Hoe snel zwangerschap aankondigen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Porkie, 17 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giraf

giraf Niet meer actief

Familie gelijk na de positieve test
    Vrienden/werk na de eerste echo (was toen 8 weken ofzo)

2. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    1 e meteen...2 e na echo en 3 e na echo die ik vrij snel kreeg ivm met misgaan vorige zwangerschap....

3. anna8

anna8 Actief lid

2 jan 2013
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier na 8 weken aan onze ouders. Met 9 weken aan beste vrienden, 10 weken op werk.. maar echo moeten we nog krijgen! Verteld aan de mensen die ik ook nodig heb als het toch mis blijkt te zijn. Ook op werk bijvoorbeeld, we werken maar met vier man. Als ik me dan ellendig voel, wil ik ook dat ze het weten. Maar pas na de echo mag de hele wereld het weten!

4. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ligt er ook aan hoe je je voelt denk ik. Als je echt misselijk bent (of een ander vervelend kwaaltje) dan kan je dat moeilijk verbergen.
    Ook ligt het er beetje aan wat voor band je bijvoorbeeld met je ouders hebt. Kan me voorstellen dat je graag alles wil delen.
    Ligt er misschien ook aan hoe de omgeving ertegenover staat.

Mijn nicht is nu zwanger (leuk!) en zij had het met 5 weken verteld aan haar (schoon)ouders en na 6 weken aan de rest van de wereld.
    Mijn schoonmoeder zat er vreselijk over door te zagen en te zeuren dat die nicht het zo vroeg had verteld. Aan alles wat ze zei en hoe ze het zei kon ik merken dat ze het belachelijk en dom vond. Want er kon nog zoveel misgaan, hoe haalde ze het in haar hoofd, blablaba. Werd er zelf een beetje kribbig van, het is toch hun keuze? Zwanger is zwanger en als het mis gaat dan wilde mijn nicht dat ook graag met iedereen delen.

Mijn eigen moeder is ook een beetje zo. Want het is 'heel gevaarlijk' als je het vroeg vertelt (daar lach ik maar weer om).

Door die negatieve reacties ben ik toch wel erg geneigd om het lang voor ons te houden mocht ik zwanger raken. Of zou het anders zijn wanneer het om hun eigen kleinkind gaat?

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik was het niet van plan om het snel te vertellen, maar doordat een vriendin vertelde zwanger te zijn kon ik mijn mond niet meer houden, vlak daarna aan ouders verteld. Dus goede vrienden en directe fam wisten het met 6,5 wk. Ik heb heel veel steun aan ze gehad en zou echt anders geweest zijn als ze op het moment van de pokke-termijnecho het niet wisten.

Mocht ik ooit nog weer zwanger worden, geen idee wat we dan doen. Kan de eerste 3 à 4 mnd toch niet blij zijn.

6. vlekje1986

vlekje1986 Actief lid

18 sep 2011
    221
    0
    0
    NULL
    NULL
    eerste op de dag van de positive test de tweede een dag later mochten we nou nog een keer zwanger raken zou ik het misschien wel wat langer stil willen houden

7. Mamsie1982

Mamsie1982 Actief lid

2 nov 2012
    208
    0
    0
    Gelderland
    Aan ouders meteen en collega's op mijn groep (kdv) ook.
    Bij de rest met een week of 10, na de echo. Bij ons 3e mannetje ook zo gedaan en onze oudste boys op de dag van de echo verteld.

8. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    ik ga het mijn moeder meteen vertellen en mijn schoonouders op een zoveelste jaar getrouwd of mijn schoonvaders verjaardag :D

9. Babystew

Babystew Niet meer actief

Deze met een week of 12/13 aan familie. Mijn dochter was eerder; geloof rond 8 weken al.

10. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    hoi,

bedankt voor de reacties.
    Op mijn werk zal ik het meteen moeten zeggen want ik moet goedgekeurd worden door de arbeidsgeneesheer om verder te mogen werken dus.

We zien wel hopelijk lukt het deze maand en kan ik op de trouw de naaste familie inlichte!
    Groetjes

11. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Ouders en zusjes vrijwel direct na de positieve test, verder niemand, en met bijna 7 weken ging het mis.
    Ik heb ontzettend veel steun aan ze gehad, maar zal het nooit meer vertellen voor ik zekerheid heb..

12. Krullie88

Krullie88 Actief lid

19 feb 2012
    150
    0
    0
    Onze ouders en broer en zus hebben we het met 7 weken verteld. Het was toen Kerst en vonden dit wel een heel mooi cadeau om te geven. :)
    De rest van de familien hebben we het na de 1e echo verteld, met 10 wkn. Daarna de vrienden, het werk etc.

Deel Deze Pagina