Hoe sociaal

Discussie in 'De lounge' gestart door Ellen291982, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik had pas een topic geopend met de titel: hoe associaal. Dat ging vooral over bejaarden die zo brutaal zijn en voorkruipen in de winkel.
    Nu het omgekeerde. Hoe sociaal.

Hoe sociaal ben jij? help jij weleens iemand? Ben je wel eens iemand tegengekomen die wat voor jou deed?
    Nu heb ik het over mensen die je niet kent.

Hier heb ik de laatste tijd vaak dat ik iemand zie (vooral oude mensen) die ergens niet bijkunnen, dus dan help ik graag. Ik denk dat ik er ook meer op let de laatste tijd, want het komt geregeld voor. Ik krijg dan gelijk een goed gevoel. Ook al is het iets kleins.

Vandaag stond ik in de Hema. Was er een vrouw voor me die voor 55 euro wat kocht. Er werd haar gevraagd of ze bonkies spaarde, nee die spaarde ze niet. Ze vroeg of wij ze wilden hebben. Nou graag. Dat vind ik dan erg vriendelijk. Aan de andere kassa stond een jongen af te rekenen die het blijkbaar ook hoorde en ook zijn bonkies kregen we.

Omdat het vaak opvalt hoe associaal mensen zijn is dit denk ik wel even een lekker topic dat je ziet dat er gelukkig ook sociale mensen op de wereld rondlopen:)

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ja mijn man! :D

er was een oude vrouw van haar fiets gevallen en mijn man (die altijd haast heeft) zag dat en zette zijn auto in de berm om haar te helpen en eventueel naar een dokter te brengen, hoefde niet ze wou zelf weer fietsen maar ze was wel heel dankbaar.

ik vond het echt heel lief van mijn man, dikke veer in zijn #%$%

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Vorige week nog een vrouwtje in een zo'n electrische karretje de weg over geholpen. ( we wonen aan een erg drukke weg en zij was niet zo handig met haar karretje)..

Plaatjes en andere spaaracties geef ik ook altijd aan andere mensen..

4. Writer

Writer Niet meer actief

ik help ook graag oudtjes;) even deur open houden voor ze , of als merk dat iemand hulp nodig heb ,doe ik graag

ik glimlach ook altijd naar oudtjes:D vind ze gewoon zo lief , als een zie de sjagge terug kijk vind ik echt niet leuk haha

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik probeer wel aardig sociaal te zijn, iemand helpen met de kinderwagen (deur open houden) ik heb wel eens iemand (een ouder echtpaar) geholpen met een kast in de auto krijgen bij de Ikea (was zelf hoogzwanger ) ik houd wel even de deur open of als ik iemand zie reiken naar iets op een hogere plank pak ik het even voor ze (ik ben 183 cm dus is makkie) maak vaak even een praatje, als ik zelf iets niet spaar vraag ik altijd aan de persoon achter me... hmmm in de auto KAN ik sociaal zijn zolang ze niet voor lief nemen, zoals oudjes die zo oversteken zonder te kijken kan ik slecht tegen, als ze netjes wachten dan LAAT ik ze oversteken.. (zit een verschil in volgens mij)

Ik vind mezelf dus vaak in het dagelijks leven wel sociaal ik mis alleen heel vaak wat terug, ik krijg vaak rare blikken als je wat doet zoals de deur openhouden.

Ik moet altijd denken aan die reclame; hoe ga je om met sociale mensen, echt waar mensen kunnen je vuil aankijken soms...

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik zeg ook altijd vrolijk hallo tegen iedereen hoe sjaggie iedereen ook kijkt en doet naar me (ik blijf stug volhouden!) haha

7. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Ik vind een hoop dingen die ik lees eigenlijk niet meer dan normaal, nooit over nagedacht dat, dat sociaal was ;)

Maar nu ik er verder over nadenk; ik ben heel sociaal, laat mensen voor bij de kassa als ze maar een paar dingen hebben, stop altijd voor zebrapad, help regelmatig ouderen en groet ze ook vaak. En zo nog meer...

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja voor mij ook heel normaal hoor... maar ik lees aan de reacties van mijn medemens af dat het blijkbaar niet normaal is vooral vrouwen van mijn leeftijd kunnen echt megabitches zijn soms als je ze helpt met een deur voor de kinderwagen zeggen ze; ja had niet gehoeven hoor kan ik zelf ook wel, mijn reactie; excuse me for helping :p

9. Ellen291982

het is eigenlijk ook heel normaal daar heb je gelijk in, maar tegenwoordig vaak niet meer helaas. Zie zo vaak dat er geen mens omkijkt als iemand hulp nodig is.

En ja het is echt zo die reclame. Ik vind dat een hele goede.

10. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Stoppen voor een zebrapad is niet alleen sociaal maar ook nog eens verplicht, als je word betrapt als je het niet doet, wacht een dikke bekeuring.

Zelf ben ik ook altijd sociaal.

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.020
    1.844
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb vandaag een sociale daad verricht.
    We waren op het bevrijdingsfestival en ik zag een jongentje van een jaar of 2 alleen lopen en niemand die achter hem aan ging en hij riep mama, mama.
    Dus ben naar hem toe gelopen en gevraagd of hij zijn mama kwijt was.
    Gelukkig kwam er toen een vrouw aanlopen die zijn moeder was, ze wilde kijken of hij ook echt weg zou lopen...

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik rijd trouwens niet altijd even sociaal, ik let wel goed op mijn weggebruiker, geen goed aan waar ik naartoe wil, houd afstand e.d. maar ik heb nogal uug temperament in de auto en kan niet tegen mensen die dat niet doen haha dus daar ben ik absoluut niet de meest sociale persoon in haha

13. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    laatst in de supermakrt stonden 4 mensen voor me in de rij, allemaal met kleine boodschapjes en ik zag een man een rolstoel met een oude vrouw erin duwen en ze waren opzoek naar een kassa. hij zei tegen dat oude dametje; we gaan de bus missen, we hebben nog 5 minuten.
    toen heb ik met een vriendelijke glimlach gevraagd aan alle mensen voor mij of deze mensen even voor mochten omdat ze de bus moesten halen. iedereen stemde meteen in en ik had echt zo'n goede daad goed gevoel ervan!!!
    en ook een tijdje terug liep ik op de stoep langs een drukke weg. aan de stoeprand parkeerde net voor waar ik liep een auto en een oudere dame stapte in. maar de deur van de auto was helemaal open gezwaaid toen ze in stapte en als ze hem dicht wilde doen had ze weer half uit moeten stappen. dus ik buggy op de rem en over het stukje gras tussen de stoep en de straat heen gerend en gevraagd of ik de deur even dicht moest gooien. vond die vrouw helemaal lief van mij :D

14. Ellen291982

wat leuk om te lezen dat de meiden van zp sociaal zijn!
    Hartstikke goed.

15. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik laat ook regelmatig mensen voor bij de kassa, tenminste als ik veel hebben en de mensen achter mij een paar boodschappen.
    Deur houd ik ook altijd open voor mensen die na mij komen, en mensen die een deur voor mij open houden bedank ik altijd netjes.

16. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Hier hetzelfde. Ik laat ook mensen voor bij de kassa die maar een paar boodschapjes hebben,hou de deur open,in de bus sta ik op voor ouderen of hoogzwangere vrouwen, ik help vrouwen die hun kinderwagen in of uit de bus moeten tillen,als ik oudere mensen tegemoet kom op straat groet ik ze en als mensen bij de supermarkt geen 50 cent hebben voor in het karretje geef ik ze altijd mijn AH muntje. Kan ook wel meer bedenken maar eigenlijk zijn het normale dingen vind ik..

17. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    ik help altijd mensen waar ik kan.
    als ik bv iemand voor laat gaan bij de kassa baal ik wel als er niet ff een bedankje af kan.
    heb wel eens een kind thuis gebracht die heel erg gepest werd.
    vorige week was ik bij de intratuin en er stonden een man en een vrouw met een lekker band maar ze kregen de klep van de band niet open (de band lag er onder) ik had de bedrijfs bus van mijn vriend bij me en heb ze even geholpen.
    als iemand valt met de fiets stop ik altijd even.
    of als ik een hond zonder baas zie lopen dan stop ik ook altijd ook al kom ik dan telaat op mijn werk:)
    ik vind me zelf heel sociaal en vriendelijk.

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Gister toevallig nog best sociaal geweest.
    Liep een man te dolen voor mn huis dus ben naar buiten gegaan en gevraagd of hij ergens naar op zoek was.
    Hij zocht dus zn auto maar kon de parkeerplaats niet weer vinden.
    Ben samen met hem gaan zoeken en hebben de auto gevonden :)

19. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Ik vind dat ik best sociaal ben.

Ik help oudere mensen over steken.
    Sta op voor oudere mensen in de tram zodat hun kunnen zitten.
    Als mensen een paar boodschappen hebben en ik een hele kar laat ik ze netjes voor.
    Oude mensen spreek ik aan met u.

En dat van een zebra pad je moet stoppen dus dat vind ik niets met sociaal zijn te maken hebben...

Ow en als er een moeilijk te voet oud mensje ergens staat te wachten waar geen zebra pad is laat k die ook netjes over steken. Zo ook met invaliden

20. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Pas geleden stond er bij de AH een vrouw voor me die vertelde aan de cassiere dat ze nog 2 kaarten vol moest krijgen voor de Efteling, want ze gingen met 8 personen.
    Ik had echt zoveel zegeltjes in mijn portomonee, dus ik zeg, hier alstublieft dan zijn ze vol.
    Die vrouw keek heel verbaasd, euh ja dank je, wat aardig van je!

Of een parkeerkaartje waar nog een half uur op staat, geef ik altijd weg aan mensen die net aan komen rijden.
    Kreeg pas geleden wel zo een lieve reactie: Oh wat ben je een schatje, heeeeel erg bedankt lieverd!

We zeggen maar zo, kleine moeite groot gebaar!

Deel Deze Pagina