Hoe snel zwanger na HSG ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Brondy, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koekenpan

    koekenpan Bekend lid

    13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    de ronde van de hsg hebben we niet op het juiste moment kunnen vrijen, dus volledig een verloren ronde. De maand erna was raak :D
     
  2. Goldfishie

    Goldfishie Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik heb in mei een hsg gehad en helaas nog steeds niet zwanger...
     
  3. vlinder1992

    vlinder1992 Bekend lid

    7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal..
    Ik wil hier ook even reageren, want ik krijg volgende week ook een HSG. Ik vind het erg spannend en ben benieuwd naar jullie ervaringen?
     
  4. Paddy123

    Paddy123 Niet meer actief

    Ervaring is voor iedereen anders denk ik.. Zelfs met welke vloeistof ze het doen. Ik had de olie en het schijnt soepeler te gaan maar of dit echt zo is.. Ik weet het niet :).
    Mij viel het 100% mee al was ik wel heel blij dat ml mee is gegaan (gaat normaal nooit mee ;)). Ik vond wel dat je er redelijk raar bij ligt maar dat kan per zh verschillen misschien.. Bij mij was er ook niks dat anders was dus had niet heel veel pijn. Al vond ik het begin best zerig toen ze begonnen en daarna de druk van het er in spuiten. Verder geen last gehad maar kan ook aan de pillen liggen die ik kreeg van de gyn. Ik adviseer je dus ook om deze te slikken en je man/vriend/partner mee te nemen!
    Heel veel succes en niet te veel over nadenken! Laat het over je heenkomen.
    Ps. Ik ben nog niet zwanger, heb het onderzoek in juli gehad.
     
  5. Ennovy

    Ennovy Bekend lid

    7 jan 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    Hier ook positief verhaal!!

    Wij waren bijna 2 jaar bezig en kwamen toen in de MMM terecht. Alles was in orde, HSG ( na zaad onderzoek en kijken of je eisprong hebt) de volgende stap. Heb als 16 jarig meisje een geperforeerde blindedarm en buikvliesontsteking gehad. Daar gingen de alarmbellen van de gynaecoloog gelijk van rinkelen.
    Op HSG liep links minder goed door dan rechts, maar uiteindelijk beide toegankelijk. Links voel ik vaak mijn eisprong, dus weet zeker dat daar kleine blokkade heeft gezeten, want....Maand er op ZWANGER!! "De boel" wordt goed doorgespoeld, dus ergens is het logisch dat voor sommigen de vruchtbaarheid daarna wat hoger ligt.

    Mijn ervaring was best heftig...Vooral toen de vloeistof links niet goed doorliep. Neem wel de pijnstillers en zorg dat er iemand mee is. Zeker ook om terug te rijden!

    Zijn nu trouwens weer een half jaar bezig. Afgelopen weekend een vroege miskraam gehad...Maar heeft dit keer geen 2 jaar geduurd voordat ik zwanger werd!

    Succes allemaal!

    liefs,
    Yvonne
     
  6. Bouwjaar1979

    Bouwjaar1979 VIP lid

    20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik had 9 mnd na de HSG een positieve test, maar een maand voor de positieve test nog een laparascopie gehad.

    Bij mij was 1 leider niet te zien op de HSG maar de gyn zei dat t niet betekend dat t geblokkeerd is, er kan een klein slijmpropje zitten en de doorgang kan geblokkeerd worden door kramp van de baarmoeder als reactie op t inspuiten van de vloeistof.

    Ik vond de HSG zelf meevallen, prettig is anders maar geen pijnstillers gehad en ik was alleen heen (met de trein)
     
  7. tosti123

    tosti123 Actief lid

    8 jan 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb van tevoren 2 Aleve pilletjes gehad. Het inbrengen van het slangetje deed een beetje pijn verder heb ik helemaal niks gevoeld. Ik dacht 'is ie al begonnen'?? En toen was hij al bijna klaar. Het spul liep goed door allemaal. 30 sept de uitslag.
     
  8. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Bij mij deed het een beetje pijn. Heb pijnstillers mee gekregen voor de tijd, 2 stuks, heb er 1tje gebruikt. Voelde als een flinke menstruatie kramp, vond het moeilijk te ontspannen in het begin. Maar de pijn trok bij mij ook wel snel weer weg, gelukkig.

    Ben nu 1 ronde verder, zijn dus nog niet zwanger. Hoop dat het deze ronde wel gaat lukken. We gaan het zien.
     
  9. Sweetnesz

    Sweetnesz Actief lid

    20 sep 2013
    264
    26
    28
    Ik heb afgelopen donderdag een HSG onderzoek gehad. Het is mij tegengevallen vooral het contrast vloeistof inspuiten deed bij mij erg zeer. Het is van te voren niet te zeggen of het pijn doet dat schijnt bij iedereen verschillend te zijn. Uitslag was goed dus nu afwachten of het zijn vruchten afwerpt ;)
     
  10. Babke

    Babke VIP lid

    24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Half jaar Erna met eerste iui poging
    Hsg deed bij mij geen pijn.
     
  11. Moppie1986

    20 okt 2014
    12
    0
    0
    Ik was twee maanden erna zwanger van me meisje. Dus misschien stom toeval. Of toch niet. Wens je veel succes
     

Deel Deze Pagina