Bruinverlies en Ustrogestan

Discussie in 'Miskraam' gestart door bijnamama23, 15 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bijnamama23

bijnamama23 Actief lid

3 mei 2012
    266
    119
    43
    Beste dames,
    Na helaas 5 miskramen gehad te hebben ben ik onder behandeling in Gent. Na onderzoek zijn z erachter gekomen dat ik een foutje in het MTHFR gen heb. Omdat de miskramen verder onbegrepen zijn gebruik ik bloedverdunners, prednison en utrogestan. Utrogestan direct na de eisprong en de andere medicatie na een positieve test.
    Nu zit ik nog voor mijn NOD en ik heb gisteren heel licht positief getest. Vervolgens direct met medicatie begonnen. Vandaag was de test ietsjes donkerder, maar de testen blijven over het algemeen wel erg licht: op de k2v5 een heel heel licht streepje, die vandaag net zonder turen te bekijken is (voor een beoefende kijker ;)).
    Nu ben ik er vandaag achter gekomen, met het inbrengen van de Utrogestan, dat ik bruine afscheiding heb en ik hem ook menstruatiekrampen. Kortom: ik denk dat het weer fout gaat.
    Ik krijg Gent niet te pakken, vandaar dat ik mijn vraag hier even stel:
    - Is het slim om nu te stoppen met de Utrogestan?
    - En de testen blijven licht, dus snap dat dat een slecht teken is, maar hoe kan het dan toch dat test vandaag iets donkerder lijkt te zijn?
    Kortom: ik weet even niet meer wat te doen.
    Wie zou mij eventueel verder kunnen helpen?
    Lieve groet,
    Bijnamama (hoop ik.....)

2. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Gewoon doorgaan met de Utro tot je zeker weet dat je niet zwanger bent.
    Ik had ook wat bruinverlies in het begin en bleek toch zwanger.

Dat testen licht blijven hoeft niet perse een slecht teken te zijn, soms duurt het wat langer voordat iemand duidelijke testen heeft.

Succes!

3. bijnamama23

bijnamama23 Actief lid

3 mei 2012
    266
    119
    43
    Zenuwslopend, zwanger worden ;)!
    HAd jij ook bruinverlies door je Utrogestan heen? En ook kramp in je buik?
    Ik wil altijd zo graag duidelijkheid.... Ppppffff
    (sorry hoor, zijn van die dagen dat ik mezelf heel zielig voel!)

4. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hier ook een Gent ganger...met hetzelfde medicijn advies vanuit Gent.

Maar nog niet stoppen met de Utro hoor!
    Heb je vandaag nog getest?

5. Lisa1976

Lisa1976 Actief lid

10 dec 2012
    209
    0
    16
    Proficiat met je zwangerschap, het zal idd zenuwslopend voor je zijn ! Er is hier ook een topic over het mthfr gen, misschien interessant voor je om door te lezen. Weet je of je heterozygoot of homozygoot bent en gebruik je ook babyaspirine ? Ik duim voor je !

6. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Ik had vorige week ook bloedverlies tijdens gebruik Utrogestan..maar paar dagen later testte ik positief..en hij bleef positief..dus het zegt nog nix..gewoon doorgaan..

7. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Ik zou ook nog door blijven doen voordat je echt zeker weet waar je aan toe bent

Hier trouwens ook foutje in MTHFR gen, op beide delen. er bestaat hier een heel interessant topic over en wij na meds voorgeschreven door Gent toch na 3 miskramen nog een klein wondertje mogen verwelkomen. Ook met combi utrogestan, clexane, babyaspirine ....

happy2012 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina