Toen ik naar de huisarts ging voor anticonceptie vroeg hij of ik op korte termijn nog een kindje wilde, want anders moest ik absoluut niet gaan voor de prikpil. Zijn ervaring was dat vrouwen gemiddeld 1 tot 2 jaar na de laatste prikpil een normale cyclus hadden (en dus dan pas weer een kans op zwangerschap). Wat raar dat jouw gyn je een heel ander advies geeft. Ik hoop voor jou dat bovenstaande niet voor jou geldt en dat je snel ongesteld wordt en kan gaan voor een volgend wonder!
ja daarom vind ik het ook vreemd...kom daar nu pas achter.. maar meen wel dat zij zzoiets zei als...1 x is heeft niet zoveel effect... maarja je leest genoeg verhalen op internet..maar daar moet ik maar ook niet teveel naar kijken.. als je snel ongesteld wordt na 1x geprikt te zijn ga je natuurlijk geen lotgenoten zoeken op het internet, zijn altijd meer slechte dan goede evrhalen te vinden..MAARTOCH
Nee hij was in oktober uitgewerkt, 6 maanden later dus Hij is pas uitgewerkt als je een onttrekkingsbloeding krijgt.
Maar door de borstvoeding kan het ook nog wel even duren, ik werd pas voor het eerst ongi na de bevalling een week of 3 nadat ik stopte met de borstvoeding.
Ik heb ook 1 keer een prik gehad, en werd na 3 maanden ongesteld, dus precies de uitwerking. Daarna na 40 dagen weer 11 dagen lang, toen weer na 39 dagen netjes 5 dagen, en nu zit ik op dag 25 en nog geen bloed! Voor de prikpil had ik netjes een cyclus van 24-26 dagen. let op...! de uitwerking van de prikpil is geen kleinigheid (zijn uitzonderingen) maar ik heb mij weken zwanger gevoeld, opgezette borsten ect. succes meid! prikpil sucks!
ja ik heb sinds de prikpil wel bloedingen gehad...wat zijn dat dan?? geen ongi's toch...?? maar heel licht, paar dgn...afgelopen dagen ook en vandaag 2 druppels...en het is over een week uitgewerkt.. wanneer zou ik theoretisch echt ongesteld moeten worden dan.. ja voor de bevalling maar 3x ongesteld geweest, maar dit was na een curretage...was nog niet heel regelmatig...30-40dgn ofzo Ik heb na de bevalling 5 wkn gevloeid...en volgens mij geen ongi gehad..
Ja uhh, normaal gezien krijg je eerst wat sullige bloedingen, ontrekkins bloedingen noemen ze dat. Dit heb ik ook gehad 11 dagen lang, maar ik merkte dat het geen echt ongie was, het was zwart en dik en pijnlijk (sorry voor de details) Na 39 dagen was het gewoon netjes rood, en na 5 dagen over, nu wacht ik weer. Maar je geeft nog bv? (heel goed) maar dat kan wel je ei-spong belemmeren. Als je volledige bv geeft, zijn er vrouwen die totaal niet vruchtbaar zijn, natuur zo geregeld denk ik. Maar ik er zatters, die wel gewoon zwanger zijn geworden. Ik zou gewoon wachten, hoe irritant ook, even kijken hoe je lichaam reageerd. Ik vind het wel een pluspunt dat je bloedingen hebt, sommige vrouwen wachten weken, maanden en soms jaren voor een druppel bloed! jou lichaam doet teminste iets!
oh serieus...? je wordt dus tijdens prikpil zogenaamd ongesteld..in principe? ja volledige bv idd...maar mss moet k gaan tempen om te kijken of ik wle ene eisprong heb ? moet dat dan de dag dat ik weer aan anticonceptie zou moeten...dus de dag dat ik weer afspraak heb met gyn!?
nee nee, normaal gezien word je niet ongesteld tijdens de prikpil. Maar sommige vrouwen hebben in het begin bloedingen. Als hij bijna uitgewerkt is, kunnen ook die bloedingen beginnen. Ja wanneer je moet beginnen met tempen vind ik moeilijk, normaal gezien de 1e dag van je menstruatie maar die weet je niet. Ik ben benieuwd of je een ei heb, en bv en prikpil.....?! moeilijk.
