hoe snel zwanger na een miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door carlo1987, 13 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauren84

Lauren84 Actief lid

29 nov 2011
    455
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sta ook echt een beetje voor een dilemma:
    Bij 7.6 wkn zwangerschap, zagen we bij de echo dat het niet goed was, een MA.
    Ik heb toen besloten om het af te wachten en bij 10.6 wkn is de miskraam vanzelf op gang gekomen. Dit was vrij heftig, maar ik ben het vruchtje in z'n geheel verloren. Na 1 week had ik een controle in het ZH en alles was schoon. Ik heb daarna nog bruinverlies gehad tot en met 10/11 dagen. Nu heb ik vandaag (12 dagen na het begin van de miskraam) een zwangerschapstest gedaan en die was helemaal negatief. De ovulatietest begon alweer licht te kleuren, dus dat zou betekenen dat we deze week weer aan de slag kunnen gaan. Wat denken jullie? Is het verstandig om zo snel na de miskraam weer zwanger te raken?
    Ik moet er wel nog even bij zeggen dat ik vanaf dag 6-7 na de miskraam tot nu heel erg last heb van een drukkend gevoel onderin de vagina. De gynaecoloog heeft hier echter naar gekeken en er was niets vreemds aan de hand, alleen de slijmvliezen waren nog wat opgezet (1 wk na de miskraam). Ik heb dit gevoel wel nog, maar ik denk dat ik er maar gerust in moet zijn, dat de gynaecoloog alles heeft nagekeken, toch? (Via uitgebreid inwendig onderzoek en inwendige echo).

2. kalli

kalli Niet meer actief

@Lauren: Mij werd geadviseerd om een ronde te wachten om het lichaam even back to basics te laten komen, maar ik heb begrepen dat velen daar anders over denken. Eens las ik dat iemand zei "Als jouw lichaam er nog niet klaar voor is om zwanger te geraken, dan word je ook nog niet zwanger", zit wel wat in denk ik...

3. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ja klopt dat zei de vk tegen mij, we hoefden geen ronde te wachten omdat het lichaam zelf weet wanneer het weer zwanger kan worden (misschien ligt dit anders bij curettage hoor...) je bent zelfs extra vruchtbaar na een mk zei ze... bij ons kwam dat idd uit ;)

4. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ik zit ook in ronde 7 na mijn miskraam (hoewel we er de eerste maand niet echt vol voor zijn gegaan)
    De vorige keer raakte ik snel zwanger (in twee maanden) maar nu duurt het dus langer. Ik gebruik inmiddels ovulatietesten en ik temp ook om meer inzicht te hebben in mijn cyclus. Ik heb zelf het idee dat mijn cyclus nu pas weer normaler is met een eisprong rond dag 14 en niet dag 18 of 20 zoals een paar rondes geleden.
    Ik hoop dat we allemaal snel weer zwanger zijn (van een plakkerd)!

5. Er is eigenlijk meestal geen reden waarom je lichamelijk zou moeten wachten. Ik mocht zelfs na mijn bevalling weer gelijk zwanger worden. Als je lichaam er niet klaar voor is gebeurt het toch niet. Dat heb ik zeker gemerkt, had na mijn miskraam de 1e 2 cyclussen geen eisprong en nu na de bevalling was mijn cyclus ook van slag. Nu pas weer op gang.
    En ja je cyclus kan sowieso anders zijn na een mk, vaak langer (hier korter juist) maar je krijgt toch een termijnecho, daarbij wordt bepaald hoe lang je zwanger bent dus ik snap het probleem ook niet zo.

6. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Ik had precies 4 weken na mijn miskraam (7 weken spontaan) weer een positieve test in handen. Heb wel ovutesten gedaan maar dat was meer om te kijken of mijn eisprong weer kwam zodat ik ongeveer wist wanneer mijn NOD was. Inmiddels ruim 34 weken zwanger

7. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik hoop dat ons dat ook lukt!!:D

8. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je lichaam geeft zelf aan of je weer kan de ja of de nee.
    Daarnaast natuurlijk het goed mikken ;)
    Ik had begin oktober mijn miskraam en ben nu weer zwanger..dus alles kan

9. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ja! Haha!:D

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zwangerschap Thirza: ronde 3 zwanger
    Eerste miskraam: ronde 3 zwanger
    Tweede miskraam: ronde 6 zwanger
    Derde miskraam: na een paar maandjes pauze onbedoeld raak toen mijn ei ineens toch niet geweest bleek te zijn en alsnog kwam.
    Zwangerschap vijf (nu dus): direct eerste ronde na miskraam3.

11. spring

spring Niet meer actief

Rozemarijke dat is snel! Ik dacht je schrijft over de keren hiervoor en lees nu dat je opnieuw zwanger bent. Van harte gefeliciteerd en ik hoop dat alles goed mag blijven gaan.

12. raspberry

Ja, niet verwacht en na de afspraak in Gent was het eigenlijk wel even prima geweest om eerst de hysteroscopie te kunnen doen, (verkalkingen gevonden op m'n baarmoeder).
    Maar goed, dubbel spannend nu dus, en maar hopen dat het goed gaat dan...

13. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Je bent ZWANGER!! Geweldig meid!! Ik gun het je zo!
    Ik hoop echt dat het een dikke vette plakkerd wordt!

Liefs Fem

14. Niesje123

Niesje123 Actief lid

1 mrt 2011
    456
    0
    0
    Hallo dames

ik was 2 maanden na de hysteroscopie weer zwanger, helaas een bbz.
    We zijn nu 2 maanden verder, hebben even rustig aangedaan op advies van de Gyn. Ik had daar eerst totaal geen zin in maar moet zeggen dat het mij toch wel goed heeft gedaan. Ben een beetje op rust aan't komen en kan aan mezelf werken, 2011 heeft er wel ingehakt bij mij en zijn sporen achter gelaten :(
    Maar we willen weer verder! Heb nu 2 x een hele mooie cyclus gehad van 28 dagen, ben alleen veel minder heftig ongesteld. Ben bang dat het komt omdat ik nog maar 1 eileider heb, misschien iemand met ervaring (helaas)?

Verder hoop ik natuurlijk dat we allemaal heeeel snel lekker gezond zwanger mogen zijn en gefeliciteerd voor de dames die dit al zijn.

Liefs!

15. spring

spring Niet meer actief

Niesje wat verdrietig van je miskramen. Veel sterkte meid.
    Hier ook slechts een werkzame eileider en een nauwe en buiten verwachting (na 4 mislukte ivf) zwanger geweest. Dus het kan zeker. De goede werkt dan voor 2 zeg maar. Dus ik hoop dat je binnenkort weer zwanger mag zijn en dat het dit keer goed gaat.

16. raspberry

@FBdB: thanks :) Over 2 weken de eerste echo...

17. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Na de eerste miskraam heeft het 6 maanden geduurd voordat ik weer zwanger was. Dat werd een bbz. Direct cyclus daarna weer zwanger, weer een miskraam. Daarna 1x ongesteld en weer zwanger, nu 11 weken onderweg.

18. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

was na 2 cycli zwanger tussen mijn oudste en middelste kind. Van de jongste raakte ik zwanger in de 2e maand "klussen". Daarna na 2 cycli zwanger van ons eerste sterretje. 3 cycli daarna weer zwanger van een sterretje en daarna direct de 1e cycli zwanger van weer een sterretje. Bij deze zwangerschap hebben er 4 cycli tussen gezeten, maar we hebben niet "bewust" geprobeerd zwanger te worden. Tot nu toe gaat het goed..

19. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    ik heb in 10 maanden tijd 5 miskramen gehad van 13 tot 5,5 weken. ik was eigenlijk elke ronde zwanger, 1 x niet.
    op de uitgerekende datum van mk1 teste ik wederom overwachts zwanger en dat kindje zit er nu nog steeds!

20. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Hey Aloha, wat leuk om jou weer met een zwangerschapsbanner te zien... proficiat!!!!!!!

Deel Deze Pagina