Hallo dames ! Wij hadden na 15 mnd proberen dan EINDELIJK 5 december een positieve test in handen! Dit werd helaas een miskraam.. Volgens mij komt vandaag mijn ongi weer op gang .. ( weet ik wel zeker ) ! Ik had 3 januari de nacontrole en m'n baarmoeder was helemaal schoon / leeg. Dus we konden meteen weer aan de slag.. Stiekem hoopte ik dat het METEEN raak zou zijn .. Maar niet dus word weer ongi! M'n vraag aan jullie is .. Hoelang duurde het voor dat jullie zwanger waren ?? En hoelang duurde het na de (eventuele) miskraam voordat het weer raak was ? Ging dat sneller ? Ben zo benieuwd .. Ik trek het echt niet als het nu weer 15 maanden gaat duren Liefs
Hallo Nolewsky, ik heb voor ieder kindje(heb er 4) een miskraam gehad. Daarna iedere keer meteen weer zwanger geworden in de 1e ronde, dus ook niet gewacht op 1 menstruatie er tussen. Succes, hoop dat je snel weer zwanger bent. Groetjes Jeetje
Ik ben absoluut niet representatief, want ik raak heel makkelijk zwanger, maar goed. Voor mijn mk werd ik zwanger in de eerste ronde Na mijn mk besloten we eigenlijk nog even te wachten, en de maand erop was ik ondanks condoom toch zwanger, daar is Sam uit geboren. Ik hoop dat je snel een plakbaby hebt nu, vrienden van ons deden 14 maanden over de eerste en 4 maanden over de tweede ongeveer.
Eerste keer ook na 1,5 jaar raak, vroege miskraam met 7 weken (of nja zat eigenlijk vanaf begin niet echt goed hoor) toen 4 of 5 rondes later weer raak (weet t niet eens precies meer moet je zien hoe snel je dat rottige wachten weer los kan laten ) en nu goed!
Vervelend he meis... Sommigen lijken wel zwanger te worden van de buitenlucht en bij anderen... Hier ongeveer hetzelfde verhaal... Meer dan anderhalf jaar gewacht op de eerste zwangerschap en helaas een miskraam bij 6 weken. Zoals je in mijn onderschrift kunt zien is het daarna snel gegaan! Nog 2 keer zwanger. De 2e keer gelijk aansluitend op mijn 1e miskraam en de 3e keer 3 rondes daarna. Nu ben ik inmiddels alweer aan de 4e ronde bezig sinds mijn laatste miskraam en begin ik alweer aardig nerveus te worden. Ik kan het echt niet aan als ik nu weer anderhalf jaar moet wachten Ze zeggen in het ziekenhuis dat je tot 6 maanden na een miskraam "profijt" hebt van een miskraam qua vruchtbaarheid. (officieel is het nooit vastgesteld, maar bijna iedere gyn geeft onder de pet toe dat je meer kans hebt om zwanger te worden na een miskraam) Wanhoop dus niet! Kans is zeer reeel aanwezig dat je binnen een paar maanden alweer een positieve test hebt. Liefs Betty Barclay
Bah .. Ik word er serieus een beetje depressief van.. Gewoon het idee dat het gewoon niet makkelijk gaat met m'n vriend en mij .. En we willen zo erg graag een kindje samen.. Deze maand ook vet veel gemeenschap gehad .. Alleen de negatieve test en de menstruatie is dan echt ZO naar .. Zo confronterend dat je WEER een maand moet wachten .. Ben zo bang dat het nu nog langer gaat duren of HELEMAAL niet ... 15 maanden duurde echt lang en ik hoopte dat we nu een x geluk hadden en in 1x zwanger waren !
Allereerst sterkte, balen dat je een miskraam hebt gehad! Bij mij was het voor de mk de 2e ronde raak en daarna de 11e. Zegt volgens mij helemaal niets, er zijn ook vrouwen die eerst heel lang moesten wachten en na de mk juist snel weer zwanger worden, hopelijk is dat voor jou ook zo!!
Voor miskraam was ik ronde 5 zwanger Inmiddels zitten we op ronde 6 en ben helaas nog niet opnieuw zwanger geworden.
