Tarwekiemolie of teunisbloemolie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kimmx, 22 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmx

Kimmx Actief lid

29 mei 2014
    233
    46
    28
    Kapster
    Utrecht
    Hoi meiden.

Zoals sommige van jullie wel weten heb ik een erg onregelmatige cyclus. Ik lees best veel wonderverhalen over tarwekiemolie en/of teunisbloemolie. Ik vraag me dan af wat ik het beste kan slikken. En jullie ervaringen erin.

Alvast bedankt!

2. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Gebruikte het beide. Teunisbloemolie vanaf de eerste dag van de menstruatie tot aan de eisprong en tarwekiemolie na de eisprong.

Teunisbloemolie reguleert je cyclus en kan de eisprong vervroegen. Bij mij ging m'n eisprong van cd 21 naar 16. En tarwekiemolie verdikt het baarmoederslijmvlies en kan zorgen voor een betere innesteling.

De tweede ronde dat ik het gebruikte zwanger. Of het invloed heeft gehad blijft natuurlijk de vraag. Maar ik denk dat het zeker bijgedragen heeft.

Even ter info. Mocht je tarwekiemolie gaan gebruiken en heel heftig ongesteld worden, dan kan het zijn dat het niet geschikt is voor je. Er is namelijk ook een kans dat je baarmoederslijmvlies te dik wordt en dit de innesteling bemoeilijkt. Wil je hiermee niet afschrikken, maar wel waarschuwen.

3. Kimmx

Kimmx Actief lid

29 mei 2014
    233
    46
    28
    Kapster
    Utrecht
    Super bedankt! Volgens de gynaecoloog is mijn baarmoederslijmvlies mooi van dikte, dus die laat ik dan maar achterwege. Alleen ik weet natuurlijk niet goed wanneer mijn eisprong is als ik dan moet stoppen, moet ik dan uitgaan van ovulatietesten?

4. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Ik combineerde het met ovulatietesten en temperaturen. Met alleen ovulatietesten weet je niet zeker wanneer je eisprong is geweest. Na een positieve test spring je ei binnen 12-48 uur. Met temperaturen erbij weet je dat wel omdat je temperatuur dan binnen die 48 uur tussen de 0,2 en 0,5 graden stijgt. Dat is dan het moment om te stoppen.

5. Kimmx

Kimmx Actief lid

29 mei 2014
    233
    46
    28
    Kapster
    Utrecht
    Oké bedankt! Dan ga ik de gok is wagen en de supplementen slikken. Hopelijk heeft het positieve invloed :)

6. abdomen

abdomen Niet meer actief

Hoi,

Ik gebruikte na de ovulatie tarwekiemolie. Ik hoorde eens dat dit ook je cyclus in de war kan brengen dus ik nam het zekere voor het onzekere. Bij mij heeft het toen geholpen:D

Kimmx vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina