Advies gevraagd over flesvoeding baby 12 weken

Discussion in 'Voeding' started by kimd25, Apr 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kimd25

kimd25 Lid

Apr 4, 2014
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik heb een vraag over de flesvoeding van mijn zoontje, bijna 12 weken oud. Hij krijgt sinds hij meer dan 5 kilo weegt 5x 180 ml flesvoeding per dag. Dat is normaal volgens de verpakking van Nutrilon. 1 Fles kreeg hij s'nachts. Maar sinds een paar dagen slaapt hij s'nachts door. Hij krijgt zijn 4e fles rond 20:00 uur s'avonds en gaat daarna al gauw slapen. Dan komt hij pas weer tussen 6:00 en 7:00 uur s'ochtends. Maar nu komt hij dus 1 fles tekort. Ik heb het gevraagd aan een voedingsdeskundige van Nutrilon, en volgens haar moet ik hem dan rond 23:00 uur wakker maken voor de laatste fles. Dat kan natuurlijk, maar de vorige keer dat we hem om 23:00 wakker maakten, kwam hij s'nachts om 3:30 weer. Toen had hij dus in totaal 6 flessen, wat teveel is. Wij zijn dus niet zo'n voorstander van wakker maken. Dat zei ik ook tegen haar, en toen kreeg ik het advies om hem dan vaker te voeden overdag, dus minder tijd ertussen te laten zitten. Maar daar heb ik ook weer geen goed gevoel over, hij is nu gewend aan 4 uur tussen elke voeding.

Misschien heeft iemand nog een ander advies, of ervaring hiermee?

Ik denk dat ik hem vandaag maar wakker ga maken om 23:00 uur, en dan zien we wel hoe het gaat... Ik wil niet dat hij te weinig voeding binnenkrijgt.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wakker maken zou ik niet doen, je verstoort namelijk zijn slaappatroon waardoor hij 's nachts onrustiger gaat slapen.

Verder vind ik 180/6 wel erg veel voor zijn leeftijd, hij is nog maar 12 weken. Ik zou teruggaan naar 150/5, daar mag hij 6 flessen van hebben en hij mag dan ook vaker komen. Dus bijv. binnen 3 uur ipv 4 uur en dan 's nachts doorslapen. Laat hem zelf een beetje rommelen, zolang je die 6 flessen mag geven kan je heel veel kanten op.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,806
    5,942
    113
    Female
    Lekker door laten slapen zou ik zeggen! Dat is voor iedereen toch alleen maar prettig?
    Als je kindje honger heeft geeft hij het wel aan!

En inderdaad, dan even naar wat meer voedingsmomenten op een dag. Dat is een kleine moeite, hij moet er nog op groeien!
    Tot 6 maanden (bij kunstvoeding) is melk de belangrijkste voedingsbron voor je kindje.
    Hij geeft zelf wel aan wanneer hij naar minder flessen kan.

4. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Lekker door laten slapen, blijkbaar heeft hij er genoeg aan.

5. kimd25

kimd25 Lid

Apr 4, 2014
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb hem toch wakker gemaakt, ook al zag ik er tegenop. Ik had verwacht dat hij om 3 uur weer zou komen, maar hij heeft doorgeslapen tot 7 uur! Dus dat is fijn.
    Ik hoor vaker dat mensen het veel vinden wat hij krijgt, maar op de verpakking staat vanaf 5 kilo 180/6. Hij gaf het ook zelf aan dat hij er behoefte aan had.

6. angelab

angelab Lid

Apr 17, 2013
    56
    0
    0
    Mijn zoontje, a.s. donderdag 12 weken, krijgt al 2 weken lang 4 flessen per dag a 180 cc water / 6 scheppen. Ik dacht ook dat het te weinig zou zijn en heb het op het CB besproken. Ze vertelden mij dat een baby van zijn leeftijd minimaal 500 cc per dag en maximaal 1000 cc per dag mag drinken, daar zit hij prima midden in. Hij krijgt om 19.00 / 19.30 uur de laatste fles, en slaapt dan door tot 7 uur de volgende ochtend. Wij hebben hem ook lang om 23 uur nog wakker gemaakt voor zn laatste flesje, maar hij dronk hem nooit leeg en wilde graag verder slapen. We hebben ook sinds enkele weken een strak ritme voor hem, s avonds in bad, flesje, even spelen en slapen, kamertje donker, en in een rustige omgeving voeden, hij weet dan dat het bedtijd is, en doet dit prima! Dus ik zou je mannetje lekker laten slapen!

Share This Page