Hallo, Mn dochtertje van 3 jaar heeft n id-kaart nodig ( we gaan binnenkort weekje weg naar ardennen ) maar nu lees ik overal dat er toestemming nodig is van beide ouders. Nu is t zo dat ik totaal geen contact met mn ex heb, weet niet eens waar hij momenteel woont. Hij wilde haar niet meer zien ( naar advocaat toen geweest om de voogdij op mijn naam te krijgen maar hij werkt tegen om mij dwars te zitten). Ben niet van plan om wéér kosten aan de advocaat te betalen om een rechter toestemming te laten geven hiervoor, ik las dat dat moest. Hoe moet ik dit nu oplossen?
ik neem aan dat je dan toch ook alleen het gezag hebt gekregen of niet??? Dan kan het toch alleen...... Vriendin van me woont samen maar heeft vader alleen nog maar erkend... (geen gezag geregeld) en die kon het ook alleen... terwijl wij (getrouwd) wel het samen moesten regelen voor onze kinderen...
Als jullie gezamelijk de voogdij hebben over jullie dochtertje, dan zal hij ook toestemming moeten geven. Je zult dus toestemming moeten vragen en een ingevuld formulier met zijn toestemming moeten overhandigen op het gemeentehuis voordat je het aan kan vragen. Ik zou dus zeker weer een advocaat inschakelen, niet alleen hiervoor, maar ook om de voogdij op jouw naam te krijgen als hij haar toch nooit ziet. Anders kom je in de toekomst nog veel vaker voor dit soort dingen te staan.
Ik heb het alleen gedaan (België). Zonder toestemming van ex, werd zelfs niet om gevraagd! Hier ook uit elkaar, wel erkend, en ook omgangsregeling (of zijn ze toch mee bezig, nog altijd... ) Ex weet zelfs niet eens dat de kleine nu een ID heeft... Heb het hem nooit verteld.
Ik heb het laatst ook gehad.. Mijn zoon van bijna 5 heeft al 3 jaar geen contact meer met zijn vader.. Maar toch toestemming nodig.. Ik wist gelukkig wel waar hij woonde.. Maar heb wel 3 maanden op het formulier moeten wachten.. Ik wil ook alleen het gezag krijgen maar een rechter doet dit niet zo makkelijk. Volgens mijn advocaat moet je minstens 5 of 6 jaar helemaal geen omgang of contact hebben gehad.. Maar je zult dus inderdaad toestemming nodig hebben.. En dat zal je toch via een advocaat moeten doen als je niet weet waar hij woont.. Succes!!
Nou het punt is dat we getrouwd zijn geweest en gezamenlijke voogdij hebben. Ben bij de advocaat geweest om alleen het gezag aan te vragen maar hij werkt niet mee dus was er tijdelijk mee gestopt omdat hij me al genoeg schulden had bezorgd.. Die kosten kon k er ook niet nog eens bij hebben. Pfffff is gewoon zeer triest dat hij totaal niet meewerkt, puur om mij te kloten, want dat heeft ie ook letterlijk zo gezegd.
Je hebt toestemming nodig van beide ouders maar moet je als je naar de Ardennen gaat je paspoort meenemen??(of ID) Kinderen jonger dan 14 jaar zijn toch niet verplicht om identificatie bij zich te dragen?
Inderdaad toestemming nodig van beide... Je hebt in Nederland inderdaad geen identificatieplicht onder de 14, ga je naar het buitenland moet je in principe wel altijd zorgen voor een geldig identiteitsbewijs, ook voor je kids jonger dan 14! Weet je wel waar je je ex kan bereiken? Misschien toch eerst proberen of hij het formulier in wil vullen? (ik weet natuurlijk niet hoe of wat verder tussen jou en je ex). In ieder geval succes ermee!
Volgens mij als je een kopie meeneemt van de geboorte akte dan kun je gewoon naar belgie toe maar zal dit zeker aanvechten omdat het anders een lang verhaal word ook voor je kindje.
als hij ouderlijke macht heeft dan moet hij mee tekenen, heeft hij dit niet dan kan je het alleen doen. Bij gemeentehuis kunnen ze dit voor je nakijken, hebben ze ook bij mij gedaan. Mijn ex heeft geen ouderlijke macht, dus kon ID alleen regelen.
