Oh ja help vaak anderen hoor. Even de deur open houden voor een oudere of minder valide. Of even iets pakken voor iemand die ergens niet bij kan. En afgelopen week zat er een blinde man voor mij in de trein en had een grote koffer bij zich. Heb die koffer voor hem uit de trein gesjouwd zodat hij zich kon foccusen op het uitstappen. Een kleine moeite vind ik zelf en de mensen zijn je altijd erg dankbaar.
Ik ben ook best wel sociaal moet ik zeggen, alleen net als bij die reclame weten mensen echt niet hoe ze daar mee om moeten gaan. Laatst regende het echt pijpenstelen, ik zat in de auto en stond een man op een fiets te wachten tot hij kon oversteken, hij werd echt drijfnat, dus ik stopte en gebaarde dat hij over moest steken (achter mij meteen een hele rij chagrijnige automobilisten ), maar ja ik zat toch droog. Staat die man me toch schaapachtig aan te kijken.... Tja sorry hoor, dan niet!!! In de supermarkt iets pakken voor een ander doe ik ook altijd (ben best lang zelf). Deur openhouden voor rollators of kinderwagens doe ik ook (mensen alleen bij mij niet :x) Spaaracties geef ik meestal ook weg, omdat het meestal dingen zijn waar mijn kindje nog te jong voor is. Mensen met weinig boodschappen mogen van mij ook altijd voor als ik met mijn megakar sta. Vind ik zelf ook wel handig, want dan kan ik zelf alles rustig op de band leggen
Voor laten bij de kassa Stoppen voor zebrapad Stoppen voor invaliden Vrachtwagens die in willen halen laat ik er ook meestal tussen (en dan zie je de auto achter je zich helemaal opvreten) parkeerkaartjes weggeven waar nog op staat Met kids die moeders kwijt zijn op een open punt gaan staan. Hand op steken als je bij een wegversmalling voor word gelaten. Iedereen hier gedag zeggen (klein dorp dus ons kent ons) Is al weer 5 jaar geleden maar vond dat toen wel zo sociaal van me Ik had bij de gamma laminaat gekocht. Toen ik bij de auto kwam zag ik al 2 vrouwen klieren met hun laminaat wat ze gekocht hadden. Het ging de auto in en weer uit. Nadat ik mijn eigen spul in de auto had gelegd liep ik naar ze toe en vroeg of het lukte. Nou niet dus. Ze smeekte nog net niet Ik even gekeken en 5 minuten later had ik alles in hun auto liggen. Helemaal opgelucht dat ze waren 3 jaar geleden ging ik een schutting plaatsen. Omdat mijn buurvrouwtje al best oud is (achter in de 70) en ik niet haar laatste jaartjes afgeschermd wou laten zitten, zou ik halverwege een halve schutting plaatsen. Dit zag er alleen niet uit en in overleg hebben we hem toch maar dicht gemaakt. Omdat ik dit best sneu vond heb ik (omdat ze slecht ter been is) Nog een schuttingdeel gehaald en daar een laag hekje bij haar achter geplaatst. Waar ze zich goed aan kon vasthouden en steunen als we even zouden staan praten. Het hekje wat ze zelf hadden viel namelijk uit elkaar en was denk ik al 50 jaar oud Ze verklaarde me voor gek dat ik zoiets deed maar ze was er zo blij en trots op. Later hoorde ik dat haar kinderen hadden gezegd dat ze het maar niets vonden dat we dat gingen doen (zat 2 weken tussen het zeggen en plaatsen) en toen had ze heel trots gezegd: Moet je luisteren zo en zo is het geval. Omdat ze zich niet aan de gewenste uitvoering kon houden is ze met deze oplossing gekomen zodat ik zelf ook nog achter in mijn tuin kan staan. Als je het er niet mee eens bent dan heb je toch lekker pech! Hek komt er. Toen die er eenmaal stond kwamen de kinderen wel even bedanken dat het zo netjes was geworden
Maar dat heeft ook niets met sociaal te maken, want dat is ook een regel !! Tenminste volgens mijn ex theorie boekie dan
Voor laten bij de kassa, ligt er ook aan hoe ze staan te wachten achter me, als ze verwachten dat ik ze wel f voorlaat en mn spullen uit de kar kijken dan heb ik zoiets van 'wacht jij maar gewoon'. Anderen helpen met spullen pakken uit de schappen als ze er niet bij kunnen of niet kunnen bukken. Vrachtwagens in laten voegen als ze van de invoegstrook komen, sja sta toch meestal al in de file dus kan die vrachtwagen er ook nog wel tussen he Stoppen voor zebrapaden. Zag een keertje een ouder vrouwtje onderuit gaan bij een rontonde, heb toen mn auto in de berm gezet en ben er naartoe gerend. Vrouwtje had een gebroken heup. Bleef bij haar tot de ambulance er was en hield een paraplu boven haar omdat het knoerhard regende. Ik hou altijd deuren open als er mensen aankomen of ik hou de lift tegen als ze mee moeten. en ga zo nog maar even door
