zelf-inseminatie en ovulatietesten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door pline, 3 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Hallo,

Ik ben eind september met de pil gestopt omdat mijn ventje en ik graag zwanger willen worden van een eerste kindje :).

Mijn ventje presteert echter niet goed onder druk (probleem met ejaculeren als we klussen), en daarom stelde de huisarts voor om aan zelf-inseminatie te doen. Hierdoor moeten we, wanneer ik vruchtbaar ben, met een spuitje zijn zaad met een spuitje injecteren in mij.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Wat is de slaagkans hiervan? Op het internet las ik dat je het zaad even moet laten vloeibaar maken (dat had de huisarts niet gezegd)?

Gezien mijn cyclus nog niet regelmatig is, wil ik graag ovulatietesten gebruiken. De huisarts raadt dit af omdat zo'n test positief is als er een LH piek in je urine wordt waargenomen (en dit komt volgens hem 24-48 uur later dan de echte piek) en je eisprong al bezig is. Als je dan zou klussen, zou je te laat zijn... Is dit correcte informatie? Kregen jullie de raad om ovulatietesten te gebruiken of niet?

Bedankt allemaal!

Paulien

2. JTLKIM

JTLKIM Actief lid

23 nov 2012
    157
    0
    0
    Uhm tja hier soms onder druk ook niet kunnen klaarkomen.
    Wij hebben voor ons de oplossing gevonden. Ik doe het gewoon handmatig bij hem en als hij klaarkomt snel in mij. Zodat we geen geklieder met spuitjes hebben ;)
    Het is niet heel romantisch...normaal is de sex prima...maar tijdens eisprong lukt het gewoon niey hebben al van alles geprobeerd.

volgens mij is je eisprong pas na een Lh piek, dus een positieve ovu test.

Deel Deze Pagina