Hallo ik zie wel allemaal vragen met wanneer je moet tempen. Maar hoe moet je tempen? Moet dit vaginaal? je mond? of kan het ook via het oor?
Volgens mij is rectaal (via je anus) het meest nauwkeurig. Vaginaal of via de mond is lastig om goed te doen. Met oorthermometers heb ik geen ervaring. Iemand wel?
Ik doe het ook met een oortermometer en ik het eigenlijk nooit een dag dezelfde temp. afgelopen 2 dagen zat ik in de 37.5 en 37.3 en vandaag weer 36.3 en zo gaat het eigenlijk elke dag. Dus als ik jou was zou ik het op een andere manier doen. Liefs..
Ik ben deze cyclus begonnen met rectaal en mn temperatuur is verbazingwekkend stabiel (meet ook wel heel goed op hetzelfde moment, behalve de eerste dag). Nu al 4 dagen achter elkaar op 36.3. Begin inmiddels zelfs te twijfelen aan de thermometer omdat het te goed lijkt! Ik wilde eigenlijk oraal meten, want elke dag een thermometer in mn kont zag ik niet zo zitten. Maar ik had gelezen dat je voordat je meet, je mond eerst 5 minuten dicht moet houden en dan pas mag je meten en tijdens het meten moet je ook goed je mond dichthouden. En de meting duurt langer. Bij rectaal heeft ie sneller je temp gevonden. Aangezien ik slaap met mn mond open , had ik geen zin om voor het meten eerst 5 minuten naar het plafond te moeten staren. Dus dan maar die paar seconden rectaal.