Ik vind mezelf heel sociaal. Soms wel iets te, soms ben ik zo met andere mensen bezig dat ik mezelf wel eens vergeet. Ik vind die kleine dingen zoals in bus opstaan voor een oudere dame, of iemand voor laten gaan aan de kassa die minder boodschappen heeft eigenlijk heel gewoon. Automatisch doe ik dat allemaal al. Vind het ook wel zo fatsoenlijk. Maar soms ben ik dan weer TE. Dan heb ik een kar vol weekboodschappen en alle mensen achter je hebben maar een paar dingen. Laat er dan wel een paar voor, maar als ik ze allemaal voor zou moeten laten gaan kom ik ook nooit de winkel uit. Maar zo nu en dan een bedankje zou leuk zijn. Als mensen stijf koppig verder lopen kan ik me ook wel nijdig maken hoor. Bedoel je het zo goed....! Van de week kwam ik een oudere dame tegen. Die zocht een opticien in het centrum, er zaten twee, aan de linker en rechterkant. De opticien moest indisch zijn . Kwam er uiteindelijk achter welke ze bedoelde en heb haar gewezen waar ze langs moest. Ik zei: "dan loopt u rechtdoor, en aan de linkerkant zit hij". Het was nogal een bijdehande dame. "Oh, daar zit hij, hij gaat toch wel staan als ik kom?". Hahaha heb toen wel gelachen. Maar zo is ook weer niet iedereen. Ik werk in de zorg, en door mijn werk ben ik ook gewoon heel sociaal. Je bent aan het werk voor andere mensen, alles wat je doet doe je voor andere mensen.
Reed laatst door nieuwbouwwijk en zag een moeder met een fiets aan de hand lopen... lekke band. Er zat een kindje in het kinderstoeltje achterop... en zij maar duwen. Ben dus gestopt en heb haar, met kind even thuis afgezet. Was een heel eindje rijden... Fiets kon helaas niet mee, maar die zou ze zelf later wel ophalen. Kon het me helemaal voorstellen dat ik het was die daar liep, met mijn dochtertje... dan zou ik het ook fijn gevonden hebben als ik wat hulp kreeg. ben wel socialer en toleranter geworden nu ik zelf moeder ben, moet ik eerlijk zeggen.
En dat is het.....ik ben ook wel socialer geworden sinds ik een kindje heb. Het valt me alleen zo tegen dat ik altijd van alles voor anderen doe. Mij man zegt wel eens: "wel heel lief, maar zou een ander dat voor jou ook doen?". En vaak weet je dan wel dat het niet het geval is. Wat Corine zegt ben ik het wel mee eens. Als je met veel boodschappen aan de kassa staat en er staan mensen achter je met weinig, ze gaan er bij voorbaad al vanuit dat ik ze voorlaat. Mensen gaan soms expres achter je staan duwen, je aankijken en zenuwachtig staan te doen. Dan ben ik ook dwars en laat ik ze wachten. Soms zijn er zelfs mensen die ineens doen alsof ze zoveel haast hebben en gewoon vragen of ze voor mogen. Dat vind ik weer zo asso . Soms ben ik echt te lief voor anderen. Ik bedenk me nu bijvoorbeeld: "wat heeft een ander voor mij gedaan"? en dan kan ik weinig bedenken.
heb je helemaal gelijk in, maar vraagje aan iedereen, wie kan er bij jullie in de stad/dorp nog gewoon blindelings oversteken over een zebrapad? ik kijk eerst vaak om me heen en dan nog gaan er vaak auto's net nog voor me langs en fietsers helemaal. Dus voorlaten op een zebrapad word de laatste tijd hier wel als sociaal gezien 9vanuit mijn oogpunt)
Ik ben heel erg sociaal, vooral als het om oudere mensen gaat.. Die mogen van mij ook gerust voorgaan bij de kassa als ze meer boodschappen hebben dan ik.. Sinds ik hier woon merk ik wel dat ze hier een stuk minder dankbaar als je zoiets doet, en het wordt eigenlijk ook nooit gedaan voor mij.. Hier zeggen ze écht geen sorry als ze tegen je aanlopen met een winkelwagentje, en een 'Dankjewel' als je iets voor iemand opraapt omdat het van de lopende band afvalt kan er ook niet vanaf.. Toen ik hier een keer een oud mannetje voor liet gaan stond ie me eerst heel verbaasd aan te staren.. Een paar seconden later zei ie 'Meent u dat nou? Dat is aardig zeg!'..
Hier kan dat niet hoor! Als ik in m'n eentje ben loop ik gewoon door (tenzij er een hele grote vrachtwagen aankomt dan ) en moeten zij keihard op de rem trappen, maar als ik met Damien ben komt het regelmatig voor dat ik 4 of 5 auto's voorbij moet laten gaan voor ik over kan steken..
precies levensgevaarlijk. Als ik alleen ben dwing ik ook meer af om af te remmen maar als ik met Emma ben kijk ik idd ook wel uit. Snap niet helemaal wat de moeite is om te stoppen voor een zebrapad, maar goed.