.
    Gisteravond begon het vloeien. Meteen erg heftig ook.
    Dat is tot half 4 vannacht door gegaan en nu bloed ik niet meer.
    Moet 1 uur naar het ziekenhuis om te kijken of alles eruit is.
    Ik heb gistermiddag echt een heeeeeeeeeeeel klein beetje buikpijn gehad. Maar tijdens het vloeien helemaal niet.
    Hoop wel dat alles eruit is...

9. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Gelukkig is alles schoon. Veel sterkte meid !

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Saabenjelle, was alles schoon??

Ik heb gisteren nog rustig aan gedaan, maar vandaag zijn mijn man en ik met ons zoontje naar een binnenspeeltuin geweest.
    En ik denk dat het lichamelijk toch iets te zwaar is geweest, want ik vloei weer als een gek! Net onder de douche geweest, waar ik me nog helemaal kapot schrok; ik verloor ineens hele grote stukken stolsels. :$
    Ook is de klap geestelijk gisteren pas aangekomen geloof ik.
    Om elk stom ding jank ik al, word dr helemaal gek van. ;)
    Een hoop gevoelens komen er bij kijken, voel me schuldig:
    - omdat ik al 1 gezond kind heb
    - ik me ziek gemeld heb en nog niet aan het werk wil.
    (Terwijl mijn bazen helemaal niet moeilijk doen hoor!)
    - dat ik zo verdrietig ben.

Daar bovenop komen er weer veel gevoelens los van mijn vorige missed abortion: http://www.zwangerschapspagina.nl/miskraam/88369-ongesteld.html
    En van mijn bevalling/'kraamtijd' van mijn zoontje, wat dus helemaal niet vlekkeloos verliep.
    (Pre/dysmatuur en dus in de couveuse).

Pff, valt niet mee allemaal. :(

11. saabenjelle

saabenjelle Bekend lid

27 dec 2010
    551
    0
    0
    zuid holland
    Ja alles was schoon.
    Godzijdank. Had weinig zin in nog zo'n avond en nacht op de wc zitten en uren onder de douche staan.
    Het is me echt heel erg mee gevallen eigenlijk. Had op veel pijn gerekend maar die is weg gebleven. Ik voel me nog wel redelijk slap van het vele bloedverlies. Ben ook erg bleek.

12. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    kijk! hier heb ik wat aan! dit heb ik nog nooit gehoord.. ga het zeker goed onthouden want het klinkt heel erg logisch!

saab heb jij dit ook gehad ?

ik ben nual rekening aan het houden met het bloedverlies door extra ijzer te eten enz..

13. saabenjelle

saabenjelle Bekend lid

27 dec 2010
    551
    0
    0
    zuid holland
    Nee, ik heb alleen de misoprostol gehad. Voor 2 dagen. 4 per keer.
    Maar die tweede 4 heb ik niet hoeven gebruiken..
    Al had ik van die andere pillen geweten, dan had ik er denk ik wel naar gevraagd in het ziekenhuis.
    Maar bij mij was alles helemaal schoon in elk geval

14. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Hallo meiden, ik ben ook even aan het meelezen. Vandaag is uit de echo ook duidelijk geworden dat het hartje niet klopt (7 weken). Volgende week moet ik nogmaals voor een echo langs komen (voor de zekerheid) en als het nog niet uit zichzelf begonnen is raad mijn gyn me ook misoprostol aan.
    Mijn angst is dat niet alles goed los laat en dat ik erg zal gaan bloeden. Na mijn bevalling wilde de placenta ook niet loslaten en is het kantje boord gegaan met bloedverlies.
    Zijn er hier meiden die hier ervaring mee hebben?

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha MVT, als je zoveel bloed verloor bij de bevalling, kun je wel misoprostol nemen maar dan liefst onder begeleiding van het ziekenhuis. Ik zou dit als ik jou was volgende week goed met de gyn bespreken volgende week.

Heel veel sterkte.

Suus

16. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    hoi meiden,

hier is het sinds vanmiddag ook zeker, nog steeds geen hartaktie te zien en het vruchtje is kleiner geworden dan vorige week. heb gekozen voor de cytotec daar wil ik zondag mee beginnen (ik ga volgende week ook niet werken) wil proberen dit echt effe een plek te geven want de dooddoeners "het is maar beter nu dan later" "het komt zoveel voor wel 1 op de 4" en "ach je hebt toch al een kind" ben ik echt goed zat, heb deze week nog gewerkt en dat is echt bijna het enige wat ik te horen krijg. iedereen vindt me stoer dat ik nog kom werken maar ze hebben echt geen idee hoeveel kracht me dat kost:(

even praktisch ik zag voorbijkomen dat jullie paracetamol aanraden echter mijn gyn zei vanmiddag dat je daar echt niks aan hebt en heeft naproxen meegegeven (550 mg) en ik was aan het denken om kraamverband te gaan halen, weet van na m'n bevalling dat dat beter het vloeien opving dan gewoon maandverband.

grtjs,
    mama1977

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

Mama, wat afschuwelijk!!! En die opmerkingen, ik weet hoe erg dat is. Mensen weten echt niet waar ze het over hebben.

Ik had aan paracetamol zeker wel wat, en mocht geen ibu of naproxen omdat het weeën remt, dus dat moet je niet hebben. Diverse gyns hebben me dat afgeraden.

Veel sterkte!

Suus

18. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Om te beginnen; wat ontzettend rot voor je!
    ik heb bij mijn tweede bevalling een fluxus gehad (2 liter), deel van de placenta was achtergebleven in mijn bm bleek later. Heb afgelopen jaar ook helaas paar keer Cytotec (Misoprostol) moeten gebruiken, met een onvolledige miskraam als gevolg. Wel veel bloed/stolsel verlies, inclusief vruchtzak maar helaas dus niet alles. Dit kon ik me trouwens moeilijk voorstellen gezien de enorme hoeveelheid die eruit kwam.
    Hoewel ik ook bang was voor teveel bloedverlies heb ik vooraf nooit de link met mn tweede bevalling gelegd.
    Ik denk dat er geen verband is, maar ja.. dat is maar mijn gevoel. Volgens mij is Cytotec echt wel verstandiger dan een curretage zonder Cytotec vooraf. Wat Suus zegt is natuurlijk een goede optie.

Sterkte meid!

19. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    #19 maja246, 5 apr 2011
    Laatst bewerkt: 5 apr 2011
    mama 1977: neem hier de tijd voor, al was is het inderdaad maar om niet van die onnozele opmerkingen aan te hoeven horen. Zeg dan maar lekker niks, denk ik dan (en heb ik ook wel eens gezegd ja)

Raar hoor, ik kreeg in het ziekenhuis de Naproxen standaard mee in de envelop met de Cytotec. Maar heb het pas ingenomen nadat het verlies van de stolsels gestopt was, omdat ik inderdaad ook eerder al had gelezen dat het weeenremmend kan werken.
    paracetamol helpt trouwens beter dan je denkt hoor (wel 2 tegelijk) Ik was er ook altijd cynisch over maar is echt wel zo.

Sterkte!

20. Flavour

Flavour Niet meer actief

Er zijn wel meer dingen die gyns niet weten, meiden. Start in ieder geval met de paracetamol. Als je het echt niet meer zou houden kun je altijd nog naproxen nemen.

Suus

Deel Deze Pagina