Ik had in de eerste maand van de prikpil veel bloedinkjes, maar daarna een half jaar echt niks. Geen druppel! En toen leek het wel een horrorfilm, die eerste ongi. Tis echt afwachten meid, echt vervelend Ik had precies hetzelfde!
*huilhuilhuil* ik ben echt zo boos...op mn gyn...maarja eigenlijk op mezelf..pff stomme ik... zoontje wil ik in principe max ene jaar bv geven..maarja...sowieso 6 mnd... dus dat is over 2 mnd... tis zo'n dubio...ik wil ehct zooooooooo graag snel een 2e kindje...
@fafje ja maar het betekent toch niet dat je niet zwanger kunt raken met bv!! Jij wordt dus wel soms een soort van ongi...ik ben helemaal niet meer ongi geweest dus dat ik een eisprong zou krijgen is heel minimaal.... Daarbij wil je bv geven als je zwanger bent? Ik heb ook toen besloten om een jaar bv te gaan geven, dit ios me ook gelukt. Daarna zijn wij er ook weer voor gegaan.... Wel ga je steeds minder bv geven dus dat je eisprong terug komt heb je best een hoge kans op...nu dat je om de 4 uur voedt is deze kans minder idd. Ik zou als ik jou was gelijk gaan tempen idd....kijk eerst eens of je een ei krijgt....en dan kun je nog altijd gaan kijken of je eerder stopt, niet?
sorry haha kan je nog een x uitleggen wat je nou bedoelt met bv en mijn eisprong wel terug komend??? snap het even niet... ik wil in feite ook niet stoppen en had 'bedacht' bv te geven teriwjl ik zwanger ben, zoalng het lukt zegmaar... maarja de kans op een eisprong maakt het in combi met die stomme prikpil toch dan kleiner juist..?? hooooww ik snap er niks meer van...ik zit er zo mee echt walgelijk gewoon.. ( ik voed trouwens om de 3 uur en snachts +/-12 uur niet...gemiddeld 5 voedingen per dag...)
Niet bij alle vrouwe die bv geven blijft de eisprong uit...mijn schoonzus heeft iedere maand een ei met al 2 jaar bv... Tja het is een afweging die je moet maken nu...maar eerst maar eens ongi worden denk ik...zolang je dit niet wordt heb je geen ei....
daarbij duurt het misschien nog wel even voordat je prikpil is uitgerwerkt dus dan kan je net zo goed bv blijven geven... Als ik jou was keek ik het gewoon aan...geen prikpil meer wel bv en we zien wel wat het wordt?! Ook leuk toch?
Eenmalig laten zetten, 2,5 jaar geen cyclus gehad. Inmiddels door voor IVF, omdat mijn baarmoederslijmvlies naar de *** is door de prikpil en weigert te groeien. Ze doen alles om hem dik genoeg te krijgen, maar helaas.... En zonder een dik baarmoederslijmvlies, nesteld het kindje niet in. Prikpil is een vreselijk anticonceptie.... Hij werkt heel lang na en mijn IVF artsen zeggen ook: als vrouwen een kinderwens hebben, dan geven we hem niet eens, want hij werkt zolang na. Nou bij deze! Hier is er 1 .
In je stopweek ben je niet ongesteld, maar heb je een ontrekkingsbloeding . Door de oestrogenen en progesteron in de pil, blijft je lichaam op gang. In de prikpil zit alleen progesteron en werkt daarom langer door. Maar wat jij hebt is geen menstruatie, maar een ontrekkingsbloeding . Een bloeding die altijd komt na de pil, maar zonder eisprong. Je spreekt pas van een menstruatie als je een eisprong hebt gehad . En die heb je niet met de pil. Hoop dat je cyclus snel op gang is >
O ja, ik ben ook nog aan de gewone pil gezet, maar dat heeft geen klap uitgemaakt bij mij . Menstruatie bleef weg en is nu terug, maar dan met een dun baarmoederslijmvlies en ook dat is een nawerking van de prikpil. Het klinkt stom, maar je kan het beste alles op je af laten komen.... Die prikpil doet toch wat hij doet en dat verschilt per lichaam .