Omdat we een kinderwens hebben ben ik sinds begin september gestopt met de pil. Jammer genoeg heb ik nog altijd geen menstruatie gehad, zwanger ben ik ook niet... Vandaag naar de huisarts geweest maar die nam het maar licht op vond ik, moet nog even wachten volgens haar. Na 6 maand zou het wel een probleem zijn... Ze heeft wel bloed getrokken om de hormonen te onderzoeken. Hoe lang duurde het bij jullie voor je menstruatie op gang kwam na pilstop? 28 januari kan ik naar de gyn, hopelijk weet ik dan meer... Voor ik de pil nam was ik wel altijd regelmatig. Pffff ik zit even serieus in een dipje... Mijn twee beste vriendinnen zijn plots alle twee zwanger. Ik ben echt blij voor hen, maar ik voel me wel wat jaloers. En tegelijk voel ik me schuldig dat ik me zo voel tegenover hen. Ik gun het ze ook echt wel! Maar toen we gisteren samen gingen lunchen, ging het alleen over hun zwangerschap. Begrijpelijk, ze zijn heel blij! Toen ik thuis kwam kon ik mijn tranen niet meer bedwingen. Ik wil het ook zo graag, en ik heb nog niet eens mijn menstruatie na 4 maand. Ik weet niet eens of het wel ooit gaat lukken, wie weet ben ik onvruchtbaar... Misschien overdreven, maar ik heb er heel de nacht niet van geslapen. Vandaag kotsmisselijk, heb een dagje vrij genomen van het werk om te kunnen ontstressen. Ga maar even een feelgood film kijken ofzo. Pfff ik voel me stom, we zijn nog niet eens zo lang bezig en ik ben emotioneel al een wrak.
Snap dat dit niet fijn voor je is en erg vervelend. Kan me goed voorstellen dat er van alles door je hoofd gaat en dat je bang bent dat je onvruchtbaar bent. Ik denk eerder dat je lichaam gewoon moet wennen. De meeste hebben een onregelmatige cyclus en soms zit er ook bijna 2 maanden tussen. Hoe lang heb je de pil geslikt? Ik ben sinds augustus gestopt en nu 3x ongesteld geworden na 34 dagen, 29 en 37. Wel fijn dat je toch een afspraak hebt met de gynaecoloog. Misschien geeft je dat iets meer rust. Ga vandaag lekker even niks doen! Lekker op de bank liggen en maybe idd een filmpje opzetten. Probeer er niet aan te denken maar ja dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
Bedankt voor je lieve reactie! Ik snap ook niet goed waarom ik zo emo ben, we zijn nog niet lang bezig. Maar ik had graag gewoon een cyclus gehad, nu is er enkel onzekerheid. En met die vriendinnen ga ik elke woensdag lunchen, ik begin ertegenop te zien. Voel me nu al een slechte vriendin. Ik heb de pil 8 jaar genomen, een vrij lichte: mercilon. Ben het afgelopen jaar wel 30 kg afgevallen (wou een gezond gewicht voor ik zwanger werd). Hopelijk ligt het daar niet aan...
Vervelend hoor als je lichaam je in de steek laat voor je gevoel. In reactie op je vraag, ik was meteen na het stoppen met de pil weer iedere maand ongesteld. Een hele regelmatige cyclus van 28 dagen. Dat je niet ongesteld wordt wil trouwens niet per definitie zeggen dat je niet zwanger kunt worden hoor... een kennis van mij werd ook niet ongesteld maar is wel zwanger geraakt. Geef de moed niet op en sterkte bij de gynaecoloog.
Hoi Pranvera! Ik heb mijn laatste pil begin juli geslikt, daarna m'n 'pil bloeding'. Twee weken later weer ongesteld en dat duurde ook ruim 2 weken (alsmaar een klein beetje). Daarna een periode van ik dacht 36 dagen, daarna 26 en nu al paar keer 29 dagen...ik hoor wel vaak dat het wel tot een half jaar kan duren voor je 'ontpilt' bent...! Ik ben nu met ovulatietesten begonnen, maar na 9 dagen nog steeds geen piek ontdekt dat maakt me ook onzeker..
Je hoeft je totaal geen slechte vriendin te voelen.. Niet doen hoor echt nergens voor nodig. En als hun allebei tijdens de hele lunch door kletsen over hun zwangerschap dan snap ik dat je daar een beetje genoeg van hebt. Wellicht is het een idee om het ze te zeggen? Natuurlijk ben je super blij voor ze en gun je ze het van harte maar maybe hebben ze op die manier begrip voor jouw situatie en dan is de lunch wat fijner voor allemaal. Geen idee of je afvallen er ook mee te maken kan hebben. Ik weet wel dat er heel veel factoren meespelen bij zwanger kunnen raken en sporten is daar ook een van. Maar ik denk dat je lichaam nog wat van slag is en moet wennen.
Bedankt Snoopy! Voel me al veel beter! Zal volgende week open kaart spelen met mijn vriendinnen, ze weten niet dat ik al bezig ben met zwanger worden. Ik wacht dan maar af tot ik naar de gyn kan...