Bij mijn zoontje 20 maanden. (9 maanden zelf geprobeerd, toen ongeveer nog een jaar met hormonen omdat ik PCO bleek te hebben) Na de bevalling was ik wonder boven wonder na 3 maanden alweer zwanger, helemaal zelf! Helaas werd dit met 11 weken een miskraam Nu gaan we in december weer aan de slag voor een broertje of zusje! Meid, het komt echt op een dag hoor, gaat je lukken! Zet um op!!
Hier in ronde 9, maar wel al bijna een jaar bezig.. Waarschijnlijk dus binnenkort bezoekje aan de HA, al zie ik er erg tegenop om de MMM in te gaan, en ben geneigd om eerst nog een paar rondes af te wachten.
Hey meiden! Zelf heb ik het geluk gehad om ongepland maar zeer gewenst zwanger te raken. Mijn tip is voor degene die net begonnen zijn met knutselen: reken goed uit wanneer je vruchtbare datum is, want een vriendin van mij heeft een jaar lang 'een dag te laat' geknutseld en toen ze daar achter kwam was ze volgens mij binnen 3x zwanger. (In ieder geval heel vlot). Succes!! en heel veel plezier
niet al te ongeduldig zijn hoor! gewoon goed klussen en niet al te veel bij stil staan (vertel mij wat ... ik maakte mezelf echt gek op een gegeven moment). maar je bent ook nog maar een paar maandjes bezig met klussen. kop op! kus Wendy
Bij de eerste bij ronde 7 denk ik, maar toen had ik geloof ik ook echt nog geen idee van wanneer mijn vruchtbare dagen waren etc. Bij de tweede was het de eerste ronde meteen raak. En bij de derde moeten we nog even afwachten
wij hadden gerekend op een jaar, mijn vriend heeft als puber de bof gehad en ik was bang dat hij daardoor niet vruchtbaar zou zijn. bovendien door de verhalen hier op het forum was ik heel voorzichtig en rekende ik nergens op. eerste maand was het raak! dat hadden we dus nooit verwacht en was nogal een verrassing. wel een heel leuke natuurlijk!
en oh ja, hoe makkelijk je zwanger raakt zegt ook niets over een volgende. soms gaat de eerste moeilijk en de tweede makkelijk, en mijn moeder raakte 2x heel makkelijk zwanger (ik kwam door de pil heen, mijn broertjes was de eerste maand raak) en voor mijn zusje heeft ze clomid moeten slikken...
en dan ook helemaal omdat je nergens op had gerekend natuurlijk. mss was je er daarom ook ontspannender onder en hield je je er niet mee bezig zeg maar. ze zeggen dat stress en echt er heel veel mee bezig zijn ook het zwanger worden in de weg kan staan he? kus Wendy
ja stresshormoon schijnt het tegen te kunnen gaan, maar lijkt me lastig als je het al lang probeert om rustig te blijven. ik hou het op pure mazzel!
ja dat geloof ik direct. als je het zoooo graag wilt ... dan denk je op een gegeven moment nergens meer aan. deze kleine nu, is nu ook met een keertje, onveilige sex gekomen. en met justin moest ik door de hele medische molen heen omdat ik pco had. en ook toen zag ik overal zwangeren om me heen, en beebiespulletjes en noem het maar op. verscheidene keren heb ik mezelf gek zitten maken dat ik toch zwanger was ookal was ik net ongie geworden tja spoort niet. maar ja het is wel zo. en nu met deze kleine? ik had niet eens in de gaten en kwam er pas met bijna 6 wkn zwangerschap achter dat ik weer zwanger was/ben. was er helemaal niet mee bezig, en in een keer raak dus. 8)
Nu in Ronde 39 bezig voor een eerste wondertje. Zwanger geweest in ronde: 36 (12.6 week) en 37 (4.2 week) . Sinds Jan 09 in MMM door MK, PCO vastgesteld (geen ei wel ongi). 2 rondes clomid gehad en LEO.. Nu geen activiteit van mezelf dus op naar Ronde 40.
nou zo te lezen erg veel vrouwen snel zwanger!! hier niet hoor, na 10 maanden zwanger maar helaas miskraam en daarna na 7 maanden weer zwanger, en nu alweer op de helft (heb wel medicijnen moeten gebruiken...)
Er staat hier toch wat over de gemiddeldes op de site? En dan nog is het een gemiddelde. En zoals Marieke al zei, er is geen pijl op te trekken, want je eerste kan wel na 3 jaar pas komen en de volgende bij de eerste keer al of andersom. Het enige wat ik vervelend vind en vond aan die verhalen is dat je gewoon niet weet wanneer je moet beginnen. Ik ben zelf 30 en pas het afgelopen jaar had ik zoiets van dat ik graag een kind of meerdere kinderen wil. Mijn vriend wil al jaren heel graag kinderen, maar wist nog niet precies wanneer. We hadden het toevallig de maand voor ik zwanger raakte er over gehad dat we anders aan het einde van dit jaar misschien zouden gaan proberen (word er niet jonger op). En dan beslist de natuur gewoon zelf
ik ben na 1 jaar naar de ha gegaan en ben doormiddel van clomid zwanger geraakt na ong 8 a 9 maand dus iets minder dan 2 jaar bezig geweest
@meid88.... ik ben het volkomen eens met wat de anderen zeggen.... ben er aub niet teveel mee bezig... dat houd het alleen maar tegen! Je bent net begonnen...het kan echt nog een paar maanden duren of nog erger een jaar of langer. Laat je niet gek maken door anderen die snel aantellen... daar wordt je alleen maar verdrietig en onzeker van. Ik had al geschreven dit weekend dat we nu in totaal vanaf nov 2008 bezig zijn. Ik weet nu dat ik pas in het najaar aan de beurt ben.... spooky hahahahaha! Maar waar! En dan daarbij.... of het nu in aug 2009 gebeurd of een half jaar later.... wat is die tijd op een heel mensenleven? Succes!!!! Liefs Cyntje78
nee ach probeer me er ook zo min mogelijk mee bezig te houden maarja als je iemand ziet lopen met een kinderwagen of iemand die zwanger is denk je toch gelijk van dat wil ik ook!! haha