Oke dus er zit niets anders op dan naar mn advocaat gaan? Pfff wat een gedoe. Ik weet niet waar hij momenteel woont, zn ouders hebben ook geen contact meer met m. Als k zn adres al zou achterhalen dan weet ik nu al dat hij t niet tekent om mij dwars te zitten...
Mn advocaat zei vorig jaar ook dat het erg moeilijk zou zijn om de volledige voogdij te krijgen. Maar als haar vader haar gewoon niet meer komt ophalen al zeker n jaar (daarvoor amper, hield zich nooit aan de afspraken) en totaal geen interesse in haar toont dan zou dat toch geen probleem moeten zijn om de volledige voogdij te krijgen. Moet er niet aan denken dat hij ook maar iets te beslissen over haar heeft aangezien hij haar nooit ziet en niets om haar geeft
Dat heeft niets met de voogdij te maken. Wanneer beide ouders het gezaghebben (wat hier het geval is doordat ze getrouwd waren, althans ik neem aan dat het kind na het huwelijk is geboren), moeten beide ouders toestemming verlenen voor het bijschrijven in paspoort of het aanvragen van een ID. Zeer spijtig voor veel gevallen, maar die regel is er niet voor niets... Heel veel succes, ik hoop dat het goed komt Je woont nu alleen trouwens? Volgens mij kun je dan toch echt een LAT aanvragen via je advocaat, waardoor er maar een heel klein bedrag overblijft die jezelf moet betalen. Deze wordt getoest op je draagkracht van vorig jaar of 2 jaar geleden, dat weet ik even niet meer zeker... Mocht je helemaal onder het minimum leven dan betaalt het rijk zo goed als alles voor je.
Yup is een goede regel die anderszijds ook voor veel gedoe en ellende zorgt. Mijn ex en de vader van mijn jongens is nml overleden. En TOCH vragen ze telkens weer om een verklaring van hem als ik weer eens een ID ofzo voor ze moet aanvragen. Heb ze naar Haarlem laten bellen waar hij toen woonde en via via en met mij een beetje mazzelen kon het dan toch maar eigenlijk mocht het zo niet. Dus ben bang dat als ze bij mij al zo moeilijk zouden moeten doen dat ze bij een ex die nog levend is (tenminste, gaan we even van uit aangezien je niet weet waar hij uithangt) dan echt die verklaring willen.
Was inderdaad getrouwd, hebben dus beide het gezag. Woon momenteel alleen, wel een nieuwe vriend al 2 jaar maar wonen nog niet samen. Zit momenteel helaas nog in de bijstand, waar k snel uit hoop te komen! Omdat ik al vergoedingen heb gekregen bij de advocaat kreeg k de laatste keer maar de helft vergoed vanuit de bijstand. Als k nu weer opnieuw ga dan moet ik volgens mij zelf alles betalen... Want die inkomenstoets zeg maar heb k toen gehad en de 1e keer alles vergoed gekregen. De 2e keer amper iets maar heb toen dus de helft vanuit de bijzondere bijstand vergoed gekregen.
Wat raar. De ex van mijn man houdt constant het handje op als ze ons weer wil dwars zitten, 'alles' wordt door het rijk betaaldomdat ze zogenaamd niet kan werken. Haar eigen bijdrage was 50 euro voor iedere keer dat ze iets aanspant. Dat terwijl wij de volledige kosten moeten betalen, en dat is 100 keer zoveel per zaak. Dan vergaat je de lol ook wel hoor om het recht proberen te halen. Nogmaals succes, vooral voor je dochter, want bij dergelijke problemen worden altijd de kinderen dupe.
Dat is wat ik dus ook altijd heb duidelijk proberen te maken richting mn ex. Hij wilde/wilt mij dwars zitten maar hij onze dochter is steeds de dupe ervan:x