Hoofdpijn door pilgebruik ter voorbereiding op IVF poging 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Esje87v, 10 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje87v

    Esje87v Actief lid

    21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Sinds een aantal weken ben ik (na 2 jaar gestopt te zijn) weer aan de pil, ter voorbereiding op mijn 2e IVF poging. (Bij de 1e is de pil niet aan de orde geweest, door een fout van het ziekenhuis)

    Sinds de eerste pil heb ik letterlijk iedere dag erg hoofdpijn, moeheid en migraine-achtige klachten, zoals overgevoeligheid voor licht en geluid, en erg zere vermoeide ogen. Ik word er mee wakker, en ga er mee naar bed. Ik heb vroeger de pil minstens 10 jaar geslikt, maar nooit met deze mate van bijwerkingen.

    De oorzaak wegnemen is in mijn geval geen optie, ik moet deze pil slikken, nog zeker tot eind november. En dan worden deze klachten natuurlijk direct vervangen door alle bijwerkingen van de hormonen voor de behandeling. Pff...

    Zijn er dames die deze situatie herkennen, en eventueel tips hebben om de komende weken zo pijnloos mogelijk door te komen? :(
     
  2. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Het is inderdaad een nare bijwerking. Je mag paracetamol slikken tegen de pijn. Vaak neemt de hoofdpijn af, als de hormoonstimulatie erbij komt. Dus nog even volhouden, succes!
     
  3. Betty Barclay

    Betty Barclay Fanatiek lid

    29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ben je weer aan dezelfde pil gegaan die je altijd hebt geslikt?

    Ik heb in april en mei ook 2 maanden aan de pil gezeten voorafgaand aan mijn IVF (na 5 jaar gestopt te zijn geweest) en ik voelde me juist fantastisch die 2 maanden. Veel beter dan zonder. Minder migraine (normaal minimaal 1 keer per week), niet zo wisselend in mijn stemmingen, geen eisprongpijn meer en gewoon geen stress over sexen op de juiste momenten en het ben ik wel of niet zwanger aan het eind van de maand.
    Ik moet er dus wel bij zeggen dat mijn huisarts expres een andere pil heeft voorgeschreven dan ik altijd geslikt heb.
    Ik kan niet wachten tot mijn draagmoeder zwanger is en ik aan mijn man kan verkopen dat ook ik beter aan de pil kan zijn ;)
    Hij vindt het nu nog een soort van zonde, en heeft zoiets van "you'll never know"
     
  4. Ruth2014

    Ruth2014 Lid

    12 sep 2014
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij verschilt het heel erg welke pil ik gebruik. Welke heb jij?
     
  5. Esje87v

    Esje87v Actief lid

    21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik slik nu microgynon30, dezelfde pil als ik vroeger gebruikte. Ik had wel wat bijwerkingen verwacht, maar niet zo erg.
     
  6. zuuske

    zuuske Fanatiek lid

    9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Oh, super-naar al die klachten, heel vervelend. Ik ook inderdaad iedere keer weer bijwerkingen met die vier weken pil, (vroeger nooit) bij mij vooral in de vorm van depressieve klachten. "Gelukkig" weet je op zo'n moment waardoor het komt, dus dan is het uitzitten die handel, om inderdaad daarna weer bijwerkingen van de volgende lading medicijnen te ontvangen.
    Sterkte.
     
  7. Keetje2013

    14 nov 2013
    31
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hi Esje,

    Ik herken het heel erg. Ter voorbereiding op alle 5 de IVF/ICSI behandelingen heb ik ook microgynon30 gebruikt (zelfde pil als vroeger). Ik ben net klaar met ICSI 5 en ik had deze keer tijdens het pilgebruik ook gruwelijke hoofdpijn. Dat nam af toen ik daarmee stopte en aan de decapeptyl en gonal-f ging.

    Het enige wat je er tegen kunt doen is paracetamol (zonder coffeïne) op z'n tijd en hopen dat die 21 dagen snel voorbij zijn.

    Sterkte meid!
     
  8. Sanst

    Sanst Actief lid

    29 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vroeger slikte ik een andere pil. Bij mijn IVF traject kreeg ik ook mircrogynon30 voorgeschreven. Na een week gebruik kreeg ik heftige migraine klachten. Toen direct ermee gestopt omdat ik door de migraine soms gewoon slecht zicht had. Dit op advies van de arts. Daarna traject gestart zonder de pil. Als je veel last hebt gewoon met je arts overleggen.
     
  9. Madi78

    Madi78 Niet meer actief

    Hier ook klachten van de pil. Jarenlang microgynon geslikt en niks aan het handje. Nu jaren verder verplicht eraan ivm icsi en het is drama. Heb het idee dat de fabrikant gewoon een hulpstof heeft gewijzigd waardoor samenstelling net iets anders is geworden. Je zou kunnen vragen aan apotheek of ze nog ander merk hebben met zelfde hoofd stof maar ander hulpstof. Weet namelijk dat ik mycrogynon kreeg voorgeschreven maar apotheek ander merk gaf. Ze vertelde dat hoofdbestanddeel dan het zelfde was. Op andere merk reageerde ik nog slechter. IOM ziekenhuis nu even pilloos. Dus korte protocol en dat gaat iets beter.
     
  10. Esje87v

    Esje87v Actief lid

    21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Mijn eerste poging is niet gelukt, en dit kwam mede door allerlei afwijkingen van het normale protocol, dus ik wil het liefst nu alles, voor zover mogelijk, precies volgens het boekje doen.. Ben bang dat ik het maar op paracetamol moet houden.. Helaas zit ik momenteel zonder werk thuis, en dat vele tv kijken werkt natuurlijk ook niet heel bevorderlijk ;)
     
  11. weer

    weer Bekend lid

    1 mrt 2014
    512
    0
    0
    Ik ben zaterdag begonnen met de pil, als voorb op icsi tijdens mijn 1e dag van menstruatie. Sinds gister heb ik steeds behoorlijke zeurende rugpijn, alsof ik heel erg ongesteld moet worden maar dat is allang losgebroken en op zn retour.
    Komt iemand dit bekend voor als bijwerking? Ik heb dit nog nooit eerder gehad!
     

Deel Deze Pagina