Hallo dames, Een jaar geleden ben ik bevallen middels een spoed keizersnede. Het afgelopen jaar ben ik wel eens wezen sporten (zwemmen) maar niet extreem veel. Maar nu begon ik vorige week met yoga en we deden denk ik maar 10 "sit ups", alleen gelijk die avond zo'n spierpijn in m'n buik! De volgende dag ook. Ik kon niet meer rechtop omhoog komen uit m'n bed, alleen via m'n zij. Is dit normaal? Moet ik het gewoon nog langzamer opbouwen? Of is dit een teken dat het toch niet helemaal goed zit nog? Weet niet zo goed bij welke zorgverlener ik deze vraag neer kan leggen, dus daarom begin ik maar even bij de ervaringsdeskundigen .
Ik had dat ook, nog langer na de bevalling zelfs, toen ik voor het eerst sit ups deed. Echt zo'n pijn! En ik ben trouwens gewoon bevallen. Al waren het er maar 10, waarschijnlijk toch te veel gevraagd en nog langzamer proberen op te bouwen. Nu wel eerst wachten tot de ergste pijn weg is!
Ik heb ook een keizersnede gehad en deed al een stuk sneller weer buikspieroefeningen, ik denk na een week of 12. Ik heb het wel rustig opgebouwd en heb (dus) geen klachten gehad. Dus ook mijn advies: bouw rustig op.
Ja idd rustig opbouwen met n keizersnede, hier hetzelfde als jij maar sowieso het eerste jaar echt n slap buikje gehad dus ging helemaal trillen bij die oefeningen. Komt allemaal goed!