Vraagje over ongedaan maken sterilisatie

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door nanthe84, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nanthe84

nanthe84 Nieuw lid

30 mei 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeienavond mijn partner van 43 en ik zelf 26 hebben beiden een kinderwens. Maar hij is 8 jaar geleden gesteriliseerd. Binnenkort gaat die een afspraak maken bij een huisarts. Maar wat zijn dan de slagingskansen voor hem, heeft iemand goede verhalen of zit in hetzelfde schuitje.

2. Kell1988

Kell1988 Actief lid

10 dec 2010
    113
    0
    0
    Pedagogisch medewerker op een kinderdagverblijf
    Hai ik heb hier zelf geen ervaring mee..
    Maar mijn buren hij 42 zij 20 hebben ook zijn sterilisatie ongedaan laten maken.
    Ze is nu zwanger.

Hopelijk heb je hier wat aan.

3. aankomendemama

aankomendemama Actief lid

2 aug 2007
    421
    1
    0
    Hoi Nanthe,

Hier een (bijna) succes story!
    Wij hebben de sterillisatie van manlief mei 2009 ongedaan laten maken. Let wel dat dit (meestal!!) NIET vergoed word via de verzekering. Je zal het dus zelf moeten betalen.
    Wij zijn eerst op onderzoek gegaan vanwege de grote prijsverschillen. Bijv. in Rotterdam waren we alles bij elkaar € 3400,- kwijt. Vond dit toch wel een hoop geld. Toen verder gaan kijken in Belgie en daar was het voor hetzelfde €1400.- Kijk, dat klinkt ons beter!!
    We hebben een afspraak (zonder doorverwijzing van HA) gemaakt en dan word er met een echo gekeken of de zaadleiders nog op hun plek zitten, was dus bij ons het geval en volgens arts was er bij ons een slagingspercentage van 75%, omdat het 4 jaar geleden was dat hij geholpen was. En een week later kon het al gebeuren, nou kwam dat bij ons niet uit dus hebben nog 2 weken gewacht.

Hij moest een nachtje blijven voor de kans op nabloedingen en de afstand. In september heeft hij zijn spulletje in moeten leveren en waren verbaasd over de uitslag. 100% in orde!!!! Het was dus een geslaagde operatie! Nu alleen nog zwanger worden en dan is het het allemaal waard geweest!
    In mei 2010 hadden we onze eerste positieve test in handen, helaas na 8 wk een leeg vruchtzakje. Afgelopen november wederom een positieve test maar wederom een miskraam met 6wk. Nu weer zwanger en hopelijk is dit een blijvertje. Naar aanleiding van wat onderzoeken heeft dit niks te maken met de operatie van manlief.

Als je nog meer specifieke informatie wilt, hoor ik het graag van je!!

In ieder geval heel veel succes!!!

Tulpje vindt dit leuk.
  4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn vader is jaren geleden na zijn 1e huwelijk gesteriliceert. hij had toen 2 kids van haar en vond het genoeg geweest. na de scheiding leerde hij me moeder kennen en liet het snel weer ongedaan maken. samen hebben ze nog 5 dochters en 2mk dus zwanger maken was geen probleem.

nu heb ik dus heel veel zussen en zusjes :)

5. AgathaZwaan

AgathaZwaan Actief lid

20 mrt 2009
    255
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hoi,

Mijn vriend heeft zich in 1999 laten steriliseren (in vorige relatie) en in 2006 heeft hij dit weer ongedaan laten maken omdat wij samen graag een kindje wilden. Operatie was geslaagd en na een paar weken moest hij een potje inleveren en de uitslag hiervan was helemaal goed! In maart 2009 raakte ik zwanger, helaas werd dit een mk, in juli 2009 weer raak en zie banner, zoontje is alweer 10 maanden!

Succes!!

6. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ook mijn vader eed het ongedaan maken en hoewel de doc zei dat het minstens ng 6 maanden zou duren tot hij weer vruchtbaar is, ws mijn stiefma al na 1 maand zwanger :D

7. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

24 jan 2010
    1.751
    0
    0
    Hey hey,

Mijn partner heeft zn sterilisatie ongedaan laten maken na 10 jaar gesteriliseerd te zijn geweest.
    Wij zijn naar het slingeland ziekenhuis geweest in Doetinchem (zij hebben een hele hoge percentage geslaagde operaties, 92%) en we zijn er zeer tevreden over.
    Ook zijn wij de gelukkige waarbij het gelukt is.
    Operatie was 05-februari 2010 en zie mijn banner!

Mocht je nog vragen hebben of meer info willen, je mag me altijd berichten.

Liefs Verrassingsei

P.S.: Dit is de link naar de website van het ziekenhuis:
    Hersteloperatie na sterilisatie van de man › Vasovasostomie › Kenniscentrum Urologie Slingeland Ziekenhuis

8. nanthe84

nanthe84 Nieuw lid

30 mei 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames

Hierbij weer even een update over mijn vraagstelling, bedankt voor alle informatie, we hebben er samen over gesproken en we gaan ervoor. 10 februari hebben we een gesprek in het ziekenhuis voor de eerste onderzoeken van mijn partner. Binnen 14 dagen wordt hij dan opgeroepen voor een operatie om de sterilisatie ongedaan te maken. Na de operatie moet hij 2 weken later het potje inleveren. En hoop dan dat we dit jaar ons 1e wondertje mogen verwelkomen. Nogmaals heel erg bedankt voor jullie reacties.

groetjes Nanthe84

9. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

24 jan 2010
    1.751
    0
    0
    2 weken later al inleveren?das wel heel erg snel!met name als je na gaat dat die productie heel lang stil heeft gelegen en het weer opgang moet komen.

Verder heel veel succes en plezier en hoop dat jullie snel een kleintje in de armen mogen sluiten.

Deel Deze Pagina