Als ik dit lees heb ik ergens toch een soort spijt he, oke het is niet bewezen maar toch lees je het veel. Direct weer zwanger na een miskraam. Na 11 maanden was ik eindelijk zwanger van een 2e kindje maar helaas het werd een miskraam. Nadat ik hoorde dat sommige daarna sneller zwanger zijn had ik zoiets van wie weet. Maar de gyn raadde het echt af er moest eerst gekeken worden of alles schoon was, zo niet en ik kreeg weer een miskraam zou je het jezelf misschien verwijten. En dat klonk me ook wel logisch dus eerst een ronde afgewacht maar soms denk ik weleens wie weet was ik dan ook alweer zwanger geworden.
Vervelend hé! Ik was in de 1e ronde gelijk zwanger toen mk. na 9 mnd weer zwanger toen n gezonde zoon. toen wilde we vorig jaar juli voor n 2e gaan en toen weer meteen zwanger maar dat ging weer mis 2 mnd later weer zwanger maar dat ging ook weer mis. toen 6 mnd later weer zwanger en ook dat ging weer mis en dat was afgelopen juni en nu nog steeds nie zwanger
Uit alle reacties blijkt wel weer hoe verschillend we allemaal zijn. Ik werd na het stoppen met de pil na 5-6 rondes zwanger. Dat eindigde in een miskraam. Ik heb, op aanraden van het ziekenhuis, 1 menstruatie afgewacht. Daarna was ik meteen weer zwanger. Ook dit keer een miskraam. Het kan weer gewoon pech zijn, maar mijn gevoel zegt heel sterk dat we te snel verder zijn gegaan. We hebben daarna bewust een pauze genomen van 3 maanden (ook voor medisch onderzoek). Inmiddels zijn we zo'n 5 maanden verder en ben ik nog steeds niet zwanger...helaas..
Hey dames.. Ik dacht dus dat ik vandaag ongi zou worden .. Heb wel een test gedaan die was wel negatief .. Alleen een week geleden PRECIES verloor ik lichtroze bij afvegen .. Net na de sex en na het plassen.. Dat was toen weg en dat was er vandaag weer na het plassen.. Maar het is echt geen menstruatie ..'ik zit nu precies op dag 28 van m'n cyclus kan ik alsnog zwanger zijn! X
hier een beetje van beide: een jaar tot de eerste mk, daarna ronde 3.. en toen een gat van anderhalf jaar en oh wat was ik bang dat ik niet opnieuw zwanger zo raken.. en toen opeens weer zwanger.. en daarna weer in ronde 2.. (oh en het zijn allemaal mks geworden) en nu wachten we weer af.
Ik heb opn 3 december een miskraam gehad op 5 weken zwangerschap... op 6 december was ik alweer helemaal schoon. December flink wat gemeenschap gehad... ondertussen ben ik al een week 'overtijd'. Daarnet nog een test gedaan en die was spierwit... dus ben ik niet zwanger! maar ik begrijp niet hoe mijn cyclus in elkaar zit en ik word er helemaal gek van... volgens mij heb ik mijn eisprong gewaar geweest en zaten we juist... :x voor mij hoeft het allemaal niet meer!
ik heb eerst 13 rondes er overgedaan dit eindigde in een mk in dec en in mrt (ronde twee) was ik weer zwanger. en gezonde zoon gekregen
Hier werd ik in de 1e ronde zwanger, dat werd een vmk en daarna weer zwanger gelijk de maand erop.. Ik weet niet waarom het hier zo snel is gegaan, ben er uiteraard erg dankbaar om (maar daar heb jij nu niks aan....). Ergens denk ik dat het vaak gewoon veel geluk, of erge pech is.. het voelt zo oneerlijk dat het bij sommigen veel sneller lukt dan bij anderen Sterkte met je miskraam.. ik weet niet hoe het is om zo lang te wachten, maar het lijkt me echt heel, heel erg naar.
Je lichaam wordt pas weer weer zwanger als het er klaar voor is meid. Verwijt jezelf dus asjeblieft niks, want daar heb jij echt geen invloed op gehad! Je kan niet "te snel" weer verder gaan... Als het te snel is word je gewoon niet zwanger, zo simpel is dat.
Eerste zwangerschap was raak in de eerste ronde zonder pil. Daarna heeft het 3 rondes (5mnd) en 8rondes geduurd. Dit keer lijkt het wel goed te gaan. Ik begreep er maar niks van, eerst zó snel raak en daarna moest ik steeds langer wachten.